Jump to content

Youtube, båtrelaterte filmer


Gtir_man

Recommended Posts

@Pinkvin 

Ja då veit me da :) 

Men som du seier, så har dei kansje ikkje gjort noko røverkjøp, hehe.

Det er ein kjekk vlog ja, og ein får ein del kjekke tips og triks.

Og heilt enig i det du seier om yoga,mindfulness osv. Blir fort lei slikt. Starta nett å sjå på vlogen til sv Bora Bora. Den virka grei sålangt, dog har eg berre sett 18 episoder enno.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Steini skrev for 3 timer siden:

 

Og heilt enig i det du seier om yoga,mindfulness osv. Blir fort lei slikt. 

 

Liker godt å se noen, eller selv sitte og pusle med noe i cockpit mens de seiler avgårde, eller sitte til rors og speide utover. Seiling er "mindefullness" pr. def. 

 

Men for all del, om lettkledde, vakre og myke kvinner vil vri kroppen sin i de rareste posisjoner stående opp ned på ett SUP brett i perfekte omgivelser så for all del. En skal jo ikke klage på å få "ta del", men ikke for mye, det er ikke så veldig interessant ;-)

Link to post
Share on other sites

Jeg konverterte fra Fairline Phantom motorbåt til Bavaria seilbåt på sensommeren. Det ble båtopplevelse det  :-)

Skru på lyd. Første seilas med Tingeling i september, og det i skumring/natt. Nesten Onedinlinjen dette for oss som husker serien på NRK på syttitallet. Musikk er som sikkert alle har gjettet; "Adagio of Spartacus and Phrygia" by Aram Khachaturian.

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Fant en Youtubekanal som var temmelig annerledes :-) Utgangspunktet er likt mange andre youtubekanaler, ungt par, masse pågangsmot og lite penger. 

 

Ble kjapt i godt humør av å se på disse to. Først i gang med ett husbåtprosjekt, som blir lagt på is for å hente et enda mer (håpløst?) katamaranprosjekt. 

 

For å oppsummere kort så er vel i grunnen det meste mulig så lenge det flyter ;-) Ikke så mange filmer foreløpig, men litt er det jo. 

 

https://www.youtube.com/channel/UC7gfYCn5BwJVeqyd2ob691g

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Pinkvin skrev On 12.11.2019 at 17.36:

Fant en Youtubekanal som var temmelig annerledes :-) Utgangspunktet er likt mange andre youtubekanaler, ungt par, masse pågangsmot og lite penger. 

 

Ble kjapt i godt humør av å se på disse to. Først i gang med ett husbåtprosjekt, som blir lagt på is for å hente et enda mer (håpløst?) katamaranprosjekt. 

 

For å oppsummere kort så er vel i grunnen det meste mulig så lenge det flyter ;-) Ikke så mange filmer foreløpig, men litt er det jo. 

 

https://www.youtube.com/channel/UC7gfYCn5BwJVeqyd2ob691g

 

Syns jeg ser tendensen til en ny sjanger seilvideoer, "Redneck sailing" ;-). Ikke negativt ladet fra min side men folk med mer pågangsmot enn penger som ser muligheter der andre kanskje hever nesen et par hakk og går forbi. Uansett, jeg syns det er kjekt å se på. Sailing Good, Bad, and Ugly

 

https://www.youtube.com/channel/UCSpPCvsStba64VTs-dy2sRw

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
Guest Avmønstret#
Kaptein Bang skrev for 6 timer siden:

Is i havna. Bruker Arlo overvåkning for å følge med når jeg må ned å sette i gang ispropellen. 
 

 

Gode bilder ser jeg. Hva er din erfaring ifht hvor ofte en faktisk må bytte batteri, hvis du har kameraene som bruker det?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Pinkvin skrev On 12.12.2019 at 7.21:

Gode bilder ser jeg. Hva er din erfaring ifht hvor ofte en faktisk må bytte batteri, hvis du har kameraene som bruker det?


Jeg opplever batterivarigheten som veldig god, @Pinkvin. Den er helt avhengig av hvor mye video som aktivt filmes. De er jo bevegelsesstyrte, og filmer aktivt når det registreres bevegelse. Nå i vintersesongen er det veldig lite trafikk på brygga, og dermed lite bevegelse.
 

Det kameraet med lavest batterinivået nå er ikke ladet siden i midten av oktober, og har ca 20% igjen. Tenkte å ta en tur nedom båten en av dagene og lade litt. En god grunn til å ta en tur nedom. Planen har vært å kjøpe ekstra batteri, men jeg har foreløpig droppet det ettersom varigheten er så god. ?

 

Sommerhalvåret har jeg ikke kamera som filmer brygga, så batteriet holder godt da også. Da registreres det først når noen går ombord. 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ganske villt hvordan de snurper laks i Alaska ja, nokke istedenfor vinsj og plasking i vann istedenfor å krysse nota, riktignok endel som ikke krysser nota i Norge og da nøtene her er såpass store at det ikke er noe stort problem. Hadde vært spennende å sett på kvaliteten på fisken! Og når båten er full reiser de som regel bort til en krabbebåt, typ mange av de som er på deadliest catch på Discovery og laster av fisken der. Bærekraftig og da de kan fange samme stokken i morgen :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...