Jump to content

Hentetråd, Molde- måløy-Bergen- Stavanger-Nøtterøy


TerTitt61

Recommended Posts

Rakk å få hilst på Lisbeth og Terje da de måtte innom Langesund.

Båten er tørst og skipperen var tom for røyk.så rederinnen måtte handle.

 

 

 

terje_1.jpg

 

KL 1609 gikk de ut for å vurdere været og tåka.

I følge http://ifm.frv.dk/in...p?USER=PLEASURE kommer det noe vind opp langs Svenskekysten om et par timer.

 

terje.jpg

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Fikk du inntrykk av at turen hadde gått greit idag fra Arendal?

Ja den gikk greit mye opp og ned enda mer løs innredning.

Er ved Svenner nå, de måtte stoppe opp for å Tape fast kjøleskapet.

Tipset de om at Color Viking er på vei over.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Ta motet fra? Nei, tvert imot - gi håp for andre med lignende planer. Gratulerer og vel hjem!

 

Lars H. :flag_bp:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt og hjemkomst cheers_wine.gif

 

Spennende lesning og interessant å se hvordan problemer underveis ble løst. Litt i overkant med flaks i Obrestad havn, det er jo ikke akkurat noen drømmehavn men det er jo LANGT til bedre alternativer.

 

Urene dieseltanker er jo et klassisk problem og jeg har også opplevd en slik situasjon som lett kunne blitt kritisk men fikk løst problemet med noenlunde komfortabel avstand fra land.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Takker og bukker.

 

Vi har ikke fått pakke ut ennå, og tror faktisk at kablen til kamera ligger i båten.

 

Litt info tilbake fra Arendal.

 

Når vi klappet til kai, så dukket Agder 840 opp og ønsket oss velkommen. Service maindet, med tilbud med og bli med hjem og få en dursj, osv. ( noe vi absolut vi trengte) men vi valgte mat først.

 

Når vi skulle gå for å spise så dukket Morten Drev( tror vi) og ønsket oss velkommen.

 

Vi glemte selfølgelig og få tatt noen bilder av dem...SORRY.

 

Vi glemte( jeg) og fylle opp Diesel tanken når vi dro, antok at vi hadde nok..FEIL.

 

Vi måtte ta turen inn til Langesund for mere bunkers.

 

Der kom Roger-Jo og ønsket oss velkommen, og jeg fikk bunkers, Roger-Jo kjørte Lisbeth for og handle røyk till skipperen. En røyk siden Jomfuland.. KRISE.

 

Vi har fått info ang ferjer og vær hele siste etappe, som selfølgelig var meget viktig info.

 

Ferja fra Larvik, kom ut av tåke havet mens vi pratet om den, ca 150 meter forrut.

 

Etter den oppenbaringen så var det og få festet kjølskap og andre ting som hoppet rundt, TAKK til han som oppfant duck tapen.

 

Båten går greit i sjø, men som nevt her tidligere, så hoppet intregjør omkring, noe skade har blitt på overfarten, men ikke noe alvorlig.

 

Kommer tilbake med bilder fra turen i morgen.

 

Litt til.

Stor problemet med og hente båt, så langt av gårde og at man må ta fly blir at det er vansklig og få med alt man skal ha i en båt.

 

Mye måtte kjøpes i Molde, som flyte dresser, nødrakketer, osv

 

MEN: for dere som lurer på og kjøpe båt langt vekk fra heimbygda. TA SJANGSEN. PASS BARE PÅ AT DERE LEGGER UT INFO ANG HVA DERE SKAL HER PÅ FORUMET..... HER FINNES VERDENS SNILLESTE OG HJELPSOMME MENNESKER MAN KAN TENKE SEG....:thumbsdown:

Redigert av TerTitt61 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Psst... bytt om Morten Drev og Agder 840... :) desverre hadde ikke Agder 840 fantasi nok til å komme med et slikt tilbud. All Ære til Morten drev?? uten at jeg vet hvem det er :flag_bp:

 

Gratulerer med flott tur, og flott båt. En prestasjon å komme trygt hjem, Vel blåst :easter:

Redigert av agder840 (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...