Frøken Fryd Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 De finner ikke noe hull men en bule i skroget. Båten ligger med 10 grader slagside og de har ikke kontroll. Sitér dette innlegget Link to post
Don Meeko Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Nei ikke nødvendigvis. CO2, Inergen eller water mist anlegget er meget effektivt for å slukke en maskinromsbrann, gitt at alt fungerer som det skal. Er enig med deg, dette skulle ha vært gjort for lenge siden. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Skipet tar inn vann, så det er er nok ett hull eller sprekk ett sted da? Sitér dette innlegget Link to post
Don Meeko Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Dykkere har ikke funnet noe Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
ravddo Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Det blir jo bare spekulasjoner enda. Men de første bildene viste svart røyk ut av en av eksosrørene noe som tyder på en brann i en hovedmotor. Mulig en veivhuseksplosjon og da kan det gå hull i mange sjøvannsrør hvis den er kraftig nok. Trist at to er døde i en tragisk hendelse. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Hafrsfjord Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Kraftig slagside: http://www.aftenbladet.no/innenriks/Brannvesenet-frykter-at-skipet-kan-g-rundt-2865662.html Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Dette ser ikke bra ut nei..... håper de berger skipet.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bitteliten Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Sies ar det var sjøvannsinntak som lakk. Hva er veivhuseksplosjonog hva er årsaken? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 (redigert) Sies ar det var sjøvannsinntak som lakk. Hva er veivhuseksplosjonog hva er årsaken? Kjenner ikke motoren i detal på MS Nordlys, men i føge Wiki så er det 2 stk MaK 6M552C dieselmotorer på vel 6000hk per stk.. Dette er rekke seksere... to eller fire takt vet jeg ikke... men sikker noen som kjenner MAK bedre Når det gjelder veivhuseksplosjon så finnes dette blant annet på nett veivhuseksplosjon som gir en grei innføring i problemet Redigert 15.September.2011 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Don Meeko Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Hvis Nordlys kondemneres så kan ikke MS Nordstjernen selges Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Bonita I Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Hurtigruten tar inn vann igjen - fare for kantring http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hurtigruten-tar-inn-vann-igjen-3586020.html Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Frøken Fryd Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Den har vel tatt inn vann hele tiden slik jeg har forstått det, men de har fått problemer med lensingen. Så også på nrk live her der politiet ønsket at NRK og andre skulle bevege seg bort fra område da de stod ganske tett oppi de som jobbet med redningen, overskriften ble da "Kaien evakuert"... Sitér dette innlegget Link to post
Una Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Økt vanninntrengning. Nærmer seg 12 grader slagside som er nær maks av hva skipet tåler skriver smp.no. Når skipet ligger ved kai hvorfor ikke legge slepebåt / supplybåt på yttersiden for å stabilisere ? Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
Zenit Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Når skipet ligger ved kai hvorfor ikke legge slepebåt / supplybåt på yttersiden for å stabilisere ? Ja bingo på den. Er det ikke nok med at et skip i verste fall kantrer om en ikke skal sette andre skip og mannskaper i fare? Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Hvor mange grader er 12%? Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
bjornak Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 12% ??? det står 12 grader Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 12% ??? det står 12 grader De sa 12% på TV2 nyhetene. Spennende begrep egentlig. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Retox_93 Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 http://www.vgtv.no/#!id=43878 Direkte. Men, Hva kan foråsake veivhuseksplosjon ? Forstod ikke helt den siden på engelsk. Sitér dette innlegget Link to post
bjornak Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Ser Dagbladet også oppgir 12%, men Vg sier 12 grader som må være det rette. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 16 % nå gitt.. frykter det værste nå Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 http://www.vgtv.no/#!id=43878 Direkte. Men, Hva kan foråsake veivhuseksplosjon ? Forstod ikke helt den siden på engelsk. Det er oljedamp og gasser i veivhuset som gjer at det oppstår veivromseksplosjon. Den største grunnen til veivromseksplosjon er på grunn av at diesel har på en eller annen måte har blandet seg med oljen. Sitér dette innlegget Link to post
Don Meeko Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Kan de ikke bare kalle inn et dykkerteam med sveiseutstyr for undervannssveising? Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Bitteliten Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Må finne hvor lekkasjen er først Sitér dette innlegget Link to post
Don Meeko Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 De må jo ha funnet en siden presenningen har revnet. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Frøken Fryd Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Full i bunkers... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.