Jump to content

Har noen prøvd QMI produkter ?


biggen

Recommended Posts

Hei Thor.

Jeg sier ikke at det ikke virker,

Rettedal bilkontroll er en flink kar, men man kan ikke nekte for at de fleste dieselmotorene blir i orden på avgassen etter en liten uke med litt hardkjør selv uten tilsetning.

 

Det vises til laboratorietester, la oss få se dem. De er jo allerede betalt for og det er den eneste måten rykter kan motbevises.

Link to post
Share on other sites

Lurium som skal redusere slitasjen kan dere bare glemme. Teflon har intet i motoren å gjøre. :smash::smash::smash: Hva som kan hjelpe den som har noe svetting fra simmeringer er å bruke tilsetning for oppmykning av gummi. Den som har en koksete motor pga. bruk av billig mineralolje kan med fordel kjøre en mottorens.

 

Kjøp vanlig olje av god (syntetisk) kvalitet og skift i henhold til skifteintervall og glem alle luriumstoffer som skal tilsettes for å redusere slitasje eller øke effekt.

Link to post
Share on other sites

Hallo Mr. Import, joda jeg slurvet ikke med noe under behandlingen av motoren verken ihht bruksanvisningen som birchwood 33 nevner her eller med produktene, gjorde eksakt som han har sitert fra bruksanvisningen, med de samme produkter. Leste bare en eller annen plass at 1 liter behandling holdt til inntil 3 liter slagvolum, men bircwood 33 sier jo at en skal blande i 20% av oljemengden i motor, og da stemmer det jo uansett da motoren også har ett oljeresorvar på 5 liter...

 

Mulig forgasser skulle hvert skiftet fiklet litt med denne da motor ikke vil gå på tomgang når det er fuktigt i været før motor er skikkelig gjennomvarm, men det er en annen historie.

 

Det ble brukt qmi inv. motorrens ja, oljen ble litt gråaktig, men det skyldes jo at den er vannbasert (rensen altså) motor var nok ikke særlig skitten verken før eller etter behandling (er jo ikke ett sothøl av en diesel dette here :smash: )

 

Men ihht forbruk og forgasser som du nevner ligger min motor mellom 60-65 liter på full gass avhengig av forhold, og dette er innenfor normalen til en slik motor på 220 hk. Så ergo tror jeg ikke det er så mye å hente der med tanke på å få ned forbruk, det måtte isåfall være ombygging til injection, noe som ville gitt 15-20% reduksjon i forbruket.

Link to post
Share on other sites

Om produktet er like lite seriøst som marketsføringen kan det ikke være mye og satse på. Når man ikke er mer seriøs en at mann på hjemmesiden reklamerer med en som har redusert drivstofforbruket med 60% blir jo ikke troverdigheten serlig stor. Det er jo når man kommer opp med slike historier at man kvalifiserer til betegnelsen Lurium.

En slik markedsføring skremmer jo vekk en hvær seriøs persjon som kunne tengt seg og prøvd produktet. Forøvrig er jo dette oppleget med såkalte sanhetsvitner samme metoden som de som selger slankepiller og anet lurium benytter.

Link to post
Share on other sites

Siden noen av disse "testene" som snake oil produsenter viser til ble utført på Briggs og Stratton motorer, besluttet Briggs og Stratton selskapet selv å kjøre lignende men noe mer vitenskapelig test. Dem tok to nye motorer ut av samlebandet og plasserte dem i testbenk. Eneste forskjellen på disse motorene var at en av dem fikk standard olje mens den annen fikk PTFE blanding. Begge ble kjørt i 20 timer og deretter avtappet olje og kjørt på ny i 20 timer uten olje. Begge motorene syntes ikke ha problem med dette "mindre mirakel".

Etter den kjøringa ble dem revet av ingeniørene. Dem fant ut å begge motorene hadde revet alle lagerer og var ikke merkbar forskjell på ødeleggelsen. Men motoren som hadde PTFE blandningen hadde i tillegg store skader i sylindrene mens den annen hadde dem forstatt brukbare.

Dem bestemte å ikke anbefale PTFE på sine motorer!

 

De er mange testene man kan finne på nett... :lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

...mens den annen fikk PTFE blanding....

...

De er mange testene man kan finne på nett... :lol::lol::lol:

Jeg har etterhvert lest MYE om QMI, PTFE og Snake-Oil og har funnet at det i grove trekk er et par manuskript som er manfoldiggjort og lettere modifisert i det uendelige. Den B&S testen som Servicemannen viser til har jeg også lest om men det er ikke spesifisert hvilken "Snake-Oil" som ble brukt og jeg klarer ikke å tolke det som QMI/PTFE... Litt klor ligger nærmere min konklusjon...

