logget av Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Og i Hollywood kan du få klyster med kaffebønner fra Brasil som med blindtest er påvist å være bedre enn klysteer med kaffe fra Colombia. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 hva du vet. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
NOR_Gandsfjord Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Raljering funker best når man har flertallet på sin side gutter? (bare et tips). Kunne jo raljere litt over alle de idiotene som bruker Paracet mot hodepine og, fordi de tror det hjelper. Nei - verden vil bedras sier nå jeg! Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post Share on other sites More sharing options...
Tranen2 Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Jeg har behandlet 3 båtmotorer (2 bensin, 1 diesel) med QMI motoroljetilsetning. Jeg deltar ikke i halleluja koret hverken på den ene siden eller den andre... Men fakta lar seg ikke bortforklare: 1. MOTORLYDEN forandret seg veldig. Fra en "hard" og "kantete" gange til et mykt og behagelig lydbilde. Nymotor-lyd. 2. TEMPERATUREN sank så mye at det var godt synlig på tempmåleren med grov skala. Temp sank både med og uten belastning. 3. OLJEFORBRUK stabiliserte seg og stoppet nesten opp. Ble ikke nødvendig med etterfylling. 4. OLJEFARGE holdte seg gylden brun lengre og ble ikke svart med en gang... 5. LETTSTARTET motor etter behandling. Dette er mine erfaringer. Har ingen problemer med å anbefale dette til andre med "slitne" motorer. Det er en billig forlengelse av levetiden av en motor! A.J. Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post Share on other sites More sharing options...
BMP Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Ja på OMI sin hjemeside kan mann jo lese om en reketråler hvor diselforbrukrt på en Volvo 122 motor ble redusert med 60% etter en slik behandlin. Da får en jo spørre seg hva di 60% gikk med til før behandlingen. Om de gikk med til og overvinne mekanisk friksjon er jeg imponert over kjølesystemet på Volvoen som kunne takle dette. Jeg skal ikke si at disse produktene ikke kan ha en vis virkning i posetiv retning for det tror jeg faktisk de kan ha i visse tilfeller. Men måten de markesføres på med utrolige fantasihistorier fåt meg til og betegne hele oppleget som Lurium. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Tror overskriften på dette innlegget var "Har noen prøvd QMI produkter ?" Eller tar eg feil. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Kunne jo raljere litt over alle de idiotene som bruker Paracet mot hodepine og, fordi de tror det hjelper. er dette seriøst? isåfall tror jeg ikke du har noe å ha vondt i .- Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
Anabelle Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Jeg har IKKE QMI på min gamle motor og gir, og de funker kjempegodt. Svaret er riktig men du svarte på feil spørsmål. Trådstarter spør etter råd fra noen som har prøvd qmi, og ikke fra de som ikke har prøvd. Det er jo lite interessant. Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Thor Johansen Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Ja på OMI sin hjemeside kan mann jo lese om en reketråler hvor diselforbrukrt på en Volvo 122 motor ble redusert med 60% etter en slik behandlin. Da får en jo spørre seg hva di 60% gikk med til før behandlingen. Om de gikk med til og overvinne mekanisk friksjon er jeg imponert over kjølesystemet på Volvoen som kunne takle dette.Jeg skal ikke si at disse produktene ikke kan ha en vis virkning i posetiv retning for det tror jeg faktisk de kan ha i visse tilfeller. Men måten de markesføres på med utrolige fantasihistorier fåt meg til og betegne hele oppleget som Lurium. Hei BMP, Jeg ser at du reagerer på at reketråleren til Karstein Rasmussen gikk ned med 50% i drivstofforbruk under tråling. Har du ringt og snakke med Karstein før du anklager han for "lureri"? Se: http://www.qmi.no/fiskeboat.htm Jeg har aldri truffet Karstein i person, men har snakket med han over telefonen en rekke ganger. Han har nå solgt reketråleren "Storm" og har kjøpt to supply båter som er i charter for Statoil. Disse båtene har han kjøpt QMI og Royal Purple til en rekke ganger. Jeg vet ikke om du kjenner til reketråling, men når trålen er ute, går maskinen