Jump to content

Samsung Galaxy 10.0 nettbrett som plotter ?


Haba

Recommended Posts

Trykk to ganger på pilknappen i venstre nedre hjørne.

 

 

Noen som har funne ut hvordan en får "kurs opp" på Samsung Galaxy tab med Navionics kart?

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Har lett meg gal for å finne en mulighet for å slå av dette selv, men etter litt forskning så kan jeg medele det at på Navionics kart kan ikke disse slås av, det være seg iPad eller andre vanlige plottere. De symboliserer loddskudd og ikke grunner, men er noe dritt da de er nesten helt like med sjøkartenes symbol for skvalpskjær. Eneste som gjør det lettere er at det ikke er blå farge rundt de slik det er rundt alle grunner. Dessverre, det er nok bare noe en må leve med.

Link to post
Share on other sites

hei er det noen som har lastet ned navivonics android app "danmark/grønnland".

jeg lurer på hvor mye av Norske og Svenskekysten den dekker, jeg fant et oversikt kart inne på app store men synes det var litt vanskelig å se grensene.

 

Jeg får svare selv da :-) lastet ned Danmarks navionics hd nå . Den dekker fra kristiansand og østover og svenskekysten også.

Link to post
Share on other sites

hei er det noen som har lastet ned navivonics android app "danmark/grønnland".

jeg lurer på hvor mye av Norske og Svenskekysten den dekker, jeg fant et oversikt kart inne på app store men synes det var litt vanskelig å se grensene.

Dekker til Tåneskjer Ø for Mandal, til Grøningen på tysk vestkyst, til Stepnica i Polen og til Karlskrona på svensk sydkyst.

Link to post
Share on other sites

Batterilevetiden på både iPad2 og Galaxy Tab 10.1 er på ca 10 timer, iPad'en noen få minutter over og Samsungen noen få minutter under. Batterilevetiden er selvsagt avhengig av bruken, hvilke funkjsoner (WiFi, 3G, GPS) som er slått på, prosessorbelastning og hvilket trinn bakgrunnsbelysning står på. Tallene på rundt 10 timer kommer fra standard testsekvens som brukes av flere av nettstedene som tester slike gadgeter.

Noen som vet om slike tester inkluderer f.eks det å se på film og litt spilling i disse 10 timene. Det jeg er ute etter er om en slik holder en hel dag på sjøen som reservekart og underholdningsapparat for ungene?

Link to post
Share on other sites

Det finnes eksterne "batteribanker" som gjør at du ikke trenger bekymre deg for om du har nok strøm til nettbrettet.

http://www.mytrendyphone.no/shop/hyperjuice-plug-universal-84087p.html

 

Om du har tilgang på 12 volt kan du eventuelt kjøpe en overgang og lade brettet direkte.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610928

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Har akkurat kjøpt Sony Xperia S tablet med kun WiFI, den har GPS innebygget i tillegg til gjestekonto slik at en kan bestemme hvilke apper andre brukere av nettbrettet skal få tilgang til. Laveste pris på denne nå er Elkjøp med 2995,-

 

Den er sprutsikker, har god skjerm og jeg har installert Navionics HD på den, ser meget lovende ut. Har ikke prøvd på sjøen enda. Jeg brukte i høst telefonen (Samsung Galaxy S2) med Navionics og det fungerte meget bra, velger å bruke nettbrett for å få enda bedre oversikt med større skjerm.

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Må bare meddele at vanntett futural fungerer ikke med min asus transformer da den tolker det som om noen trykker på hele skjermen... Er det slik med andre padder?

 

12 volts lader er derimot innkjøpt og fungerte supert den ene gangen jeg rakk å bruke den...

 

Uansett, å putte den i en kvikklock pose fra rema ser ut til å gå bra, og redder den nok fra det meste av sprøyt ..

Baltic-pappa

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg gjorde akkurat noe jeg vil karakterisere som et aldri så lite "kupp" på Elkjøp nå.

De hadde kampanje på Samsung Galaxy Tab 2, 7". Den koster nå Kr. 999,- (for oss var det en bursdagsgave til sønnen, ikke for navigsjon. Har en 10" fra før som kan brukes til det om vi får lyst til å prøve).

Link til tilbudet som varer ut dagen(eller til tomt lager):

http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/GTP3110TSANEE/samsung-galaxy-tab-2-7-8gb-wifi-sort-solv

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Her er noen forskjellige holdere til nettbrett fra 7-12"

http://www.iutstyr.no/index.php?main_page=index&cPath=673_3287_3291

(har ikke kjøpt dette selv)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Bumper denne her jeg. Det må jo være et kjempetilbud! Jeg hadde i hvertfall kjøpt et om jeg hadde en tusenlapp til overs. Står nå at de fortsatt har 100+ på lager, men som Vanntro sier varer tilbudet bare ut dagen (Søndag).

 

Link to post
Share on other sites

For surfing og spill, ville jeg satset på Nexus 7 M.Tegra 3 chipset. Vil tro den er en god del raskere, dessuten har den siste Android. 1830 på Siba... Men for navigasjon er det kanskje ikke så farlig med hverken fart eller siste Android. 1 båtpenge for Galaxy tab er et kupp :-)

 

Kjøpte holder på teknikmagasinet.

 

Hvis bare noen kunne porte opencnp til Android... http://opencpn.org/ocpn/opengl virker som en begynnelse...

Baltic-pappa

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...