Jump to content

Rundt Baatplassentreffet i Horten


Astor

Recommended Posts

Lurer på om det er en fordel å ha med jolla om vi må ligge longside. Er vel det da? Eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis en ligger longside er det vanlig å gå over fordekket til de båtene som ligger innenfor.

 

Men det er sikkert noen som setter pris på om du går i jolla istedetfor over deres fordekk, men tror ingen forventer det... :rolleyes:

 

Jeg regner det selv som OK at folk går over fordekket når jeg ligger innenfor, men setter stor pris på at det vises hensyn så langt det går, både med hensyn til støy og skitt :yesnod:

 

Det går ann å trå varsomt, ikke hoppe på dekket, og det er en hyggelig gest om man forsøker å dra minst mulig skitt med seg ombord i andres båter :wink: (ikke alltid så enkelt, avhenger selvfølgelig av forholdene på land,- er jo vanskelig å unngå når det er regn og gjørme på land, men man kan gjøre så godt man kan...).

 

Interessant å høre andres meninger om dette :sailing:

Link to post
Share on other sites

Fruen er høygravid, og nå med svangerskapsforgiftning, det er kun 3 uker til terminen og legene vurderer å sette igang en fødsel i umiddelbar fremtid.........., så jeg har fått streng beskjed om å holde meg hjemme....

Jeg ønsker dere lykke til med fødselen og håper at alt går kjempefint :flag:

 

Kona mi hadde også svangerskapsforgiftning med tredjemann. Fødselen ble satt igang ca. 14 dgr. før terminen og alt gikk bra!

 

Å få barn er fantastisk, vi fikk tre flotte gutter i løpet av 3 år og åtte måneder. Guttene våre er nå h.h.v. 3, 5 og 7 år! Tidkrevende og slitsomt mange ganger, men uansett gir de så mye tilbake i form av kjærlighet, tillit, lek og moro at nå lurer jeg virkelig på hva livet ville vært foruten guttene. Man blir jo bare så utrolig glad i barna sine!

 

Ship o'hoi :sailing:

Link to post
Share on other sites

Må desverre melde avbud jeg også :headbang: , kommer meg sannsynligvis ikke utpå før lørdag, og da har vi en avtale med andre om å være med på åpningen av Østre Bolærne.....

 

Hvis vi kommer så langt så skal jeg i alle fall komme tilbake med en rapport derifra..... :flag:

 

Ønsker dere alle lykke til i Horten, sjekker nok inn på 77 for en stemningsrapport........

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Siden badetemperaturen later til å være litt i kaldeste laget ennå, finnes det noen mulighet for å få seg en dusj noe sted? Inne på pensjonatet f.eks?

( Jada, jeg har dusj på badeplattformen, men det er ikke alle som liker å dusje der når en ligger i havn. :wink: )

Link to post
Share on other sites

49 påmeldte båter til treffet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vet ikke hvor mange av disse som kommer på spleisekurset, men det kan bli ganske mange. Men det er sikkert noen flere enn meg på treffet som kan spleise. Jeg ønsker med derfor noen instruktører som kan bli med meg. Jeg kommer til å forklare og vise først, og så hadde det vært fint å få litt hjelp til å gå rundt å sjekke / veilede.

 

Jeg trenger ingen påmelding, bare møt opp ! (det gjelder både deltagere og instruktører)

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Jeg må også melde avbud til dette treffet siden Stauden fortsatt ligger på land, blir ikke sjøsatt før i neste uke, desverre.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Grunnet difust opplegg med fortøyning velger vi ikke å komme. Tar ikke sjangsen og kanskje måtte ligge på svai eller ytterst longside med små barn, to på under to år.

Er ikke bar å si att det "ordner seg", det må være et SYSTEM med 40-50 båter.

 

Reidar

Link to post
Share on other sites

Nå kommer kona fra jobb. Astor er nyvasket og pen. 15.00 avreise Sætre.

Hei.

 

Om en time nå er vi på butikken og handler, og så rett avgårde til Son og tur over fjorden!

I Horten er det nå vind på 6 knop fra SSØ. Temperatur 16,4 grader og et barometertrykk på 1023mB.

 

Bilde

 

Lars H.

(som har møkkete båt etter 10 helgeturer på rad)

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg tar moped :cool: ut i kveld. Båt forhåpentligvis i løpet av helga, tror det skal ordne seg.

Akkurat nå legger jeg takplater hos naboen, skal legge noen kvadrat til før jeg sjekker Fia og så durer jeg ut til Eiken rundt kl. 17,00

 

Reidar/philonica: vi får prøve og prioritere de med små barn innerst

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Grunnet difust opplegg med fortøyning velger vi ikke å komme. Tar ikke sjangsen og kanskje måtte ligge på svai eller ytterst longside med små barn, to på under to år.

Er ikke bar å si att det "ordner seg", det må være et SYSTEM med 40-50 båter.

 

Reidar

<{POST_SNAPBACK}>

Det var da voldsomt. Avlyser du ferien også eller, om havnene er stappfulle ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Det var da voldsomt. Avlyser du ferien også eller, om havnene er stappfulle ?

Hei.

 

Jeg forstår Reidar godt. Vi har aldri lagt oss utenpå båter, kona liker ikke å klatre over båter og skipshunden vil så vidt gå på vårt eget dekk. Så ferien tar vi alltid i August for å få plass longside eller med baugen inn. Har flere ganger gått fra havn til havn før vi har funnet slik plass.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det blir regn sent i kveld eller til natten. Fredag noe bedre,+18 og regnbyger. Lørdag delvis skyet,+21 grader. Søndag mest sol og hele +23 grader. Så begynner dritten igjen på mandag :sad: Temperatur fall-men ikke så mye- og regnbyger. Muligens Holmestrand er untatt :rolleyes::wink:

Link to post
Share on other sites

Skjønte du ikke hva jeg skrev, eller tar det veldig lang tid med deg.?

 

Reidar

<{POST_SNAPBACK}>

Tror ikke det tar lengre tid med meg, enn med de fleste andre her..

Les hva du sjøl skriver:

Grunnet difust opplegg med fortøyning velger vi ikke å komme. Tar ikke sjangsen og kanskje måtte ligge på svai eller ytterst longside med små barn, to på under to år.

Er ikke bar å si att det "ordner seg", det må være et SYSTEM med 40-50 båter.

<{POST_SNAPBACK}>

Er generelt sett en fredsæl mann, men hva pokker forventer du deg ? Her sliter gutta ( B3K, Astor, Jorg-1 m.fl. ) rævva av seg, og det de får tilbake er sure kommentarer av enkelte for at det ikke er bra nok ? Kan du ikke tilby deg å organisere havneanløp, og stabling selv da; hvis det er så superviktig for deg ? Eller bør noen ANSETTE havnesjefen i Son, for å please alle ??

 

2 minutter i skammekroken i hjørnet, burde du bevilge degselv.. :yesnod:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...