under enorm belastning, og det er nettopp under ekstrem belastning at du får mest ut av en QMI Motorbehandling. Vi vil aldri gå ut å love 50% reduksjon i drivstofforbruket. Sjekk våre internettsider og vil du se at vi lover 2-5% forbedring. Det at mange rapporterer mer enn det, er noe vi er glade for. QMI reduserer slitasje og friksjon, øker kompresjonen og setter nede friksjonstemperaturen. Vi lover en reduksjon i smøreoljeforbruk på ca. 20-80%, etter det vi har merket oss fra våre kunder. Bilbåten Takyama, som eies av rederiet Wilhelmsen, hadde på et tidspunkt et smøreoljeforbruk på hele 800 liter i døgnet, og etter en qmi behandling så gikk den ned til 300 liter i døgnet. Dette har vi skriftlig fra inspektøren. Se http://www.qmi.no/marine_utstyr3.dwt Men vi ville aldri gå ut å love at andre ville oppnå samme resultater. Alt avhenger av motorens tilstand. Hvis jeg var deg BMP så ville jeg ringe disse referansene før du går ut å anklager de for juks. Disse kundene har ingen grunn til å kjøpe QMI hvis det ikke fungerer. Med vennlig hilsen Thor Johansen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 QMI SCANDINAVIA og Thor Johansen har jo vaert en trofast sponsor av Hortentreffet vaart i flere aar. Kunne kanskje noen av de som har vunnet QMI produkter paa treffet staa fram og gi en uhildet rapport etter bruk av produktene? Vi foerer desverre ikke log paa hvem som vinner hva paa treffet, men det er kanskje en som kjenner en som har vunnet? Tips isaafall om denne traaden. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
dante Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Kjenner fler som bruker dette i båt og de har bare positive tilbakemeldinger (større propell, 2knop høyere marsfart, måtte justere ned tomgang osv). Bruker det selv på en dieselbil som har runda 200.000 km, har nå lugnere gange og virker som turboen gir mer skyv på lavere turtall og jeg har fått noen hester ekstra. Det er også deilig å slippe å høre at motoren har det vondt under oppstart i kaldt vær.. Skal ha dette på min båtmotor også - men må vente til den er skikkelig innkjørt først.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hegra Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Er faktisk fristet til å prøve dette på min gamle båtmotor.Den bruker altfor mye olje.Det jeg prøvde sist var ikke QMI.Men hvordan forklarer man høyere oljetrykk som flere her sier de oppnår??Er det oljepumpa som blir mer effektiv? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
logget av Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Det var vel DuPont som fant opp dette Teflonpulveret og patenterte det i sin tid. Jeg har en artikkel et sted som sier noe om at DuPont har gjort noen seriøse tester. Jeg kan lete etter denne testen hvis ikke Tore Johannesen har den lett tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Dem som lager høyhastighets togskinner behandler skinnene med PTFE for å minske friksjon og slitasje. Sikkert med god grunn.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
dante Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 ... og jeg polerer propellen med polish som inneholder PTFE - og har null groe :) - tre runder med autosol først og siste finish med SeaJet PTFE Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Man kan også bruke den i steden for Viagra... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
logget av Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 For de som orker å lese så finnes det noen betraktninger på denne linken http://www.repairfaq.org/filipg/AUTO/F_Slick_501.html Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ficher Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Jeg bruker selv QMI Drivstoff-forbedrer, på min 66 hk Yamnar under hver diesel fylling. ( kjørt ca 1600 timer.) Dette pga fjerning av mulig vann/kondens på diesel tank . ( mulig slippe og få motorstopp/dieseldyr pga vann) .Samt ØKER CETANEN i diesel og alle de andre fordelene med dette. Les mer her.... http://www.qmi.no/Dieselfodata.pdf Fordeler • Fjerner vann ved å oppløse det fullstendig i drivstoffet. På den måten blir et problem som vann brukt til å forbedre forbrenningen. • Rengjør ventiler, innsprøytingsdyser og forbrenningskammer for skadelige avleiringer • Smører drivstoffpumpe, dyser, ventiler, øvre del av sylinder og stempel. Den gir store forbedringer til "miljødieselen." Rengjør hele drivstoffsystemet fra drivstofftanken til eksosrøret. • Øker oktanet i bensin. • Gir forbedringer til forbrenningen så det blir mer effekt og mindre utslipp av skadelige stoffer. • Virker som en katalysator for mer fullstendig forbrenning. Fjerner bankelyder fra forbrenningsprosessen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Den QMI Drivstoff-forbedrer, er den ikke lik med K-diesel og flere produkter vi har hatt å¨markeden? Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Mr. Import Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 les denne linken , masse folk med sine erfaringer og fakta , for tvilere , er det navn og adresser man kan ringe til. http://www.qmi.no/Anbefalinger.htm#Honda%20VF1100 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Thor Johansen Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 For de som orker å lese så finnes det noen betraktninger på denne linkenhttp://www.repairfaq.org/filipg/AUTO/F_Slick_501.html Hei Ole Petter, Det virker som at du liker å lese. Her er et svar fra personen som skrev artikkelen du henviser til. Han sier at han vil saksøke enhver som bruker denne artikkelen, siden den er full materiale som ikke lenger er relevant og dessuten utdatert. Se: http://www.qmi.no/Rau's%20artikkel.htm eller: http://www.qmi.no/Snakeoil.pdf Les hvordan mange av disse løgnene om PTFE oppsto: Personen(e) som skrev artikkelen fikk senere sparken, fordi han hadde skrevet løgn. Til gagn for hvem? Kansje du vet det, Ole Petter? Med vennlig hilsen Thor Johansen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
logget av Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Jeg har ikke lest så nøye gjennom det som står for jeg har ikke så mye greie på slikt. "testamonies" fra brukere er vel mye brukt når ordentlig dokumentason uteblir. (Det er bare mitt inntrykk i slike saker). Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
solbris Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Dem som lager høyhastighets togskinner behandler skinnene med PTFE for å minske friksjon og slitasje. Sikkert med god grunn.. Får håpe det forskjell på en motor og en togskinne Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SeaRaymond Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Til Thor Johansen. Da jeg behandlet min vel 400 timers 5 liter mercruiser forgassermotor i sommer som nevnt tidligere i tråden her, uten at jeg fikk noen direkte umiddelbare positive reaksjoner, kan det ha vært at det rett å slett ble brukt for lite qmi motorbehandlingsmiddel? Leste på qmi's sider vedrørende enkeltpersoners erfaring under "fritidsbåter" der det ble nevnt at 1 liter qmi motorbehandlingsmiddel var tilstrekkelig for motorer med slagvolum inntil 3 liter... Nå har det jo seg slik at selv om jeg oppga alle fakta om motor til leverandør her i Bergen, er jo faktisk slagvolumet på min mercruiser v-8 på 5 liter, oljesumpen tar forøvrig også 5 liter... Og jeg ble "kun" tilbudt å kjøpe 1 liter av stoffet (til tross for 5 liter slagvolum) Like før behandlingen monterte jeg opp Navman power fuel 2100, tok meg en liten tur der jeg bemerket meg diverse forbruk ved ulike turtall, før jeg fåretok behandling med qmi inv. motorvask, ny royal purple olje og filter, 1 liter qmi motorbehandlingsmiddel, samt bruk av qmi drivstofftilsettning i bunkers etter dette kan jeg ikke skille avlesningene på forbruk fra observasjonene før behandlingen, maksforbruket per time måles til 62 liter i timen +/- ett par liter avhengig av forhold, noe som er oppgitt til å være innenfor normalen på denne 220 hk motoren. Som nevnt viser ikke gps'en fartsøkning heller. Motoren rakk i 460 timer før sesong slutt, altså 60 timer med qmi i motor hittil. Har du noe tro på at; De heller umerkbare resultatene kan skyldes for lite av stoffet i min motor, vil det hjelpe å ta en yttere behandling? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Får håpe det forskjell på en motor og en togskinne Så du synes ikke det er bra å minske friksjon i motor?? Ein her på forumet har hatt stoor suksess med QMI. Våger meg på å legge ut heimesiden hans. Gå inn på Båt/Motor/Teknisk og QMI Behandling. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.