Jump to content

Rundt Baatplassentreffet i Horten


Astor

Recommended Posts

Det er vel ikke akkurat bindende påmelding,det er jo mye som kan gå til h...... innen den tid men har jo notert det i boka og det er høyt prioritert.

Hvor lang tid må en regne fra Langesund til Horten da?(snekkefart).Satser vel å komme avgårde rundt 12 eller 13 på dagen hvis alt klaffer!!

Link to post
Share on other sites

Sist jeg telte var det 35 båter!

Mulig vi er over 40 nå :smiley:

 

Plass? vi får stable så godt vi kan!

<{POST_SNAPBACK}>

 

ikke for å helle malurt i begeret, men ifjor, på verdens aller første offisiselle baatplassentreff :wink: , var det vel sånn ca. 20-30 båter som også viste interesse på forhånd, men kun 6-7 båter stilte.

Nå blei det allikevel nok til en og annen dyptpløyende diskusjon utover natten, men vi får håpe det tar seg opp mhp. antall båter i år.

 

:seeya:

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Vi er pr. i dag 39 båter som har lyst til å dra til treffet i Horten. Så kommer vær og vind inn i bildet samtidig som uforusette hendelser spiller inn.

Uansett blir det mange som legger turen til Horten Indre havn denne helgen i juni.

Vi har laget en liste over de som har sagt at de muligens kommer:

Andreas

Anja

Astor

Atco

Bastard 3000

BEG

Bitteliten

bolla

dracoht

Enjoy

Faxen

fernanda

firefighter

Frank V

Fred T

Geir

Gerhard

GerirFrode

GipsyGirl

jorg_1

Lars H

Lasse

m/y Ellen Marie

majali

mami

Perlen

Philonica

Quantum

rem

Sigurd

Stian S

sydvesten

Syvert

thor

Tine II

TwinCab

Vega

Walther S

Zuzuki

 

Retter opp listen etterhvert som flere melder seg. (Kan leses under endringer utført....)

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei.

Som det skrives er det forskjell på hvem som har lyst og hvem som faktisk kommer. Jeg har skrevet datoen inn i kalenderen og avklart dette med rederinnen, men med en tur på ca 5 timer fra skjeberg i 6-7 knop vil vær og vind være avhengig om GipsyGirl krysser fjorden.

 

Området rundt søsterøyene / strømtangen kan være stygt i dårlig vær, men en perle med pent.

Håper være smiler til oss, da kan det fort bli mange som kommer.

 

mvh

GipsyGirl

 

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Hvor lang tid må en regne fra Langesund til Horten da?(snekkefart).Satser vel å komme avgårde rundt 12 eller 13 på dagen hvis alt klaffer!!

Jeg har gått Horten - Hydrostranda T/R et par ganger. Jeg regner drøyt 7 timer og da går jeg i ca 8 knop.

Hydrostranda er litt lenger enn Langesund, og Eiken er litt lenger nord enn hjemmehavnen min. Regner en snau time på den turen. Så 7-8 timer burde vel ikke være så langt unna.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Jepp! Månestråle er med, regner med Enjoy også!!

 

:cheers:

<{POST_SNAPBACK}>

Vi er pr. i dag 39 båter som har lyst til å dra til treffet i Horten. Så kommer vær og vind inn i bildet samtidig som uforusette hendelser spiller inn.

Uansett blir det mange som legger turen til Horten Indre havn denne helgen i juni.

Vi har laget en liste over de som har sagt at de muligens kommer:

Andreas

Anja

Astor

Atco

Bastard 3000

.

.

.

.

Retter opp listen etterhvert som flere melder seg. (Kan leses under endringer utført....)

<{POST_SNAPBACK}>

Kunne ikke se Månestråle i lista ! :wink:

Vi kommer om ikke noe spess skulle komme i veien.

 

:cheers:

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Link to post
Share on other sites

Vi er pr. i dag 40 båter som har lyst til å dra til treffet i Horten. Så kommer vær og vind inn i bildet samtidig som uforusette hendelser spiller inn.

Uansett blir det mange som legger turen til Horten Indre havn denne helgen i juni.

Vi har laget en liste over de som har sagt at de muligens kommer:

Andreas

Anja

Astor

Atco

Bastard 3000

BEG

Bitteliten

bolla

dracoht

Enjoy

Faxen

fernanda

firefighter

Frank V

Fred T

Geir

Gerhard

GerirFrode

GipsyGirl

Hannah III

jorg_1

Lars H

Lasse

Månestråle

m/y Ellen Marie

majali

mami

Perlen

Philonica

Quantum

rem

Sigurd

Stian S

sydvesten

Syvert

thor

Tine II

TwinCab

Vega

Walther S

 

 

Retter opp listen etterhvert som flere melder seg.

 

Trodde jeg kunne rette opp listen etterhvert. men der tok jeg feil. Etter noen dager blir "Rediger"-knappen borte, Derfor en ny liste nå.

Suzuki er ute og Maanestråle og Hannah III er inn.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

.......2. Har jeg sagt jeg kommer ? Har lest gjennom hele tråden to ggr., men kan ikke finne det inlegget noe sted...  :rolleyes:

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Hva skal ikke du komme? :eek:

Tenkte jeg skulle høste litt av din og Stian sin erfaring vedr. småbarn i båt.....Dere hadde jo en lang og fin sommer i fjor,....var det ikke ? :wink::smiley:

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Hva skal ikke du komme?  :eek:

Tenkte jeg skulle høste litt av din og Stian sin erfaring vedr. småbarn i båt.....Dere hadde jo en lang og fin sommer i fjor,....var det ikke ? :wink:  :smiley:

Har jeg sakt jeg ikke skal komme :rolleyes::lol::cool:

Fra spøk til alvor, veit ikke om jeg har mulighet enda, derfor jeg ikke har meldt meg. Passer det, så dukker jeg opp, passer det ikke, blir jeg hjemme. En gjesteopptreden med bil, er også en utvei.

