Jump to content

Samsung Galaxy 10.0 nettbrett som plotter ?


Haba

Recommended Posts

Bruker selv iPad i tillegg til plotter, kjempe lett å planlegge rute med padda, men bruker plotteren i hovedsak. Til dere som vurderer iPad, anbefaler jeg å kjøpe med 3G da gps'en som er i disse er av typen aGPS (assisted GPS ) dvs at den får assistanse fra telemaster etc til å finne en mer nøyaktig posisjon. Iallefall da med sim-kort i. Testet min uten sim og med sim, og ble overrasket over hvor mye mer nøyaktig den ble.

Hvordan dette er på Samsung eller andre nettbrett vet jeg desverre ikke.

Link to post
Share on other sites

Vel galaxy tab fungerer greit helt til du prøver en iPad.

iPad har mye bedre følsomhet med tanke på GPS , på galaxy merker man at man hopper litt i posisjon, mens på iPad går det jevnt. Ikke så farlig når man er på kjente plasser men når man går på ukjente plasser setter jeg pris på at GPS posisjonen er helt riktig og ikke hopper hvert 2 sekund.

Kjenner meg ikke igjen der bruker den til navigasjon hver dag i bil og ingen "hopping" der ...samme når det gjelder i båten ....kan dette være at du er i "apple"familien ....merker til tider enkelte påstår at eplet er bedre ...i så fall er jeg uenig uten å starte en diskusjon på det ...smaken er som baken ....delt :giggle::wink:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Da kan du jo koste på deg Plan2nav fra Jeppesen da Bøljan. Ikke bare kurs opp, men dette er vektoriserte kart fra leverandøren av C-Map.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte hvit Samsung 10" i fjor. Lastet ned locus pro. Brukte dette hele sommeren i fjor. Holder ca 7-8 timer uten lading. Ingen shutdown grunnet varme. (I fjor var det varmt) vanvittig fornøyd.. Fikk brettet billig på Elkjøp for en 1000 lapp. Dedikert kun til Navigasjon...

iPad er med i båten og brukes til musikk, film og spilling for ungene...

Jeg anbefaler absolutt samsungen og oppfordrer til å sjekke ut locus pro...

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Kjøpte hvit Samsung 10" i fjor. Lastet ned locus pro. Brukte dette hele sommeren i fjor. Holder ca 7-8 timer uten lading. Ingen shutdown grunnet varme. (I fjor var det varmt) vanvittig fornøyd.. Fikk brettet billig på Elkjøp for en 1000 lapp. Dedikert kun til Navigasjon...

iPad er med i båten og brukes til musikk, film og spilling for ungene...

Jeg anbefaler absolutt samsungen og oppfordrer til å sjekke ut locus pro...

 

Akkurat samme løsning her.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Den er ikke gratis. Koster ca kr. 600,- om jeg husker rett. Da får du både til nettbrett og mobil.

Jeg har plotta masse ruter på den på en TAB3 og nå gjenstår å få testet den fra og med fredag. Denne kan vise kurs opp og det er det ikke så mange som kan enda.

Kartene ser bra ut.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte nytt nettbrett forrige uke og da valgte jeg Sony sitt vanntette nettbrett med både GPS og GLONASS(russiske GPS systemet) mottakere. Experia Z2 tablet. Jeg hadde egentlig sett for meg en Ipad eller en Samsung, men redundans på posisjoneringen og vanntettheten ble avgjørende for meg når primærmålet var navigering i båt. Litt dyr, men totalen ble lavere enn en Ipad/Samsung med et klumpete vanncover.

 

http://i.computer-bild.de/imgs/5/5/8/6/7/0/0/Sony-Xperia-Tablet-Z2-im-Spritzwassertest-1024x576-f535f53080873dc0.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...