Jump to content

Har noen prøvd QMI produkter ?


biggen

Recommended Posts

Jeg har behandlet 3 båtmotorer (2 bensin, 1 diesel) med QMI motoroljetilsetning. Jeg deltar ikke i halleluja koret hverken på den ene siden eller den andre...

 

Men fakta lar seg ikke bortforklare:

 

1. MOTORLYDEN forandret seg veldig. Fra en "hard" og "kantete" gange til et mykt og behagelig lydbilde. Nymotor-lyd.

2. TEMPERATUREN sank så mye at det var godt synlig på tempmåleren med grov skala. Temp sank både med og uten belastning.

3. OLJEFORBRUK stabiliserte seg og stoppet nesten opp. Ble ikke nødvendig med etterfylling.

4. OLJEFARGE holdte seg gylden brun lengre og ble ikke svart med en gang...

5. LETTSTARTET motor etter behandling.

 

Dette er mine erfaringer. Har ingen problemer med å anbefale dette til andre med "slitne" motorer. Det er en billig forlengelse av levetiden av en motor!

 

A.J.

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

Ja på OMI sin hjemeside kan mann jo lese om en reketråler hvor diselforbrukrt på en Volvo 122 motor ble redusert med 60% etter en slik behandlin. Da får en jo spørre seg hva di 60% gikk med til før behandlingen. Om de gikk med til og overvinne mekanisk friksjon er jeg imponert over kjølesystemet på Volvoen som kunne takle dette.

Jeg skal ikke si at disse produktene ikke kan ha en vis virkning i posetiv retning for det tror jeg faktisk de kan ha i visse tilfeller. Men måten de markesføres på med utrolige fantasihistorier fåt meg til og betegne hele oppleget som Lurium.

Link to post
Share on other sites

Jeg har IKKE QMI på min gamle motor og gir, og de funker kjempegodt.

 

Svaret er riktig men du svarte på feil spørsmål. Trådstarter spør etter råd fra noen som har prøvd qmi, og ikke fra de som ikke har prøvd.

Det er jo lite interessant. :smash:

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

Ja på OMI sin hjemeside kan mann jo lese om en reketråler hvor diselforbrukrt på en Volvo 122 motor ble redusert med 60% etter en slik behandlin. Da får en jo spørre seg hva di 60% gikk med til før behandlingen. Om de gikk med til og overvinne mekanisk friksjon er jeg imponert over kjølesystemet på Volvoen som kunne takle dette.

Jeg skal ikke si at disse produktene ikke kan ha en vis virkning i posetiv retning for det tror jeg faktisk de kan ha i visse tilfeller. Men måten de markesføres på med utrolige fantasihistorier fåt meg til og betegne hele oppleget som Lurium.

Hei BMP,

Jeg ser at du reagerer på at reketråleren til Karstein Rasmussen gikk ned med 50% i drivstofforbruk under tråling. Har du ringt og snakke med Karstein før du anklager han for "lureri"? Se: http://www.qmi.no/fiskeboat.htm

 

Jeg har aldri truffet Karstein i person, men har snakket med han over telefonen en rekke ganger. Han har nå solgt reketråleren "Storm" og har kjøpt to supply båter som er i charter for Statoil. Disse båtene har han kjøpt QMI og Royal Purple til en rekke ganger.

 

Jeg vet ikke om du kjenner til reketråling, men når trålen er ute, går maskinen under enorm belastning, og det er nettopp under ekstrem belastning at du får mest ut av en QMI Motorbehandling. Vi vil aldri gå ut å love 50% reduksjon i drivstofforbruket. Sjekk våre internettsider og vil du se at vi lover 2-5% forbedring. Det at mange rapporterer mer enn det, er noe vi er glade for.

 

QMI reduserer slitasje og friksjon, øker kompresjonen og setter nede friksjonstemperaturen.

 

Vi lover en reduksjon i smøreoljeforbruk på ca. 20-80%, etter det vi har merket oss fra våre kunder.

 

Bilbåten Takyama, som eies av rederiet Wilhelmsen, hadde på et tidspunkt et smøreoljeforbruk på hele 800 liter i døgnet, og etter en qmi behandling så gikk den ned til 300 liter i døgnet. Dette har vi skriftlig fra inspektøren. Se http://www.qmi.no/marine_utstyr3.dwt Men vi ville aldri gå ut å love at andre ville oppnå samme resultater. Alt avhenger av motorens tilstand.

Hvis jeg var deg BMP så ville jeg ringe disse referansene før du går ut å anklager de for juks. Disse kundene har ingen grunn til å kjøpe QMI hvis det ikke fungerer.

Med vennlig hilsen

Thor Johansen

Link to post
Share on other sites

QMI SCANDINAVIA og Thor Johansen har jo vaert en trofast sponsor av Hortentreffet vaart i flere aar. Kunne kanskje noen av de som har vunnet QMI produkter paa treffet staa fram og gi en uhildet rapport etter bruk av produktene?

