Jump to content

Brann ombord i hurtigruta Nordlys utenfor Ålesund


Careka

Recommended Posts

Dette ser ikke bra ut nei..... håper de berger skipet..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Sies ar det var sjøvannsinntak som lakk.

 

Hva er veivhuseksplosjonog hva er årsaken?

Kjenner ikke motoren i detal på MS Nordlys, men i føge Wiki så er det 2 stk MaK 6M552C dieselmotorer på vel 6000hk per stk.. Dette er rekke seksere... to eller fire takt vet jeg ikke... men sikker noen som kjenner MAK bedre

 

Når det gjelder veivhuseksplosjon så finnes dette blant annet på nett veivhuseksplosjon som gir en grei innføring i problemet

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Den har vel tatt inn vann hele tiden slik jeg har forstått det, men de har fått problemer med lensingen.

Så også på nrk live her der politiet ønsket at NRK og andre skulle bevege seg bort fra område da de stod ganske tett oppi de som jobbet med redningen, overskriften ble da "Kaien evakuert"...

Link to post
Share on other sites

http://www.vgtv.no/#!id=43878 Direkte.

 

Men, Hva kan foråsake veivhuseksplosjon ? Forstod ikke helt den siden på engelsk.

 

Det er oljedamp og gasser i veivhuset som gjer at det oppstår veivromseksplosjon. Den største grunnen til veivromseksplosjon er på grunn av at diesel har på en eller annen måte har blandet seg med oljen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...