tobixen Svart 18.Februar.2015 Del på Facebook Svart 18.Februar.2015 Hum, hum. Jeg antar i allefall at det meste av brunt avfall synker og vil finne veien ned til 70m, dersom dypbden på stedet er 70m :-) Og mtp æsj-faktoren, så antar jeg at det brune avfallet er det værste. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Astor Svart 18.Februar.2015 Del på Facebook Svart 18.Februar.2015 Svenskene har nok tatt Østersjøen og Bestkusten i en og samme sleng. Når de første måtte gjøre noe på østsiden ville det være naturlig å ta kysten rundt vil jeg tro. Tror det er lite å frykte for oss nordmenn som skal innta svenskekysten til sommeren. Men har man gjort jobben og bygd om til dekkstømming så er alt såre vel. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Komodo Svart 18.Februar.2015 Del på Facebook Svart 18.Februar.2015 Er det lov å stå på en holme og pisse i vannet tro? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
tobixen Svart 18.Februar.2015 Del på Facebook Svart 18.Februar.2015 Loven gir fritak for å pisse i en bøtte og helle overbord, men ikke noe fritak for å pisse direkte fra dekk ... såvidt jeg har fått med meg. Å pisse fra land og på sjøen, ja ... er det lovlig eller ikke ... i Norge eller Sverige ... interessant spørsmål. Jeg tenker som så at det er mer bruk for urinen min på land enn i sjøen, så jeg unngår å pisse fra land til sjø dersom jeg kan ;-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 18.Februar.2015 Del på Facebook Svart 18.Februar.2015 Moralen er at noen vil bæsje i naboens hage samme pokker og har en "god" forklaring uansett. Naboen min er ok så vil ikke bæsje i hans hage. Men det er definitivt noens hage jeg kunne ha bæsjet i.... Mente ikke din Hage Pinkvin :-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Jeg tenker som så at det er mer bruk for urinen min på land enn i sjøen, så jeg unngår å pisse fra land til sjø dersom jeg kan ;-) Hvem er det som har bruk for urinen din på land Og for det andre, mener du alvorlig at hvis du står ute på en holme helt for deg selv en stille kveld og nyter utsikten mot havet, så ville du fått dårlig samvittighet for å slå lens ut i sjøen? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
tobixen Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Hvem er det som har bruk for urinen din på land Og for det andre, mener du alvorlig at hvis du står ute på en holme helt for deg selv en stille kveld og nyter utsikten mot havet, så ville du fått dårlig samvittighet for å slå lens ut i sjøen? Jeg ville heller ha gjødslet buskene på holmen i stedet for havet - om det gir mening eller ikke vet jeg ikke. :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Tombåt Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Jeg ville heller ha gjødslet buskene på holmen i stedet for havet - om det gir mening eller ikke vet jeg ikke. :-) Bare for å fortsette eller forhåpentligvis avslutte avsporingen, piss i buksa du Komodo så er du helt sikker. Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Når man nå først er inne på dette med kloakk / spetik. Og vi har jo også diskutert Hvalerskjergården i denne tråden. Da lurer jeg på hva folket mener om alle disse sauene som ferdes rundt på Hvalerøyene. Og rett og slett driter ned alt. (ja også i hagene til folk bokstavelig talt) Vi la oss til i Tese bukta i fjor sommer og kunne rett og slett ikke ha barna på stranden pga. sauedritt. Det samme gjelder Singløya. Det ligger ruker etter disse dyra overalt. Er dette greit??? i naturhavner. eller burde de hvert gjerdet inn lenger inne på øyene? Dette er nok en liten avsporing og skulle kanskje vært laget en egen tråd om...? Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Når man nå først er inne på dette med kloakk / spetik. Og vi har jo også diskutert Hvalerskjergården i denne tråden. Da lurer jeg på hva folket mener om alle disse sauene som ferdes rundt på Hvalerøyene. Og rett og slett driter ned alt. (ja også i hagene til folk bokstavelig talt) Vi la oss til i Tese bukta i fjor sommer og kunne rett og slett ikke ha barna på stranden pga. sauedritt. Det samme gjelder Singløya. Det ligger ruker etter disse dyra overalt. Er dette greit??? i naturhavner. eller burde de hvert gjerdet inn lenger inne på øyene? Dette er nok en liten avsporing og skulle kanskje vært laget en egen tråd om...? Tycker inte detta är en avsoring utan en viktig del i detta med övergödning Det som du beskriver (om än i liten skala) är roten till mycket av övergödning och då framförallt i Östersjön med lite vattenutbyte. Mellan 50 och 70 % av konst och naturgötsel som lägga på åkrarna hamnar i vattendrag och förs till sjöar och hav. Här kan man snacka om övergödning. Det är egentligen här det skall sättas in de största resurserna men nu handlar det om jordbruk och då är det inte så lätt och det går inte fort. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Syns det er riktig å skille fritid og næring også. Utslipp pga fritidsbåter kan avsluttes med en gang og uten problemer for noen. Næring er en annen business... Og med større og tregere prosesser. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 20.Februar.2015 Del på Facebook Svart 20.Februar.2015 Syns det er riktig å skille fritid og næring også. Utslipp pga fritidsbåter kan avsluttes med en gang og uten problemer for noen. Næring er en annen business... Og med større og tregere prosesser. Enig Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 20.Februar.2015 Del på Facebook Svart 20.Februar.2015 Her er en utredning fra 2009, som sier at forbudet skulle ha kommet i 2005, men, men,men. www.transportstyrelsen.se/globalassets/global/sjofart/dokument/fritidsbatar/toatomningsforbud/samhallsekonomisk_konsekvensanalys.pdf Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bidevind Svart 21.Februar.2015 Del på Facebook Svart 21.Februar.2015 Mange av de nevnte utfordringer er løst. Ryktene kan fortelle at Svenska Skärsgårdstjänsten stiller med 15 nye toabåtar som kan kalles opp på kanal 16 og som vil stille til tjänst på kort varsel. Urinalene vil kunne benyttes under fart. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 21.Februar.2015 Del på Facebook Svart 21.Februar.2015 Pissehjørne innføres nå i alle felles bassenger i Norge etter at det er opptaget at folk pisser over alt i bassenget. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Guest Avmønstret# Svart 21.Februar.2015 Del på Facebook Svart 21.Februar.2015 Nordmennene må plugges og plomberes på grensa. :-o Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Men cruisebåtene kan fortsatt tømme i Østersjøen..... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Da er det bra fritidsbåter ikke gjør det og. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Helt en med deg pinkvin. Vi skal feie for egen dør. Når alle lystbåter oppfyller kravet så har vi jo tross alt redusert utslippene med 0,2 prosent. Dette vil nok motivere landbruk og industri til å ta sine grep. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 13.Februar.2016 Del på Facebook Svart 13.Februar.2016 http://www.sa.no/glomma/sarpsborg-kommune/fredrikstad/na-skal-kloakken-rett-i-glomma-igjen/s/5-46-167220 "Det planlagte utslippet vil være på 0,19 kubikkmeter i sekundet" Derfor har kommunen søkt om tillatelse av Fylkesmannen til å slippe avløpsvannet rett ut i Glomma i to uker 190ltr*60sek*60min*24timer*14dager=229.824.000 liter septik. Hva er snittet på en septiktank, 60ltr? 229.824.000/60=3.830.400 fulle septiktanktømminger rett ut mot Hvaler på bare 14 dager... Da blir vel tømming av septiktankene fra fritidsbåtene å regne som "å pisse i havet" eller...? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.Februar.2016 Del på Facebook Svart 14.Februar.2016 Helt en med deg pinkvin. Vi skal feie for egen dør. Når alle lystbåter oppfyller kravet så har vi jo tross alt redusert utslippene med 0,2 prosent. Dette vil nok motivere landbruk og industri til å ta sine grep. Om noen få år så utgjør de som feier for egen dør en pressgruppe/velgermasse som vil gjøre det enklere å få til de store endringene. En plass må man begynne. Fritidsbåter er jo en veldig enkel plass å plugge hølet. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 14.Februar.2016 Del på Facebook Svart 14.Februar.2016 (redigert) http://www.sa.no/glomma/sarpsborg-kommune/fredrikstad/na-skal-kloakken-rett-i-glomma-igjen/s/5-46-167220 Også ... dette høres verre ut enn det faktisk er, understreker lederen i Enhet kommunalteknikk. (...) Kommunen vurderer altså de miljømessige konsekvensene av utslippet som minimale. Men på den andre siden ... For å gjøre minst mulig skade, ønsker vi å gjøre jobben nå som det neppe frister til å bade uansett, Dette er i tråd med hva jeg alltid sier, fra et miljøvernmessig ståsted er fritidsbåtenes septiktanktømminger som ... eh, "å pisse i havet" ja, forutsett at man unngår slikt i populære uthavner, nært land, etc - man skal imidlertid ikke undervurdere "æsj-faktoren" - det er rett og slett utrivelig å drive med bading, fisking, dykking etc og ha visshet eller mistanke om at det forekommer septiktankutslipp i nærmiljøet. Redigert 14.Februar.2016 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.Februar.2016 Del på Facebook Svart 14.Februar.2016 Og motsatt. Når det er mulig å la være å tømme tanken i sjøen uten stor innsats eller problemer, hva er poenget med å gjøre det? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 8.Juli.2019 Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 Og hva er status for tømmestasjoner på vestkyste av Sverige fra Strømstad ned mot Gøteborg? Noen som virker og blir de brukt? Tenker å dra på ferie der nå og lurer på om de har fått orden på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Juli.2019 Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 Strömstad utmerket Kungshamn bare for turnere Hönö-Klova utmerket Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.