Jump to content

Har noen prøvd QMI produkter ?


biggen

Recommended Posts

thihi dere er no så kjekke og koslege alle sammen atte .... måtte sjå om nokon skreiv noko før eg la meg hihi er man dame så er man dame ... :yesnod::wink:

 

nei kara , dåke får no synse og meine kva dykk vil , me er no båtfolk alle , anten me bruker silikon,teflon eller fett på motorane våre :smiley::flag:

 

ha ei rektig godnatt :seeya:

Er glad i deg også... :tongue::tongue::tongue:

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke fått med meg at Chip Foose bruker QMI, men jeg har lagt merke til at oljekannene er sladdet når de fyller olje på motorene, og at Foose har sponsorer for det meste. Kan det være at de bruker ordentlig olje på motorene, men får ikke sponorkroner?

Chip Foose bruker Royal Purple stort sett. Det er umulig å ikke se sladdet eller ikke. Hyllene er fulle av det. Lilla kartonger.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er noen misforståelser her. Jeg spør etter dokumentasjon, og hvis du vil selge til meg så bør du også svare. Hva Chip Foose og andre bruker er deres sak.

 

Vi vet jo at Teflon er glatt som fy og at det kreves helt spesielle prosesser for å få Teflonen til å sitte fast i stekepannen.

Så vet vi at man bare må røre med tresleiv for ellers detter Teflonen av igjen.

 

Så kommer 1000 kroner spørsmålet. Det hevdes at teflonen tilsatt i QMI setter seg fast på sylinderveggen og blir værende. På andre siden så er det så glatt at friksjonen forsvinner.

 

Er det da slik at hvis vi har en lim som ikke fester på glass, så kan man allikevel få glasset til å feste til limet?

 

Det er noe som sies om QMI, og det er: The slickest product known to man.

Så kan man diskutere om det er produktet eller markedsføringen som omtales.

Link to post
Share on other sites

Om det skulle være det minste interessant med test av forbruk så burde i det minste "tester" være uvitende om at mirakulin er påført bilen. Selv jeg klarer å spare bensin bare på tanken om å gjøre det, men det er jo bensin spart det også :lol:

dette mener jeg er det essensielle i denne debatten. noen har et forbruk av bensin på rundt en liter blandet kjøring.

hmm tenker de . lurer på om jeg skal prøve slik tilsetning for å få ned forbruket litt...

kjøper en flaske og kjører av gårde. klart BEVISST på at nå skal jeg spare mye i bensinforbruk. og kjører da mye mere økonomisk, enn før han tenkte på å spare bensin.

dette kan jo faktisk medføre at det kjøpet var lurt , sålenge han sparer 0,2-3 dl på mila.

men i realiteten kunne han spart disse desliterene, totalt uten noe som helst vidundermiddel i tanken.'

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Så kommer 1000 kroner spørsmålet. Det hevdes at teflonen tilsatt i QMI setter seg fast på sylinderveggen og blir værende. På andre siden så er det så glatt at friksjonen forsvinner.

 

Er det da slik at hvis vi har en lim som ikke fester på glass, så kan man allikevel få glasset til å feste til limet?

Teflonen setter seg både på sylinderveggen og stempelet så det er teflon mot teflon som lager den lave friksjonen. Hvis du skjønte den....

Link to post
Share on other sites

GM har en liste over alle testede og godkjente produkter. Disse testene er utført på GM sitt eget laboratorium.

Der vil du finne smørefett og tørrsmøremidler med QMI, men ingen oljer eller oljetilsetninger. Problemet er at det ikke står hva de har testet og som de ikke har godkjent.

 

Jeg tror ikke vi kan konkludere med at GM ikke godkjenner noe de ikke selv eier, for det er mange forskjellige produkter på denne listen. Mener det er 370 produkter på smøreprogrammet som er godkjent.

Vi kan heller ikke konkludere med at QMI ikke virker fordi det ikke står på denne listen, men vi kan konkludere med at GM syntes QMI var greit å ha i smørefett.

 

Vi er nok prisgitt den informasjonen GMI kan bidra med ser det ut til.

 

Kjenner du noen hos GM får du sikkert innsyn i denne listen, men den ligger et sted på internett også.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Løfter denne tråden igjen, har lest endel av innleggene her og egentlig ikke funnet noen negative erfaringer med QMI.

Fikk derfor lyst til å prøve det på min Yanmar 1GM fra 1978, den har endel tusen timer på seg men har tross dette vært fungert upåklagelig.

Men i de senere år har den begynt å sote litt på fullfart og litt tregere å starte ved lave tempraturer.

 

Årets første båttur var nå på mandag, den startet med QMI behandling av motor og bruksanvisning ble nøye fulgt.

Etter behandlingen ble det en tre timers tur og resultatene av behandlingen var merkbar.

 

1. Ingen soting ved fullfart

2. turtalls økning ved fullfart ca 100 omdr.

3. Mykere gange på motor

 

Har vært i båten et par ganger etterpå for teste kaldstart og nå starter den med en gang.

En annen ting la jeg også merke til, før når jeg stoppet varm motor så kom oljealarmen etter 1,5 sekund, nå kom den etter 3 sekunder.

 

Virker veldig lovende så langt.

 

Mvh Kjell

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Henter opp denne igjen.

 

Jeg sliter litt med lavt oljetrykk, vil en Qmi motorvak hjelpe?

Tenkte jeg kunne prøve siden jeg vant en slik pakke på BP treffet ifjor

 

Det beste middelet mot lavt oljetrykk er å fjerne slitasjen. Denne slitasjen sitter gjerne i oljepumpen og lagrene. Eller så kan man forsøke seg med tykkere olje, gjerne single grade. Best er kanskje og ikke la seg bekymre noe særlig. Oljetrykket skal nok være ganske lavt før det har noe å si. Opp gjennom årene har jeg prøvd forskjellige remedier på gamle bilmotorer. Det eneste remediene hadde til felles, var at de ikke gjorde noe hverken fra eller til.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Jeg behandlet for tre år siden en KAD 43 motor med motorvask og QMI. Jeg behandlet også drevet. Motoren var i veldig god stand. Jeg hadde likevel inntrykk av at det gjorde godt på motoren og at den gikk enda litt finere etter behandlingen, men utslaget var ikke så stort at jeg vil påstå noe. Derimot gjorde behandlingen underverker på drevet. Før behandlingen så ble drevet så varmt at det dampet av det og innimellom fikk jeg inntrykk at det freste av vanndråpene som traff det når båten gikk i plan. Etter behandlingen så gikk drevet mye stillere og mykere, og med ingen symptomer på høy temperatur i det hele.

 

Nå har jeg kjøpt en båt med en D4 260 motor med DPH drev. Motoren har nå gått i overkant av 300 timer. Både drevet og motoren virker til å være i meget god stand. Spørsmålet er nå om jeg bør behandle motor og drev med QMI. Basert på erfaringene fra forrige gang, så har jeg i alle fall spesielt lyst til å behandle drevet. Kan behandling ha noe negative konsekvenser? Kan det ha noe å si for reklamasjon eller motorskadeforsikring? Dersom jeg bestemmer meg for å behandle motoren, bør jeg ta prosedyren med motorvask på en så lite brukt motor (oljen er så ren at den er vanskelig å se på peilepinnen)? Jeg er litt skeptisk til motorvasken på grunn av at det ikke går an å få ut all olje etter vasken, så det vil alltid bli igjen rester av vaskemidlet til neste oljeskift...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...