BOBO II Svart 28.September.2011 Del på Facebook Svart 28.September.2011 (redigert) Hei her er linken til datablad for qmi Link til QMI Datablad Link til hjemmesiden Link Redigert 28.September.2011 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 JA du kan bruke innvendig motorvask som rens for girene dine. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jensemann2 Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 jeg brukte QMI motorvask og PTFE behandling på en BMW 2,5liter rekkesekser. Merket vel litt forskjell (litt mindre mekanisk støy), ellers ingen forskjell Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptein Fredrik Svart 7.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2011 Kan jeg bare spørre, er QMI ett merke eller ett middel? Jeg har en dieselmotor som bråker veldig på tomgang når den er kald, kan dette utbedres med "QMI"? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Key Freak Svart 7.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2011 QMI er et merke. De har flere ulike produkter. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
andk Svart 12.Februar.2013 Del på Facebook Svart 12.Februar.2013 Var på bjorli her, og det var 30 kalde. Ingen av diesel bilene som var på tur startet, slik at de måtte få hjelp til å komme igang og gå en stund på tomgang i ettertid for å få bedre sprut på batteriene:) Det var 3 biler: 1 Touran 1.9 TDI, 2 Avensis D4D Det som var interessant var følgende Touran som hadde gått 150k sotet betraktelig mere enn de Avensisene Avensis som hadde gått 135k sitet mer enn min Avensis som har gått 210k. Min er motorbehandlet og kjører jevnlig på dieselforbedrer...Det var tydelig forskjell på merkene i snøen. Nå skal det sies at jeg mener ganske bestemt at jeg er den av de som kjører med mest "rolig fot", slik at den i teorien skulle vært mest sotet ned. Vet ikke om det er QMI en, men det var bare en observasjon. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
lofotkonge Svart 26.August.2013 Del på Facebook Svart 26.August.2013 Ja, jeg brukte også Royal Purple olje på min KAD 43, og hadde veldig godt inntrykk av den. Jeg regner likevel med at jeg bør bruke Volvo olje på D4'en så lenge jeg er innenfor reklamasjonstiden ellers så regner jeg med at det i en eventuell reklamasjonssak kan bli et poeng at jeg ikke har brukt det. Et av spørsmålene mine er om det kan bli et moment dersom jeg foretar QMI behandlingen. Gressvik Marina bruker utelukkende RP på motorer og drev Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
marius Svart 6.Januar.2014 Del på Facebook Svart 6.Januar.2014 Drar opp en gammel tråd, Vurderer å behandle min Mercruiser D-tronic 250 motor og Bravo 3 drev, men lurte på om det finnes noen som har erfaring med QMI over lengre tid. Jeg leser at mange er positive til denne behandlingen i både biler og båter, og finner egentlig lite negativt om denne behandlingen. Det som bekymrer meg litt er hvordan koblingen i bravodrevet liker mindre friksjon? Når det gjelder motoren har jeg nok et håp om at den blir noe mykere i lyden enn den er i dag. Så flott hvis noen kan si hvordan dette oppfører seg over tid. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nordan family 27 Svart 6.Januar.2014 Del på Facebook Svart 6.Januar.2014 Jeg har kjøpt inn dette for å ha på båtmotorene til sommeren. Puttet det på bilen, volvo 2.4 liter diesel, for en måneds tid siden. Det var jo en stille og god motor fra før, men hadde begynt med litt diesel lyd. Det forsvant, og dieselforbruket sank noe. Ikke merket noe negativt ennå. Har også kjøpt dieseltilsetningen, og forsøkte en brusflaske med diesel, en skvett vann og tilsetningen. Den emugulerer ikke inn vannet noe lengre enn noen få sekunder, så på dette punktet holder i alle fall ikke reklamen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
