Jump to content

prosjekt scand 24 hc


Superkul

Recommended Posts

hehe takk ... jeg tenkte jeg skulle bruke sånne røde forskalingsplater - sliper di oppå så limet fester

(var litt i tvil om det fester godt nok men flere her som har gjort det ser jeg/si gjerne fra om noen har dårlig erfaring med feste)

har en del teakstaver som er skjært av enn tykk teakbordplate (samme tekdekket som jeg hadde på beachcraften

så kjøper jeg litt bredere til innramming - er rundt 1 cm tykk ca

Link to post
Share on other sites

bestilte ny kallesje med nye stenger i dag - mørkeblå - nå blir sikkert kjerringa dritglad :wflag::sweat:

tenkte det var like greit siden jensen har vintertilbud og blir så grusomt med båt stående i hagan med burka mens man holder på - blaffring og drit

 

normal_dscf3042_cpg0.jpg

fant et bilde av en med mørkeblå kallesjen

Link to post
Share on other sites

imag0402.jpg

slik ser det ut inni båten :rolleyes: tankene skal ut

 

imag0403.jpg

så blir det en liten rep av skottet / skilleveggen mot motorommet

lurer veldig på hvordan jeg skal få skjært ut den javnt med skroget for og bruke den som mal og lage ny ??

blir vel lettest og bare kappe det vekk og lage mal med papp etterpå ??

Link to post
Share on other sites

hehe ja , hokus pokus :lol: - var det første bildet jeg la inn når jeg fikk båten

men jaggu gikk timene i dag - vaska og skrubba fra 11 - 16 tia :sweat:

 

og i mrg hvis været tillater det kapper jeg vekk veggen (bruker pappmal e.l som du rådet) og hiver ut gulvbjelkene

vurderer og sette opp burkaen til kallesjen kommer så kan jeg gå på vask og rens nedi der - litt deiligere og ha det rent

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Det ble jo en helt annen båt da du fikk vasket den! Skjønner godt at du fikk litt tenning av det :yesnod: :yesnod:

 

Angående ombygging av dashbordet. Dette grublet jeg også myyye på, da jeg skulle gjøre det samme. Fra innlegg 11 i denne tråden forklarer jeg og beskriver jeg litt hvordan jeg gjorde det.

 

Ikke sikkert det er til noe hjelp, men kanskje litt inspirasjon i det minste :smiley:

 

Lykke til videre, jeg følger med! :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Jeg ville plastret igjen hullene og startet med en "ren" flate og laget layout ut fra det. Kartplotter trenger ikke å stå i midten, det kan være vanskelig å få til en slik plassering. Hva med å skyve den ut litt til siden?

 

Jeg har selv litt erfaring med Ibiza 23 og layout vist her fungere utmerket, tro dette ville vært enklere å fått til på Scand'en. Tenker da først og fremst på plassering av plotter.

 

99_41265213_xl.jpg99_1140817899_xl.jpg

Redigert av SF (see edit history)
Link to post
Share on other sites

var morro og se at den er så utrolig hel i skroget etter vask :thumbsup:

 

tenkte og støpe igjen evnt bygge den om - fantaserte litt om en sånn bue på toppen som du har på bildene til innstrumentene men ikke så tilbaketrukket - har en garmin 525s og kunne tenkt meg en til eller bare plotter så jeg kan kjøre en som lodd og en som plotter

kontrollboksen skal vertfall på sia i stedet for toppmontert

Link to post
Share on other sites

Det med 2 stk garmin var vel egentlig bare ett innfall men snubler jeg over et så ..... syntes 5" skjerm er lite og vertfall når man deler opp med ekkolodd også

har jo kart på pc og snart skal vi som alle andre kjøpe oss en ipad, da blir det navionics kart på den

blir masse backup hvis noe ryker :giggle:

Link to post
Share on other sites

baat_042.jpg

så har jeg grovkappet vekk skottet mot motorommet

baat_043.jpg

måtte grave ut og det satt bra nedi der

 

baat_046.jpg

kappet vekk plata som batteriene sto på - jaggu morkent der og

 

baat_045.jpg

 

baat_044.jpg

 

 

baat_041.jpg

kappet vekk litt skadet glassfiber av luftekanalen baki

 

baat_047.jpg

ble omtrent slik

deilig og bli kvitt råttent treverk

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

takk for det gutta

sliter med motivasjon selv innemellom - vertfall når jeg vet at båten neppe blir ferdig til sesongen

og har en stor 2 mannsbolig jeg pusser opp -så båt tar vi innemellom og di helt store tingene kommer ikke før den andre båten er solgt - men greit og få unna grovjobben og ting som ikke koster så mye enda . bra jeg har en gummibåt med 5 hk på i såfall den andre blir solgt :giggle::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...