Vi foerer desverre ikke log paa hvem som vinner hva paa treffet, men det er kanskje en som kjenner en som har vunnet? Tips isaafall om denne traaden.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Kjenner fler som bruker dette i båt og de har bare positive tilbakemeldinger (større propell, 2knop høyere marsfart, måtte justere ned tomgang osv). Bruker det selv på en dieselbil som har runda 200.000 km, har nå lugnere gange og virker som turboen gir mer skyv på lavere turtall og jeg har fått noen hester ekstra. Det er også deilig å slippe å høre at motoren har det vondt under oppstart i kaldt vær.. Skal ha dette på min båtmotor også - men må vente til den er skikkelig innkjørt først..

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker selv QMI Drivstoff-forbedrer, på min 66 hk Yamnar under hver diesel fylling. ( kjørt ca 1600 timer.)

Dette pga fjerning av mulig vann/kondens på diesel tank . ( mulig slippe og få motorstopp/dieseldyr pga vann) .Samt ØKER CETANEN i diesel og alle de andre fordelene med dette.

 

Les mer her.... http://www.qmi.no/Dieselfodata.pdf

 

 

 

Fordeler

• Fjerner vann ved å oppløse det fullstendig i drivstoffet. På den måten

blir et problem som vann brukt til å forbedre forbrenningen.

• Rengjør ventiler, innsprøytingsdyser og forbrenningskammer for skadelige

avleiringer

• Smører drivstoffpumpe, dyser, ventiler, øvre del av sylinder og stempel.

Den gir store forbedringer til "miljødieselen." Rengjør hele drivstoffsystemet

fra drivstofftanken til eksosrøret.

• Øker oktanet i bensin.

• Gir forbedringer til forbrenningen så det blir mer effekt og mindre utslipp

av skadelige stoffer.

• Virker som en katalysator for mer fullstendig forbrenning. Fjerner bankelyder

fra forbrenningsprosessen

Link to post
Share on other sites

For de som orker å lese så finnes det noen betraktninger på denne linken

http://www.repairfaq.org/filipg/AUTO/F_Slick_501.html

Hei Ole Petter,

 

Det virker som at du liker å lese. Her er et svar fra personen som skrev artikkelen du henviser til. Han sier at han vil saksøke enhver som bruker denne artikkelen, siden den er full materiale som ikke lenger er relevant og dessuten utdatert. Se: http://www.qmi.no/Rau's%20artikkel.htm eller: http://www.qmi.no/Snakeoil.pdf

Les hvordan mange av disse løgnene om PTFE oppsto:

 

Personen(e) som skrev artikkelen fikk senere sparken, fordi han hadde skrevet løgn. Til gagn for hvem? Kansje du vet det, Ole Petter?

Med vennlig hilsen

Thor Johansen

Link to post
Share on other sites

Til Thor Johansen.

 

Da jeg behandlet min vel 400 timers 5 liter mercruiser forgassermotor i sommer som nevnt tidligere i tråden her, uten at jeg fikk noen direkte umiddelbare positive reaksjoner, kan det ha vært at det rett å slett ble brukt for lite qmi motorbehandlingsmiddel?

 

Leste på qmi's sider vedrørende enkeltpersoners erfaring under "fritidsbåter" der det ble nevnt at 1 liter qmi motorbehandlingsmiddel var tilstrekkelig for motorer med slagvolum inntil 3 liter...

 

Nå har det jo seg slik at selv om jeg oppga alle fakta om motor til leverandør her i Bergen, er jo faktisk slagvolumet på min mercruiser v-8 på 5 liter, oljesumpen tar forøvrig også 5 liter... Og jeg ble "kun" tilbudt å kjøpe 1 liter av stoffet (til tross for 5 liter slagvolum)

 

Like før behandlingen monterte jeg opp Navman power fuel 2100, tok meg en liten tur der jeg bemerket meg diverse forbruk ved ulike turtall, før jeg fåretok behandling med qmi inv. motorvask, ny royal purple olje og filter, 1 liter qmi motorbehandlingsmiddel, samt bruk av qmi drivstofftilsettning i bunkers etter dette kan jeg ikke skille avlesningene på forbruk fra observasjonene før behandlingen, maksforbruket per time måles til 62 liter i timen +/- ett par liter avhengig av forhold, noe som er oppgitt til å være innenfor normalen på denne 220 hk motoren. Som nevnt viser ikke gps'en fartsøkning heller. Motoren rakk i 460 timer før sesong slutt, altså 60 timer med qmi i motor hittil.

 

Har du noe tro på at; De heller umerkbare resultatene kan skyldes for lite av stoffet i min motor, vil det hjelpe å ta en yttere behandling?

Link to post
Share on other sites

Får håpe det forskjell på en motor og en togskinne

Så du synes ikke det er bra å minske friksjon i motor??

Ein her på forumet har hatt stoor suksess med QMI.

Våger meg på å legge ut heimesiden hans.

Gå inn på Båt/Motor/Teknisk og QMI Behandling.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...