Jump to content

Hvor lenge er det greit å holde festen igang i gjestehavn?


Ribtjenester

Recommended Posts

Med risiko for å bli kalt gammal/festbrems,eller en som kan holde seg hjemme, er jeg helt enig med deg.

Etter 24.00 bør det være stille, eller ihvertfall ikke skriking roping/ høy musikk. Det er alltid noen som gir blanke i alle andre, og det vil det vel fortsatt være. Hvor ligger dere nå?

Tom

Link to post
Share on other sites

Er vel litt an på hvilken havn det er snakk om, i byer på sommeren så kan det nok pågår til utpå de små timer... min ergring med Langesund er er at det sjelden er stille klokken 24 på en sommerdag med konsert på Wrightegaarden, sist vi lå der så ble det stille klokken 04.00... men generelt så er jeg enig med deg i at det bør være stille ved midnatt....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Med fare for å bli oppfattet som en gammel grinebitter, så er det vel irrelevant hva vi her på forumet måtte mene om den saken? Alle havner har vel et havnereglement hvor det står oppgitt et klokkeslett da det skal være ro i havnen. Og da er det vel det som gjelder?

 

Lars H. _thb_MG_Grandpa_Angry.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har ennå ikke opplevd noe støy nattestid i uthavn, men er man på steder som Stavern, Son, Tønsberg, Strømstad, bare for å nevne noen, bør man ikke forvente ro klokken 24.00 - uavhengig av hva havnereglementet måtte inneholde. I mange havner ligger man dessuen midt i byen/tettstedet.

Link to post
Share on other sites

Alt etter hva man oppsøker, og forholdene rundt det bør være med å danne hva man kan forvente av plassen. Ligger man seg i en fredlig uthavn, og det klokken 22 kommer en ungdomsgjeng (eller middelaldrende for den saks skyld) som ønsker å holde party til klokken 06 om morgenen syntes jeg ikke det er greit. Men samtidig, er vel det en sjelden problemstilling... I uthavn får en vel stort sett fred vil jeg tro og er nok plassene å søke for 100% relax.

 

Ligger en seg ved sakken i Bergen f.eks, kan en ikke forvente ro, der dundrer det alikavel med musikk og berusede personer til lyse morgen, sakken stenger vel selv ikke før 3 om natten. Og går de berusede båteieren så i båtene sine for å holde litt liv videre der bør det aksepteres i kjernen av en storby, som aldri sover lell.

Link to post
Share on other sites

Forventer du fred og ro, fin deg en holme:-)

Ikke enig der! Hvis man betaler i dyre dommer for å ligge ingjestehavn, så er det på sin plass at noen kommer og ber de som bråker om å være stille.

Da kan man si at hvis man vil ha ro, så kan man ikke bo blokk, men finne seg en koje i skauen :giggle:

Link to post
Share on other sites

Det er jo en lov om almenn ro klokken 23.....

 

Men midnatt høres også greit ut synes jeg... Mange forskjellige som ligger i havn, noen skal kanskje tidlig opp for å reise videre?? Andre har kanskje små barn??

 

Hensyn til andre må veie litt, mener nå jeg!

 

Det finnes steder som er kjent som "festehavner", og det er også greit synes jeg. Da kan feststemte dra dit, og andre holde seg unna...

 

Men å be folk herinne om å vise hensyn er vel som å kaste bensin på bålet... :smash:

Link to post
Share on other sites

Midnatt er greit, men sist eg låg i Bergen var det ein(alltid ein)som spelte musikk for oss andre og med hyling og skriking som hører til. Eg var så heldig og ligge utpå denne båten, og kl. 05.45 ga eg opp og ba dei skru av musikken. Merkelig at det alltid bare er ein båt som skal lage helvete for resten. Var vel 30+ båter der denne dagen/natt til fredag.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Link to post
Share on other sites

Er det noen som legger seg edru når man er i en gjestehavn? :)

Ja si det... de som ikke er avhengig av alkohol kan fint legge seg edru xxx xxxxxxxx xx xxxxx xx xxxxxxxxxx xxx xxx

 

Kommentar fra moderator: personangrep slettet

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...