 

...så vil vel hele diskusjonen være over.
Neppe, der er litt for mange religiøse overbevisninger involvert til at de ytterliggående grupperingene kan enes om noe som helst :headbang:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg har etterhvert lest MYE om QMI, PTFE og Snake-Oil og har funnet at det i grove trekk er et par manuskript som er manfoldiggjort og lettere modifisert i det uendelige. Den B&S testen som Servicemannen viser til har jeg også lest om men det er ikke spesifisert hvilken "Snake-Oil" som ble brukt og jeg klarer ikke å tolke det som QMI/PTFE... Litt klor ligger nærmere min konklusjon...

 

Neppe, der er litt for mange religiøse overbevisninger involvert til at de ytterliggående grupperingene kan enes om noe som helst :headbang:

 

 

Og der det finns 1 gram tro er det ikke hjelp i med 99 gram fakta.

 

Men vi beynner å nærme oss: QMI er et trosspørsmål, og har som sådan ingen ting med fakta å gjøre

Link to post
Share on other sites

Du mener du er frelset... :confused:
Så absolutt ikke :smash: men jeg har sett tydelige positive virkninger av QMI på flere motorer og ingen virkning på andre. På jobb har vi gjort systematiske tester med fett på glidelager og funnet at QMI og et par ikke-PTFE (dvs. det var ikke spesifisert hvilke virkestoffer de hadde) fettyper var dramatisk bedre enn de andre vi testet.

 

Jeg gjør alt jeg kan for å ikke tro da tro er akkurat det: tro (som i "ikke vite")...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Siden noen av disse "testene" som snake oil produsenter viser til ble utført på Briggs og Stratton motorer, besluttet Briggs og Stratton selskapet selv å kjøre lignende men noe mer vitenskapelig test. Dem tok to nye motorer ut av samlebandet og plasserte dem i testbenk. Eneste forskjellen på disse motorene var at en av dem fikk standard olje mens den annen fikk PTFE blanding. Begge ble kjørt i 20 timer og deretter avtappet olje og kjørt på ny i 20 timer uten olje. Begge motorene syntes ikke ha problem med dette "mindre mirakel".

Etter den kjøringa ble dem revet av ingeniørene. Dem fant ut å begge motorene hadde revet alle lagerer og var ikke merkbar forskjell på ødeleggelsen. Men motoren som hadde PTFE blandningen hadde i tillegg store skader i sylindrene mens den annen hadde dem forstatt brukbare.

Dem bestemte å ikke anbefale PTFE på sine motorer!

 

De er mange testene man kan finne på nett... :lol::lol::lol:

 

Nettopp. Skal ikke brukes på nye motorer som ikke er innkjørt.. Leser masse du men tydeligvis på feil plass og dette begynner å bli en "eg har rett for eg har lest dette kampanje"

Du kommer med "bevis" fra nettet om at dette er humbug og visvas og eg ser heller ikke noe anna enn et A4 ark med noe skrift på. Så om eg skulle forfatte noe og legge dette ut som et dokument på nett så er det rett?? Mine egne kundehistorier holder eg meg til. Det er ikke alltid noe ser noen forskjell med ein gang heller. Vil det da si at det er humbug.?

 

Eksempel. 1985 Honda Civic 1,5 l automat med 200 k på telleren. Eg tok full behandling på denne. Sluttet å tikke. Javel. Sikkert rensen som gjorde susen. Fylte på ny olje og motorbehandling. Kjørte foreskrevne minutter og .... ingenting.. Gjekk et par dager så begynte morroa. Bilen ble brukt til fra husnes for å handle. Den brukte 0,99 året rundt. Tallene begynte vise seg og først etter flere tusen km var der markant forskjell. 0,69 på denne småkjøringen. Dette hold seg vel 20000 km til eg lempa bilen pga rust.

 

Båtmotor. 7,3 liter Ford (Starpowr) ca Forbruk 1,84 l nm ved 2800 rpm. Etter behandling (Ja det gjekk noen timer) 1,36 l nm . Dette er ca tall pga ingen flow meter men det merkes. Nesten heile sommeren målte eg.

1995 Chrysler Voyager 3,3 l Fra 1,3 til 1,1

1999 Chevrolet Transport 3,4 liter 1,52 til 1,36 :On board fuel sensor

1998 Mercedes 180 c 1.01 på motorvei i Tyskland i konstant over 130 kmh til 0.93 ved samme hqastigheter

2002 Dodge Grand Caravan 3,3 l 1,4 til 1,23

1994 Johnson 115 hk Finere gange (Stoppet av og til på tomgang i gir)sykt lettere å starte og ned på forbruket ca 4 liter timen. Detter er ca siden det var mange faktorer i bildet.Ingen stopping etterpå.

2005 Plenklipper. Før måtter eg fylle 2 ganger for hver runde i hagen. Etter fylte eg bare en . (Litt uinterisann siden gresslengden varierte noe) Men morsomt og.

 

Selvopplevde ting. Vil noen si eg lyger så gjør gjerne det. Det er fritt for alle å velge rett eller ikke..

Mvh

JIN Som er lei drittkasting.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Jeg tror dog man skal være forsiktige med å fornekte teknologiske fremskritt. Jeg tror noe av problemet er at produsenten holder tilbake informasjon fordi det er salgsfremmende å ikke fortelle hele sannheten.

