Jump to content

Youtube, båtrelaterte filmer


Gtir_man

Recommended Posts

Lagde en liten film til. Vet ikke om baatplassen-lesere er interessert, men ser at den forrige har fått 4-5000 avspillinger på youtube - så jeg kjører på.

Vi var nedover svenskekysten i fjor (også), og yngstemann digger Strømstad - så vi må innom. Her er avfart. ;)

 

 

Redigert av Kaptein Bang (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Geir Kåre S skrev for 8 timer siden:

Du bruker nesten bare motorer for å vri den rundt?

Jeg bruker thrusterne når jeg har behov for det også, men liker å manøvrere med motorene - og bruker ikke thrusterne her. Jeg har veldig god kontroll på båten med motorene når det er stille, men når det blåser er det fint å kunne justere litt med ekstra kraft. 

Redigert av Kaptein Bang (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Duppe skrev 1 time siden:

Det var mye trafikk. Han fra høyre får bare vente..

 

Men hva var greia med karen i første båten som bare står med armene i siden og stirrer på deg?

Er vel ingen ‘fra høyre’ som må vente? Det kommer en båt på styrbord side ganske tidlig og jeg glir fremover i lav fart - han det samme. Jeg opplever der ihvertfall at vi begge har god kontroll. Synes du det var uvørent ut i fra det du ser?

 

De i den første båten står og ‘passer på’. De la til rett før vi skulle dra. Det ble veldig tight med den båten og de akter., og jeg sa i fra at vi kommer til å komme litt fremover, for å kunne bakke ut. De ble da i båten til vi hadde reist. De var kanskje litt bekymra? Ihvertfall oppmerksomme, og det er jo bra.

Link to post
Share on other sites

Nei absolutt ikke. Synes selv at når det er trangt og travelt at en må flette som det passer og ikke tviholde på forkjørsrett, men spørs om jeg hadde turt å satse på at alle tenker sånn. Ser jo ut som du selv er i tvil og må sjekke om han kjører inn i deg.

 

Ang. han i den første båten virket det bare litt aggressivt, men hvis dere hadde en avtale at han skulle passe på er det jo noe annet. Hadde ihvertfall ikke likt at folk sto sånn rundt meg når jeg skulle ut.

Link to post
Share on other sites

Duppe skrev 6 minutter siden:

Ang. han i den første båten virket det bare litt aggressivt, men hvis dere hadde en avtale at han skulle passe på er det jo noe annet. Hadde ihvertfall ikke likt at folk sto sånn rundt meg når jeg skulle ut.

 

Litt aggressivt kroppsspråk. Enig i det. ??

 

Jeg tror de syntes vi brukte litt lang tid - for vi hadde jo meldt at vi ‘skulle dra nå’. Og lite slår et hoftefeste for å markere det. ??

 

Vi brukte litt tid på å gjøre oss klare - sannsynligvis lengre tid enn det vi hadde gitt inntrykk av. De hadde funnet den ene ledige spotten, og var happy for det, og var nok klare for en tur på brygga. Blir kjedelig å vente på treiginger da. Jeg forstår jo det. ?

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Kaptein Bang skrev for 9 timer siden:

 

Litt aggressivt kroppsspråk. Enig i det. ??

----klippet-----

 De hadde funnet den ene ledige spotten, og var happy for det, og var nok klare for en tur på brygga. Blir kjedelig å vente på treiginger da. Jeg forstår jo det. 

 

Sikkert en av de som ikke vil bruke doen ombord i egen båt, en fin båttur og noen kaffekopper senere så må han plutselig vente tre minutter ekstra i det han skal hoppe i land og løpe bort på ramma. Sånt blir det aggressiv positur av ;-)

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Det har vert lagt ut mangen episoder på nett fra Patrick and Rebecca Childress, som seiler rundt i sin valiant 40 med navnet brickhouse.

Veldig mykje lærerikt fra dette flotte seilparet, som går under Patrick Childress sailing på youtube.

 

Men ifølge cruiser forum er denne tida over, da Patrick var eit offer for Covid 19.....

https://www.cruisersforum.com/forums/f168/rip-patrick-childress-235308.html

 

Dette var trist lesing.....

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er det nokon som har tips til andre YouTube-kanalar om båtar og båtliv enn Motorboat and Yachting, Aquaholic, Boattest og SV Delos? Både båttestar og vloggar gir mat til det indre båtdyret. Regntunge dagar med mykje vind er det kjekt å ha noko å kvile augo på :) 

Link to post
Share on other sites

Alfred Montaner er jo en interessant skrue, stilen faller kanskje ikke i smak hos alle, men det han vinner på er veldig varierte videoer, alt fra båtbesøk på de store båtmessene i usa, til prosjekter, til å filme båtlivet rundt om Miami https://www.youtube.com/c/AlfredMontaner/videos

 

En helt annen type er Brodie Moss (Youngbloods) I Australia, typisk vlog med asurblått hav, fiske og noen modeller her og der :wink: men lider vel kanskje litt av det som mange andre YT kanaler gjør, har man sett 5 videoer har man kanskje sett alle?

https://www.youtube.com/user/brodiemoss/videos

Link to post
Share on other sites

Sailing Millenial Falcon (Sjarmerende Australsk par)

Sailing Soulianis (Sjarmerende Amerikansk par)

Learning the Lines (Mest båttester nå om dagen, men de planlegger å kjøpe ny båt snart)

Sailing Zatara (En familie som seiler ombord i en gedigen katamaran)

Sail Life (En danske som totalrenoverer en Warrior 38, veldig interessant)

Wild We Roam (Tre personer mest kjent for "van-life" har nylig kjøpt en Hallberg Rassy Rasmus)

Odd Life Crafting (Et brasiliansk par som pusser opp en båt og skal senere reise)

Salt & Tar (Bygging av en George Buehler Button)

Acorn to Arabella (Bygging av en Atkin Ingrid, som er inspirert Colin Archer sine design)

Sampson boat & co (Totalrenovering av en eldre britisk seil-yacht)

Erik Aanderaa (Norsk person som seiler i norske høststormer, i sommer seiler han til Grønland)

SV Bohemen (På Norsk)

Expedition Drenched (Mange hippier ombord i en STOR båt som liker å dykke)

 

Er verdt å sjekke ut alle her. Er nokså forskjellig innhold på de.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...