Jump to content

Nå går det vel mot vestpåbud


Klumpen

Recommended Posts

Hr. CB bes vennligst holde seg til saksgangen og ikke innføre nye momenter før saken har vært ute til høring :wink:

 

 

Hovedpoenget må være at vesten redder liv når den er i bruk, og at et regelverk skal regulere under hvilke forhold den er påbudt brukt.

:thumbsup:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Pålegg den enkelte fritidsbåtskipper et større juridisk ansvar om noe sikkerhetsmessig gikk galt. Det kan være med på å endre ymse mennesker bedre holdninger, Skipperen har da til enhver tid ansvar for å vurdere når vest skal av eller på, Jeg synes jeg ser CB på cognacterassenckorrekt antrukket, og i en flytevest lettere rødmende over at antrekket er på kollisjonskurs med seg selv. :lol: En desto større grunn til å ikke ha et totalpåbud som virker forstyrrende rent klesmessig. :giggle:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Jeg tipper CB er såpass oppegående at han hadde blåst en lang masj i antrekket og beordret vest på for de som ikke allerede gikk under permanent påbud grunnet lav alder, om vær og bølgehøyde skulle tilsi det. Eller er fritidsbåt-skippere redde for et større juridisk ansvar for sikkerheten ombord i egen skute? :giggle:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

For å være litt generell.

 

Om ulykkes statistikkene er nedadgående. Ungdommen er flinke til å ta på vest i joller. Hvorfor skal vi da bruke pisk fremfor gulerot ?

 

Er det noen som er klar over hvor dumt det ser ut med Blazer og silkesjerf på toppen av Cb dekket påført vest :lol:

 

 

(litt sarkastisk og muligens over kanten, vest til lik er vel neppe nødvendig, de flyter jo opp igjen ) :lol:

 

Da jeg var liten ville jeg altid ha vesten under genseren for da så jeg så stor og sterk ut;) du kan jo prøve det på blazeren;D

 

Nå er jeg stor nok!

 

Jeg synes at vestpåbud er helt ok for planende båter SOM PLANER.

Når jeg puterer rundt i 5 knop å solen steker i ryggen er vesten ødeleggende for den gleden båtlivet gir der og da. Jeg har altid vesten mellom bena og smetter den på før jeg kjører fort, eller om det kommer en tsunami eller noe sånn..

 

Om vest blir påbudt blir det vell tøft blandt ungdommen å kjøre uten.. Kanskje bedre å forby vest så ungdommene er tøffe og kjører med vesten?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...