Superkul Startet 19.Januar.2012 Del på Facebook Startet 19.Januar.2012 Etter mye om og men bestemte vi oss for og få tak i et prosjekt og selge skjærgårdsjeppen vår powercraft 22 fot Dette for og få frigjort litt penger da vi driver med husprosjekt også pengene spruter og når skjærgårdsjeppen står i hagan og bare irriterer pengemessig er det bare og brette opp arma handlet et relativt sliten skute motoren er en mercruiser v6 som veiva er ødlagt på men følger med en hel blokk som skal være grei planen blir og sjekke ut motoren og se om jeg får en brukbar ut av det - får jeg til det blir det ren bonus båten får nytt hjem på tomta her i løået av helgen så da begynner bildespetakkel tilgi meg for at jeg lagde tråden uten bilder fra begynnelsen hvis noen har tips på hvor man kjøper deler og hva som går omverandre i bilverden osv er det bare og fyre løs - tegninger rep manualer osv taes i mot med stor takk ps dette er 3 prosjekt tråden min og håper den blir spennende for deg og meg Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kaptein Thomas Svart 20.Januar.2012 Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 Gleder meg til å se bildene! Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Superkul Svart 20.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 gleder meg til og få jolla hjem så jeg kan titte over og planlegge nå blir det kataloglesing og internett søking på deler og stash kjenner 3 fot syken har tatt tak igjen haha Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 20.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 går og ruger veldig på en helt pervers ombyggning til hjørnesofa bak og bakdør ut på plattform bak blir sykt mye jobb om det i hele tatt går ..... - må jo ut forbi motoren (forlenge gulvet forbi motorom) hvis noen i hel tatt skjønner hva jeg mener overtal meg gjerne til og la vær.... Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 20.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 en veldig grov skisse ,,,,,, Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kaptein Thomas Svart 21.Januar.2012 Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 Det kan jo bli kult det der, men du mister jo mye stivhet i skroget? Har ikke noe erfaring med dette selv, men har jo sett andre har gjort på denne måten tidligere. Har du sjekket om det kanskje finnes noen tråd her inne om dette? Thomas. Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Superkul Svart 21.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 (redigert) sett et par varianter av å lage dør ut bak men vært større båter det er en av utfordringene - det skal i såfall bli pent og stå i stil med resten av årgangslooket og være holdbart ....... skal bli digg og få jolla hjem og se om det er mulig hvis det er noen der ute med tegneprogram eller flinke til og tegne og kjeder seg veeeeldig så er det lov og komme med utkast hehe har lukta litt rundt og kanskje det vanker en chevy v8 og vp duoprop ettervert må selge skjærgårdsjeepen først og evnt mercruiser greiene og drev Redigert 21.Januar.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 (redigert) juksa litt på et bilde - hadde ikke blitt galt med badebrygge bak slik???? akuratt plass til et par rumper klar til bading Redigert 23.Januar.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kaptein Thomas Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Den får et moderne, og stlig preg med den hekken! Men må du ha dør ut bak...? Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Superkul Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 jeg MÅ absolutt ingen ting men det hadde vært stiligst og mest lettvint og bade - men som det ble nevnt er jeg litt redd for stivheten bak i hekken der alt er bare i hodet enda og jeg skal være rimelig sikker på hva jeg gjør mest sannsynlig får jeg rydde opp og male nedi - ta ut tankene osv gå over motor/drev evnt selge det og kjøpe v8 med pentadrev duoprop?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Scand 7100 Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Hei . jeg har ett ny overhalt vp 290dp-a drev med transom til salgs. har og en aq 271 som må renoveres Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post