 

Det er derfor Birchwood lener seg tilbake og selger. For det første har han ikke mer å tilføye og for det andre så er ikke den siste tullingen dau enda.

Link to post
Share on other sites

Kulelagre testen har jeg sett flere ganger i gjennom årene og den funkerer veldig bra men motorer sluttet med kulelagere for flere år siden. En testman med lurium var inne hos meg for noen år til bake og viste meg QMI fett og hvad den gjørde liten friksjon. Der som jeg kjente han godt forsættes vi litt med test og brukte billig fett vi tilsette litt WD40 og annen vi tilsette siliconspray og de ble samme resulatat. Funkerte som fan. Vi prøvte også billig fett og tilsette litt motorolje og de ble ikke merkbar forskjell i testeren med den og QMI. Sikkert bra støff men jeg har ikke sett kulelager i testbenk kjørt i eksempel en uke med pålast.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Om det skulle være det minste interessant med test av forbruk så burde i det minste "tester" være uvitende om at mirakulin er påført bilen. Selv jeg klarer å spare bensin bare på tanken om å gjøre det, men det er jo bensin spart det også :lol:

 

Kunne jo fylt lurium på servicen til firmabiler, der føres jo km. avstand og liter drivstoff som fylles via betalingskortene. Og da ville bruker være uvitende. Burde være en smal sak for forhandler å gjennomføre en slik test. (Kontakte ett firma, snakke med Leaseplan og merkeverksted).

 

Men blir det gjort, nei, "vi selger så godt allikavel" :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Selvopplevde ting. Vil noen si eg lyger så gjør gjerne det. Det er fritt for alle å velge rett eller ikke..

Mvh

JIN Som er lei drittkasting.

Er ikke enkelest du henviser på noen motorprodusent som anbefaler disse produktene på sine motorer? Fleste av dem ønsker fornøyde kunder med motorer med laaaaang levetid og dem kaster ikke fra seg muligheten til å være #1 i kvalitet på motorer. Hvis dette lurium gjør de som er fortalt skulle selfølgelig noen produsent anbefale den, ikke sant! Men de kan godt hende at gamle motorer trenger litt motorrens fra QMI eller noen av disse 200 andre produsentene og hvis de er ikke nok på grunn av slitasje kan tilsetningstøff som forminsker mål funkere på dem. Men jeg skulle vært forsigtig med å anbefale disse produktene på motorer som er i bra stand.

Link to post
Share on other sites

At et lite enkelt spørsmål skulle kunne utløse så mykje , som beskrevet her på hittil 7 sider ... imponert på eit vis men oxo trist .. Båtfolk trudde eg støtta opp om kvarandre , ikkje slikt som beskrevet på forangående sider...

 

denne debatten er eg vel egentleg inhabil i , dels pga eg har brukt (bruker QMI/Royal Purple) og fordi eg er Ms Birchwood..

 

Men dog ynskjer eg å ytre eit par ord , så får dåke bite hodet mitt eller ei ..

 

1. Chip Foose på Overhaling på Discovery bruker Royal Purple , det er eit faktum alle Foose fan har fått med seg.

2. Debatten likner mykje på slik krangel eg ikkje trudde båtfolket følte for å bedrive ; kverulering . (Eg er visst naiv eller håpefull)

3. GODTA at nokre av oss har hatt god erfaring med QMI og Royal Purple , ikkje kall oss tullinger eller liknande , det er ufint ..

4. Biggen starta tråden her med eit enkelt spm , trur ikkje denne debatten var det han ynskte seg eller gjev han svar på spm ..

 

Så med dette trekk eg meg tilbake til de Rosa sider og seier takk for meg her på tråden og ynskjer alle lesarane ei rektig godnatt :-)

Link to post
Share on other sites

Med Royal Purple har jeg ikke erfaring med men poleringsmiddel med teflon funkerer vanligvis veldig bra uten man eksempel påfører den på bilen dagen før den går på lakkeringsverkstedet. Lakkerene forbanner den i lik grad og silicon! Men hvort den er positiv eller negativ er kannskje ikke de viktigste, de er hvort folk skal ha ekstra slitasje på motoren sin om noen år på grunn av bruk av dette stoffet er de som teller. Derfor er viktigt å se dokumentasjon fra noen motorprodusent som anbefaler den på sine motorer til å medlemmer her på båtplassen kan være sikre på tingene. Dette gjelder ikke trekastning eller vi her inne på plassen skal stå sammen...!!!

Link to post
Share on other sites

thihi dere er no så kjekke og koslege alle sammen atte .... måtte sjå om nokon skreiv noko før eg la meg hihi er man dame så er man dame ... :yesnod::wink:

 

nei kara , dåke får no synse og meine kva dykk vil , me er no båtfolk alle , anten me bruker silikon,teflon eller fett på motorane våre :smiley::flag:

 

ha ei rektig godnatt :seeya:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...