 

Småbarn i båt, er akkurat så vanskelig, eller lett som man vil selv. Vi hadde 6 uker ombord ( nesten, var vel bare 5 1/2 ) og det funka innmari greit. Var mer på tur, enn på seilferie. Flittige resturant og cafè besøk, for å avlaste mor, var en bra idè. Ikke satse på de lange etappene. Fine dager tilbrakte vi på skjæra, dårlige i havn. Tusla korte dagsetapper, gjerne på morningen. VP ble omdøpt til "dysseren", den rytmiske duringa fra maskina fikk småen til å sove i timesvis. Ikke lett å stenge den av, for å seile da... :rolleyes: Må med skam inrømme at vi seilte lengre strekk med maskina på tomgang, småen kosa seg og samlet krefter, og vi fikk noen timer for oss sjøl.. :rolleyes:

 

Vi er nok ingen hardbarkede seilere egentlig. Vi har "hytte på sjøen" eller rettere sagt, "hytte med bevegelig strandlinje". Med det som utgangspunkt, har vi det kjekt. Målet var Skagen, men vi kom bare til Kärringön. Men det var fint der også, neste år kan vi dra til Skagen. Eller en annen gang. Målet mitt var at vi alle skulle ha det fint, og det hadde vi.

 

PS - småbarnsmødre er ekstra skvetne mht. sjøgang, krenging, dårlig vær, brann, grunnstøting og alt annet. Vis med stolthet frem det nye EKSTRA brannslukkingsapparatet, de to EKSTRAfallskjermrakkettene, det EKSTRA store ankeret, og de nye fine oppdaterte kartene, eller noe annet du har kjøpt bare for sikkerhets skyld. At man til vanlig er en ansvarlig person, bør ikke hindre deg i å poengtere dette ytterligere. Mamma`ene liker å høre dette, belive me.. :yesnod:

 

Sikkerhet er i mange tilfeller en illusjon, og kan man "skape hjertero" hos sin bedre halvdel, synes jeg man skal det.

 

Og ærlig talt, kan noen tvile på at denne seileren koser seg på tur ?

Bilde

 

Men nå er vi vel rimelig treff-OT, får håpe Astor tilgir...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Hvis alt er som det skal med Gamla så kommer nok jeg og brutter`n (M/B Gamla) en tur også.

Ser allerede fram til å kunne møte en del av dere og utveksle erfaringer og interesser over ett par :drink:

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Da satser vi på at motoren holder :yesnod:

 

<{POST_SNAPBACK}>

 

Får gjøre det. Har jo i år bestemt oss for å få motoren til å fungere før vi gjør noen store endringer ellers, så da kan all tid gå med til å få denne motoren i orden til baatplassentreffet :flag:

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Fikk i dag telefon fra Eiken pensjonat hvor hun bekrefter at hun får flyttet ut flere brygger til treffet i juni. Hun legger til at hun gleder seg til å møte Baatplassen-folket.

 

Blir været bra tipper jeg vi blir i overkant av 50 båter. Blir det styggvær kommer den harde kjerne på 15 pluss-minus. :fishing::cheers::diving::drink::flag::sailing:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Til høvdingane bak treffet .Tenker litt båttreff igjen jeg da . Har dere tenkt på og spørre div båtbutikker i Horten ,begynner og bli endel av dem i lille byen vår . Tenkte kansje det at vis det blir knallvær som det helt sikkert blir , så kommer det jo mange folk ,så hva med og sjekke om det er av interesse for båtsjappene og komme og ha en stand på Eiken .Kansje dem kan komme med litt tilbud på div og værtfall vis flere av sjappene dukker opp. Har jo Båt & Motor som har egen avd i Horten gjestehavn (liten kiosk) kunne jo hende en eller flere hadde lyst til og selge litt noen timer på lørdag ellerno . Er jo 5-6 butikker i Horten som driver med båt/utstyr , burde være av interesse og stille opp med litt varer /tilbud når det er sammla 50-60 båter på en gang . Jaja var nå bare en tanke da , kunne jo vært noe det ?

 

Kaptein på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Til høvdingane bak treffet .Tenker litt båttreff igjen jeg da . Har dere tenkt på og spørre div båtbutikker i Horten ,begynner og bli endel av dem i lille byen vår . Tenkte kansje det at vis det blir knallvær som det helt sikkert blir , så kommer det jo mange folk ,så hva med og sjekke om det er av interesse for båtsjappene og komme og ha en stand på Eiken .Kansje dem kan komme med litt tilbud på div og værtfall vis flere av sjappene dukker opp. Har jo Båt & Motor som har egen avd i Horten gjestehavn (liten kiosk) kunne jo hende en eller flere hadde lyst til og selge litt noen timer på lørdag ellerno . Er jo 5-6 butikker i Horten som driver med båt/utstyr , burde være av interesse og stille opp med litt varer /tilbud når det er sammla 50-60 båter på en gang . Jaja var nå bare en tanke da , kunne jo vært noe det ?

 

Kaptein på  Tine II

<{POST_SNAPBACK}>

Alle ideer blir notert! Takk for tips!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...