marius Svart 6.Januar.2014 Del på Facebook Svart 6.Januar.2014 Jeg har litt tid til å gruble videre om jeg skal gå for dette, iallefall på motoren. Jeg ser i diverse innlegg at det henvises til floppen med teflonbehandling av motorer på slutten av 70 tallet der det sies at det ble mye havarier på grunn av denne behandlingen. Det kan godt hende det, men jeg jobbet deltid i et bilfirma på denne tiden og ble som helt fersk bileier selvfølgelig revet med. Bilen jeg hadde var en Austin 1100 ,1966 modell, og for dem som ennå husker disse bilene så hadde motor og gearkasse felles olje, noe som førte til redusert levetid på gearkassene. Når jeg vraket bilen var den gått nesten 180000km, solgte jeg motor og gearkasse videre til en kjenning som hadde glede av den i mange år etterpå uten trøbbel. Tilfeldigvis traff jeg noe senere verksmesteren hos Austinforhandleren jeg brukte som lett hånlig spurte om jeg var gått lei av å reparere gearkassen på Austinen siden jeg hadde kvittet meg med bilen, han nektet tvert da jeg fortalte at jeg aldri hadde hatt noe som helst problemer med motor/gearkasse på bilen. Det er ikke mulig å kjøre disse bilene så langt uten å gjøre noe med gearkasse var svaret. Om det skyltes fin kjøring, nitidig vedlikehold eller teflonbehandlingen, ja det har jeg grublet på. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ternen32 Svart 7.Januar.2014 Del på Facebook Svart 7.Januar.2014 QMI motorbehandling har absolutt noe for seg, MEN!! en ting som er særdeles viktig er å sørge for at man flushet motoren skikkelig. På godt vedlikeholdte motorer er dette ingen problem, men har man derimot en motor med avleiringer innvendig så kan disse løsne og proppe seg i oljekanalene slik at alt oljetrykk forsvinner. Gjør jobben godt og nøye Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
valvolainen Svart 7.Januar.2014 Del på Facebook Svart 7.Januar.2014 Utførte motorvask / behandling og girkassebehandling på min gamle mercedes automat som da hadde rundet 450.000. Brukte akkurat like mye olje og girte akkurat like hardt etter behandling og frem til jeg solgte på 490.000. Det ble min første og siste gang. Det skal dog sies at jeg vet jo ikke om motoren / girkassa hadde havarert tidligere uten bruk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jerognal Svart 7.Januar.2014 Del på Facebook Svart 7.Januar.2014 Så denne tråden først nå og jeg har litt erfaring med QMI. Min V70 TDI har fått flere behandlinger med QMI motorvask og oljetilsetning. I fjor sommer på 420.000 KM skulle reg.reim skiftes og jeg tok av toppdeksel for å sjekke ut tilstand. Det var gullende rent rundt kamaksel. Kamaksel hadde null slitasjespor! Det ligger faktisk et bilde av dette på QMI's hjemmeside. Så det så ut til at stoffet funket. Automatkassen har også fått behandling med dette stoffet og bilen har nå rullet 460.000 og girer som ny enda. Og disse automatene til Volvo TDI var kjent for å ryke fort. Så var det golfen sin tur som kranglet fælt med 5. giret. Ville sjelden i gir og når den koblet så ville den ikke ut igjen. Tenkte at eg skulle gi QMI en test. Og det FUNKET! Etter en ukes tid girte den som normalt igjen. Og det var slik når eg solgte golfen 2 år senere. Så nå bruker eg QMI på alt eg har. caravellen og min Yamaha F50 har og fått full behandling. Jeg selger IKKE stoffet. Kun en fornøyd bruker. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mons Olav Svart 8.Januar.2014 Del på Facebook Svart 8.Januar.2014 Hei Jeg har også prøvt dette etter tips.Hadde er Mitsubishi l 200 pickup som så vidt kom seg gjennom eu's co kontroll forrige gang.Da det nermet seg ny eu tok jeg dette metallbehandlings greiene i oljen og fyllte dieseltisetning i tanken.Bilen gikk rett igjennom eu ingen problem.Den røykte mye mindre ved kaldstart også. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Zeiss Svart 9.Januar.2014 Del på Facebook Svart 9.Januar.2014 Prøvde QMI behandling på 58 mod PV, motoren gjekk så fint at ein knapt hørte den gå etter behandlingen. Tok samme behandlingen på Nissan motor gått 70' km. Der havarerte veivlagrene etter 5 dg?? Så min konklusjon er: bruk den oljen som motoren din skal ha, og ikkje bruk noko "hokkus pokkus"olje. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hakkannen Svart 9.Januar.2014 Del på Facebook Svart 9.Januar.2014 ..Tok samme behandlingen på Nissan motor gått 70' km. Der havarerte veivlagrene etter 5 dg?? Så min konklusjon er: bruk den oljen som motoren din skal ha, og ikkje bruk noko "hokkus pokkus"olje. Uten at jeg er noen ekspert på området; kan det være at den innvendige motorvasken har løsnet noe gammel kokset olje som har tettet igjen smøringen til veivlagrene? Har brukt QMI flere ganger selv uten problemer og med godt resultat, men en kamerat med Saab 9-5 (bensiner på 150hk) fikk store problemer med oljetrykket. Det viste seg at oljesila til pickupen til oljepumpa var gått tett av koks etter motorvasken. Han oppdaget heldigvis i tide at motorlyden ikke var bra og fikk stoppet motoren før noe skar seg. Bunnpanna måtte ned og oljesila renses. Han hadde løpende kommunikasjon med forhandleren av QMI-produktene underveis, i tilfelle erstatningskrav. Forhandleren sa forsåvidt (muntlig) på forhånd at man alltid skal være litt obs på at innvendig motorvask kan løsne gammel skitt, derfor er det ikke dumt å ta ned bunnpanna for en sjekk etter en behandling om man mistenker at motoren er skitten. Sånn sett hadde forhandleren alt sitt på det rene i denne saken. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tb55 Svart 9.Januar.2014 Del på Facebook Svart 9.Januar.2014 Zeiss, det er av største interresse å få vite hvilken Nissan-motor som havarerte. Fks. om det er en Nissan Navara med Renaultmotor, så skal jo denne havarere før 100 000 km, slik stort sett alle andre, uavhengig av QMI eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Zeiss Svart 9.Januar.2014 Del på Facebook Svart 9.Januar.2014 Stemmer at det er av den årsmodellen som havarerer (ikkje Renaultmotor). Var av den grunn det ble prøvd for å ungå havari, men det hjelpte ikkje...... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mr. Import Svart 15.November.2014 Del på Facebook Svart 15.November.2014 Var interesant lese den gamle linken her igjen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Puffin Svart 5.November.2016 Del på Facebook Svart 5.November.2016 Løfter denne tråden igjen. Er det noen som har erfaring med QMI og VP D6 og DPH drev. Var forresten en av de som benyttet Slick 50 på en snøskuter for snart 30 år siden. Det var en merkbar effekt etterpå som utviklet seg over tid. Tomgangsturtall økte i flere omganger etter hvert som jeg kjørte samt at det tok "evigheter" å få opp motortemperatur (var en væskekjølt Indy 600 87-modell). Modellen var vel også relativt kjent for å varmskjære seg, men det skjedde aldri selv om jeg flere ganger hadde ising i forgasser og motoren gikk på bare 2 sylindre. Ellers tenker jeg vel at denne behandlingen passer best når motorer/drev etc er godt innkjørte og før de begynner å bli for slitte. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gew77 Svart 15.November.2017 Del på Facebook Svart 15.November.2017 Drar opp denne igjen. Er det noen som har nylige erfaringer med bruk av QMI produkter til rens av kjølesystem? Har noen testet deres midler for lekkasjestopp? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøbliss Svart 15.November.2017 Del på Facebook Svart 15.November.2017 Jeg prøvde QMI til rens av ferskvannskjlesystemet men jeg turte ikke å helle nedpå gul frostvæske før jeg hadde brukt systemrens i tilllegg. Var liksom ikke like mye "skit" som kom ut etter QMI behandlingen som etter systemrensen. Men det kan godt være at det var godt nok. Jeg kjørte rens i flere dager før jeg skifta for å være helt 100% sikker.... jeg har sikkert overgjort det litt :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.