Jump to content

Risør 30 Prosjekt


SR400

Recommended Posts

Svart (redigert)

Da er varmeanlegget optimalisert og stabilt som fjell :) Har brukt det non stop i to uker nå. Har tilføyd noen komponenter siden sist.

Den første varianten jeg lagde var trykkløst med lufting langt over det høyeste punktet. Problemet var at den "kvittet" seg med mye vann da det ble varmt. Nå er systemet lukket og er kun trykkløst når det er kaldt. Max trykk som er målt er 0,3bar. Men nå blir det ikke lenger borte vann. Har også kunnet øke tempraturen fra 64 grader som max til 74 grader. En stor forskjell i komforten i båten.

 

bilde

Redigert av Kaptein NMBF (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvordan styrer du webastoen, egentlig? Det står på tegningen din at styrepanelet gir jord til webastoen som styring, men vil det si at du brutalt kutter strømmen til webastoen når ønsket temperatur er oppnådd, eller er det litt mer sofistikert enn det? :) Jeg vil tro webastoen blir lei seg hvis den mister strømmen før den får slukket ordentlig.

Link to post
Share on other sites

Hvordan styrer du webastoen, egentlig? Det står på tegningen din at styrepanelet gir jord til webastoen som styring, men vil det si at du brutalt kutter strømmen til webastoen når ønsket temperatur er oppnådd, eller er det litt mer sofistikert enn det? :) Jeg vil tro webastoen blir lei seg hvis den mister strømmen før den får slukket ordentlig.
Det er en thermotop EVO og de er styrt med minus signal, så den kjører seg med sånn den skal. Den har pluss og minus konstant.

 

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...