Jump to content

prosjekt scand 24 hc


Superkul

Recommended Posts

Denne linken gir hjelp til å identifisere drevet men litt vanskeligere med transom kanskje http://www.mercstuff.com/drive_id.htm

 

Selv synes jeg det ser ut som et Mercruiser Pre-Alpha fra 70 evt tidlig 80 tallet

 

Sjekk denne: http://www.ebay.com/itm/Mercruiser-Pre-Alpha-Gimbal-Plate-Housing-Transom-/370384670208?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&vxp=mtr&hash=item563ca58e00

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

jeg har fått et par e poster og en komentar på kanskje noen som kjenner historikken på båten - er en eier som er vanskelig og få tak i og mangler en underskrift for og registrere den så hvis noen kjenner eller vet om blir jeg veldig glad

det har vært 2 eiere siste 2 årene og før det er det som er intressant

er jo greit og få regget den og forsikre ettervert - skal være ordentlig vettu :seeya:

Link to post
Share on other sites

send i vei :flag_bp:

hatt maken engang vi også - men dc - den høye

 

3_1166285524985.jpg

det var den første overnattingsbåten og vi var overlykkelige

kjøpte den i sande med ødlagt b30 rekkesekser og banket i en 230 maskin jeg satte over kjøling etc jeg hadde fra en 140, gjorde 26 gps knop og drevet fra sekseren - men det tok laaaaaaaaaaaaaang tid med nedoverbakke og hjemlengsel

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I brosjyrene fra Scand (skal prøve å legge disse ut når eg er tilbake på kontoret fredag) ser eg at HC modellen klarte 26 knop med en 120 hk volvo og DC modellen( same som du hadde før) klarte 24knop med 130 hk.

 

er det forresten noen her som vet om et sted der det er mulig å få tak i rimelige deler til volvo penta?( nye eller brukte) Har en AQ145B motor som mangler sirkulasjonspumpa ( vannpumpa på ferskvatn sida), disse motorene ble kun produsert i 1984 og 85 så det er vel ikke akkurat dusinvare regner eg med-

Redigert av Sveihe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

her har jeg brukt maaaange høvdinger på vp deler

veldig hyggelige og god service

hater og kjøpe fra det store utland netopp pga reklamasjon etc

her fikk jeg sendt nye ting som jeg klagde på bla sånn ettermontert el tenning som ikke fungerte 100% 3 dager etter lå di i kassa uten noe som helst krav om å sende tilbake di ødlagte bitene e.l

Link to post
Share on other sites

takk for linken ... ser at her er det muligheter til å få liv i motoren likevel :cheers:

 

er litt klønete med å få limt inn forskjellig på denne sida eg.... får ikke til å legge inn brosjyrene på scand 24hc og dc ... er en pdf fil så det er vel det som gjør det... kan sende e- post, men då må eg ha e-post adressa

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...