Guest Kaptein Fredrik Svart 7.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2011 Det hadde vært digg å få løftet maskina opp, men å ta den ut av båten det blir for mye styr. Ny oppdatering: Jeg begynte med å titte på det elektriske ombord og montere opp noe ekstra lys. Jeg tenkte jeg skulle lage til ei luke for å komme til det elektriske. Jeg tenkte å kombinere denne med speil, og da har jeg også en god grunn til å ha en stor luke Noe i den dur. Jeg monterte lys/nødlys i maskinrommet Og det blir ganske bra lys ut av LED lampene fra Biltema. Art. 25-943 foran og 25-1992 Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 9.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2011 Veldig bra Fredrik. Liker godt at du maler med normale farger og sikke skal gjøre det så forbanna "fancy". Lettere å selge en båt som ikke er pusset opp til å bli ungdomsbåt. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
FM 8-12 Svart 10.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2011 bra bra stå på Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Tusen takk for kommentarer :flag_bp: Jeg har jobbet de siste dagene med å bygge basskasse, så det blir god lyd i båten. Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Heftig :) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S AIOLOS Svart 14.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2011 Blir bra lyd av den der ja. Sett i en cd med skikkelig skøytelyd så blir det bra vet du Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 14.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2011 Send meg en EM hvis du vil ha en eber D3. Du kan bare komme til Fet å he3nten den før jeg hiver den i søpla Gratis. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2011 Heisann. Nå kommer det en liten oppdatering. Jeg har i det siste hatt for mye å gjøre med skolearbeid men har hatt litt tid til båten. Jeg var på mandag og hentet en Eber D3L-C dieselvarmer Da jeg fikk vite at trolig var det glødepluggen som var feil så skrudde jeg den ut. Den så helt fin ut(nå har ikke jeg peiling på dieselvarmere) og det var riktig Ohm på den. Jeg koblet til dieselpumpa og varmeren startet. Jeg hadde ikke dieseltilgjengelig da men skal teste den med diesel i kveld. Jeg begynte i går på peileluka. Dere kan skjønne at det har vært vanskelig å peile oljen tidligere. Peilepinnen er under og mellom olje- og diesel-filter. Kom med kommentarer Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2011 I kveld testet jeg Eberen. Den startet på 2 forsøket, pga at dieselrørene var helt tomme. Det røyk veldig av eksosen i starten, men så ble det nærmest røykfritt etter at den hadde gått en time. "Testracken" Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Don Meeko Svart 20.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2011 Kjempebra arbeid og flott båt Fredrik. Morsomt å se hva du kan Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Marida Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 Knallbra, morro å se Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 Knallbra artikkel på facebook KF Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
BV Jakob Svart 22.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2011 Kjempefin tråd, KF! :) Blir spennende å følge deg videre. Jeg tror båten blir kjempefin til slutt. Fortsett å legge ut masse bilder, og videoer :) Stå på! - Jakob Sitér dette innlegget Båtens Verden | www.b-v.no - Båtbladet med norges bredeste stoffmiks Les mer om vår iPad-utgave på b-v.no/ipad Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 På ferdagskveld + lørdag morgen da drev jeg med vinterkonservering av motor. På lørdag kveld+søndag begynte jeg med demontering av kabler og slikt. Jeg fikk kjøpt ett speil til å ha til badet. Og jeg har malt ferdig navneskiltene. Slik så det ut: Slik ble det. De eneste kablene igjen er strøm til radio + arbeidslys Dette er bare halve haugen med gamle slanger+kabel Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 27.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2011 Jeg har nå hatt endel pc-problemer som kveldene har gått bort til og jeg har ikke fått oppdatert dere. Jeg har drevet i hele dag med det elektriske(vi hadde fri på skolen i dag)+ i går kveld var jeg på Biltema og Bestmarin og etter det demonterte jeg gasspaken for å se hvor den kunne monteres. Disse slangeklemme satt på det gamle vannsystemet. De burde vært totalt forbudte, siden de kan ikke skus til ordentlig. De bare hopper over rett før slangen begynner å sette seg fast! Jeg kunne nesten dra av slangene selv med slangeklemmene full strammet til! Hva som ble kjøpt på Biltema og Bestmarin Så til det elektriske: Jeg begynte å demontere kabler for noen dager siden, men fortsatte med siste rest i dag. Jeg begynte med å demontere lanternemasta+ alle lanternene for å bytte kabler. Det så ikke helt bra ut med løsningene Så for å komme til og bytte kablene måtte taket ned. Lanternene Det er endel fiffige reparasjoner på lanternene+elektriske, så det frister å kjøpe de også nye men så langt strekker ikke mitt budsjett. Så for å strekke alle kablene bak til der det elektriske er planlagt å være, så måtte taket i dassen ned. Det var alt for i dag Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 27.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2011 Ser ut som det er litt spaghetti som er moden for å oppgraderes der. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
suzumer 290 Svart 27.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2011 Dette ser ut til å bli flotte greier Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 27.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2011 Ja, nå vet jeg hvem som kan ta spaghettin i min Du er drit flink Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
26 Gimsøy Svart 27.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2011 Ja dette blir kjempe bra. Har samme jobben med det elektriske jeg, selv om jeg har ryddet opp litt i det Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2011 Takk for svar alle sammen Nå mens begge takplatene er nede i kabinen, så lurer jeg på om jeg skal bytte ut taket med noesom er mer moderne, hva synes dere? Polarn, jeg kan godt være med deg i det elektriske i polarn Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 28.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2011 Bra tråd, kaptein Skal gjøre mye av det samme etterhvert, så jeg følger nøye med på det du gjør:9 Flott arbeid:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2011 Bra tråd, kaptein Skal gjøre mye av det samme etterhvert, så jeg følger nøye med på det du gjør:9Flott arbeid:) Du får legge ut bilder av ditt arbeide Jeg har gjort litt i dag også. Montert babord lanterne. Så var det disse fortinnede kabelene til Biltema da. Det var ikke ett enenste tegn til fortinning midt i kablene. Sløvt Jeg tittet litt mer på takplatene. Slik ser det ut over takplata på toalettrommet. Takstoffet/skai/noe annet materiale i kabinen, det bør byttes da det kjennes litt fuktig ut. Begge takplater nede Jeg sytnes jeg måtte ta bilde uten takplater. 150 watt lampe, lyste igjennom overalt nesten Men hvordan er det best å feste opp kablene rett på glassfiberen? På Terhien jeg hadde, så limte jeg de fast. Jeg tok en opprydding i verktøy og slanger+kabler Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 29.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2011 det kommer vel takplater opp uansett fredrik, så hvor godt de ledningene sitter er vel ikke så nøye. veldig enkelt med smeltelim. brukte det på ledningene til led-lampene i marex-en, og det funket helt greit. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 31.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 Oppdatering Jeg begynte med akterlanterna i går og strakk litt mere kabler. Jeg bytter alle lanternene til neste år, men jeg må ihvertfall ha noen på båten til sommeren. Etter det monterte jeg på styrbordlanterne+ strakk diverse kabler. Det har jeg ikke bilde av. Men jeg har bilde av at jeg monterte styrbord navneskilt Jeg måtte lime på foten til lanternemasta. Det regnet noe veldig natt til søndag, så teppet i kabinen var helt vått. Jeg kunne ikke ha det mer åpent. Jeg fikk tak i forrige helg ett passende speil. Tror dere det vil bli bra med den størrelsen? Lanternemasta hjemme og klar for mekking Kommenter gjerne Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 31.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 Dette blir bra Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.