Jump to content

AGM batteri - Hvem har best pris?


bjoris

Recommended Posts

Ja, dette tok sinnsykt av:) jeg kjøpte hos Sparelys, syns jeg fikk gode og raske svar derfra, men om batteriene er bra vil jo bare tiden vise. Så at Maritim hadde satt tilbake gml pris på AGM ene sine så tipper de hadde ett lager som burde selges ut, så nå tror jeg 1495.- for 100 ah 10c er best pris, det var jo det jeg lurte på, men det ble jo ikke særlig fokus på det etter at jeg "avslørte" at jeg hadde Sterling lader

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Jeg pleier å legge inn en avslutning i trådene mine og i dag har jeg montert både batteriene og batterimonitoren.

 

Det ser ut til å fungere veldig bra alt, men jeg ser at det blir ca 0,2 volt i spenningsfall sammenlignet med hva startbatteriet har av ladespenning. 14,3 v får jeg og det er jo under minste grensen for batteriene som er 14,4 volt i ladespenning. Ikke mye, men jeg tror jeg skal prøve å montere pluss ledningen fra den nye pakken direkte ved laderen heller enn å la den gå inn på strømbryterene slik det gjort originalt. Vel, vi får teste litt mer i morgen...

 

Det er vel ikke noe i veien for å la batteristrømmen gå inn der? Originalt er det altså slik at forbruk har koblet seg til batteribryteren. Der har det vært to ledninger som er koblet sammen uavhengig av om bryteren er på eller av, det er da ledningen fra batteribanken og ledningen fra laderen. Skrur du på bryteren kobler du inn den plussledningen som går til el.panelet. Varmeren ser jeg er montert direkte på strømbryteren og før bryteren så den stropper ikke om en slår av strømmen)

 

batterimonitor_motnert.jpg

 

 

batterimontering.jpg

Redigert av bjoris (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...