Jump to content

prosjekt scand 24 hc


Superkul

Recommended Posts

var innom østsia trelast i dag for og se på plater til gulvet - fy for noen priser

veldig usikker på hva jeg skal bruke i dørken -skal jo lime teak på nesten 1cm og syntes 15mm vannfast finer blir litt for grovt??? blir jo tungt detta -

di røde forskalingsplatene var ikke noe dyrere men har en vond følse av at limet kan glippe?

siden jeg skal lime på teak kan det kanskje holde med tynnere?? 1,2 mm?? eller vil underlaget fjære og limet sprekke etc over tid

Link to post
Share on other sites

imag0419.jpg

i dag vasket jeg tankene og fyllte di opp for og se om di var tette

vanntanken så bra ut men det måtte være et lite hull i en sveis på bensintanken - noen som vet hvor man får sveiset alu i fredrikstad??? - kanskje greit og trykkteste den??? enda det var godt synlig den dåpen som kom innemellom men bensin kødder jeg ikke med i båt

Link to post
Share on other sites

Husk.... ved plasting så skal hjørner og kanter være avrundet til minimum 5mm radius ellers så får du problemer med luft eller topper på plate-ender eller kanter... å det er noe dritt når mørja har stivnet.. :sailing:

Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell

"Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell

Link to post
Share on other sites

tenkte først vanlig sp drev men ble overbevist når jeg hørte at det gir 15% bedre skyv og motoren går billigere, eneste bakdelen jeg kan komme på er hvis man kiler bunnstein e.l så blir det DYYYYRT med propeller

men så gjelder det å finne drev og motor da - syntes folk skal ha gull og grønne skauer for et dp drev

Link to post
Share on other sites

Toppfarten er ikke noe spes høyere på min, men skyvet, og styre-egenskapene er meget bra! Ligger gjerne i 18-23 knop og bare cruisekjører. Nesten i halvplan.

 

Jeg tok et alu B5 sett i fjord. Det var sånn jeg fant ut at trimsylindra mine er def. "Parkerte" på ei strand for å kose oss med bål og mat, og da vi skulle dra hadde drevet sunket bokstavlig talt i bånn! Kabang sa det, og vips, et sett med gåene propeller.

 

Har heldigvis besteforeldre som driver med båt, og "helt tilfeldig" hadde gammer'n et sett med A4 props.

 

Har et C5 sett også med gåen vulking. Tenkte bruke de når de er fiksa.

 

Får du et bra tilbud på SP drev, evt med motor, så funker jo det greit i begynnelsen, så kanskje det dukker opp en DP underdel etterhvert. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

hull.png

 

blå linjen er "forskaling" jeg la under en metall plate den kan fks støttes opp fra bakken

med en trebit/stokk som jeg gjorde

røde er glassfiber jeg klipte i sirkler større og større , jeg la det våt i vått gjennom hele

vil tro jo større kon jo sterkere blir reprasjonen

 

når jeg skal ta det under sliper jeg opp en ny kon og gjør det samme men tar ikke mere en et par tre lag

si fra hvis det blei klønete forklart :giggle:

:seeya:

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...