pam Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Jarle det er godt nok et omfattende projekt, flot, men omfattende - jeg syntes nu ikke at de originale linjer er forældede i den forstand, og ville nok beholde dem hvis det var mig. Jeg ville nok istedet prøve at optimere den eksisterende badeplatform, evt. udskifte den med en lidt større, lægge vand ind mv.. Udover stivheden skal du også tænke lidt på den ekstra vægt det vil tilføje meget langt bagude. Men elegant ville den være, lidt ala Nimbus Nova 22 Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Superkul Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 (redigert) nimbus nova 22 er en grei skute - den ligger litt i leie på den skjærgårdjeepen vi skal selge vekt og stivhet er viktig .... scand 7100 : jeg sendte deg en im ser di bor i trøndelag et godt stykke og kjøre så da må det være billig hehe kjøpte bilen vår der oppe - lang tur ... Redigert 23.Januar.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 24.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 (redigert) Endelig kom vraket deisende ned i hagen i dag - pen er den ikke men den er veldig fin i skroget - vinduer osv - han har tatt vare på dørk - puter o.l inne så har jeg vertfall mal så jeg ser det som et greit prosjekt rakk ikke å ta flere bilder i dag flere bilder/detaljer kommer noen som vet om det finnes sånn enkel havnekallesje til dissa??? Redigert 24.Januar.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
alphaman Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 hvor mye ga du for den da?stillig prosjekt Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 24.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 sikkert noen som syntes jeg ga mye - 20 båtpenger enten så har jeg gjort et røverkjøp hvis maskin og drev er ok eller jeg får en veldig billig båt når den blir ferdig -skroget ser ut som jeg bare kan polere så blir den speilbra Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
torbi Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 Røverkjøp ville eg si, 20 båtpenger er ingenting for et fin båt og kurant merker. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Superkul Svart 24.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 takk for det - joda så lenge skroget er fint er mye gjort det var først og fremst skrog - vinduer osv som var gjeldende og jeg var på leitern etter akuratt denne type båt og bare noen km unna lå den ..... har skula inn på tomta der flere ganger og tenkt jeg skulle manne meg opp og ta en tur innom og høre - og brått står den her ser det litt som motor og gear er bonus - får jeg motor ut av det med pakninger og maling er det jo gullgruve Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 25.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 (redigert) Da fikk jeg tatt et par bilder til i dag har ikke sett noen dype riper eller noe enda... hadde vært kult om det var bare og vaske / polere litt vask skal bytte ut alle dørkbjelkene + ny dørk tankene skal ut - se over dem -rense dem - male dem er det orginalt med såpass mørke vinduer standard?? syntes dem ser rimelig sorte ut Redigert 25.Januar.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Porsche Svart 25.Januar.2012 Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 Dette kan bli en skikkelig fin båt! Dette er en klassiker jeg har skikkelig sansen for!! Flotte linjer. Lykke til, her skal det følges med Sitér dette innlegget Link to post
jo--and Svart 25.Januar.2012 Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 (redigert) Hei. Artig prosjekt du har fått fatt i. Tror at det var standard med mørke vinduer på disse. Scand lagde vel litt smalere skrog i forhold til Fjord og Windy på den tiden. Flotte linjer. Hvordan ser du for deg dør ut bak? Ellers kan det bli stilig med badebryggen som du tegnet. Den hekken lignet, som skrevet et stykke lengre oppe Nimbus Nova, men det er jo ikke noen bakdel. Skal bli kjekt å følge prosjektet ditt. Lykke til. Redigert 25.Januar.2012 av jo--and (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 25.Januar.2012 Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 Flott båt du har kjøpt Jarle. Alltid kjekt med oppussingprosjekt. skal følge med videre. Den var veldig kul med den badeplattformen du tegna. trur den blir veldig kul med ein sånn plattform. Skal følge med videre på tråden din. Håper du legger ut masse bilder Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 25.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 takk for det gutter, jeg legger ut masse bilder underveis - og mere respons jo flere bilder og stoff Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
gjeldfri Svart 25.Januar.2012 Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 Havnekalesje er vel greit å få sydd av en kalesjemaker, men vil du ha det? Blir fort trøbbel med fuktighet ombord, har jeg hørt av andre som har det i lignende båter. Tenk ihvertfall på hvordan du får lufting. Båten blir helt sikkert fin fin, men pass på å ikke legge for mye arbeid og penger i gammel motor og drev. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 26.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2012 (redigert) går vekk fra havnekallesje ja - fikk pris på ny kallesje fra helly hansen med bøyler for 11500,- og det er ikke så galt - her er bilde av transomen - ser ut som dem har støpt igjen et vp drev hvis noen ser hva slags drev dette er til og ca årsmod blir jeg imponert men dem er vel så like?? Redigert 26.Januar.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.