Jump to content

Risør 30 Prosjekt


SR400

Recommended Posts

Hvordan monterte du varmeviftene? Tenker da på insugsluft/utblåsning, plassering i kabinene o.l.

 

Har en slik varmer liggende også og vurderer om jeg skal montere den. Har en Webasto 3kw luftvarmer, men den er litt for knapp til å få varme i alle tre kabinene vinterstid.

Link to post
Share on other sites

Jeg lagde altså små varmeapparat kasser med 75mm rør stusser ut og inn. Hvis du forstår koblingsskjemaet jeg lagde i tråden min så ser du at jeg kan "fyre" kun der jeg vile eller på alle stedene samtidig. Viftene har + så fort bryter på dash skrus på. Når jeg vrir på termostatene så kobler den gitte vifta inn sammen med sirkulasjonspumpene. Når vannet i sløyfa blir kaldere enn 54 grader så starter webastoen opp og stopper ved 72 grader. når kabinen er varm og termostaten slipper så stopper viften og pumpen, webastoen stopper ikke før temp i sløyfa er på 72 gr. Slår jeg på varmtvann for å vaske opp, og bruker så mye vann at tempen i tanken faller til 54 gr så starter webastoen igjen. Dette systemet gør alt selv. Veldig enkelt hvis men forstår tanken bak skjemaet :) Kjøpte DENNE . Den starter og stopper webastoen. Temp sensoren er montert på varmesløyfen ut av vv beholder, helt inne på messingmutteren med isolasjon rundt.

Link to post
Share on other sites

:lol: Kanskje best om han tar Solluxen først, siden den skal sjøsettes om en uke og du skal ikke ha båten på sjøen i år?. Jeg har allerede Webastoen klar for montering så det er bare å ta turen innom her for å montere :thumbsup:

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Den var som ny. har vesketestet den med diesel og den er 100%, pusset litt med ventilpasta og byttet ventiltettninger. Ja den er like under 60 kg. Litt tung for en med betent muskelfeste i venstre skulder og 1/3 avslitt sene i høyre albue..

Redigert av Kaptein NMBF (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...