Jump to content

Risør 30 Prosjekt


SR400

Recommended Posts

Har bestillt 14 bolter av den øverste til venstre. Skal skjere og frese spor etter som hva jeg trenger. Har ikke helt tellinga på hvor mange av hvem.

Veeeeeldig greitt med kamerater som har maskiner og kunnskap:)

bilde

Skal tre boltene inn i endene på rørene og skru de fast til båten i steden for å sveise.

Redigert av Kaptein NMBF (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fire dager igjen? Gooooood tid det vettu! Når jeg snakket med deg på tlf i sta så glemte jeg å spørre om du har platekjøler eller rørkjøler i varmeveksleren?

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Har ikke tatt den ut enda. Mistet helt lysten på alt med båt for i dag.. lukket igjen luka og kjørte hjem.. Må først bytte krana til inntaket fordi den ikke tetter skikkelig. Skal ta ut varmeveksleren når jeg har fått båten på vannet.

Velkommen til min verden, med overraskelser og eventyrlige reperasjoner av kritiske feil. Det er felles båtutsett om halvannen uke for oss, og motoren min er ikke lakkert enda.....

 

Bare å bite tenna sammen og se på feilen :thumbsup: Kanskje ikke så ille som man forventer? Kanskje bare en slange som har sprukket...

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Hooooh for en pris! Nesten så man går personlig konkurs av å ha båt. du får nok fikset den hos radiator Sørensen. Klarer ikke han det så tar du turen til Oslo Radiatorservice.

 

Mvh

Kaptein Fredrik

Sendt fra min kule Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2

Redigert av Kaptein Fredrik (see edit history)

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

min kjøler ser ikke sånn ut. Dette er tmd40b

http://www.marinepartseurope.com/PentaPictures500/8625.jpg etter tegningene til penta. Min ser sånn ut

http://www.marinepartseurope.com/PentaPictures500/8558.jpg Det er etter brukermanualen som er til motoren min en A. Mulig noen har satt en annen kjøler på de? vet ikke om det går..

 

 

Link to post
Share on other sites

Dæven døtte! Det ble blankt! Når det gjelder kjøleren får jeg si som kona sier til meg når noe skjærer seg før sjlsetting; "Jammen bra at det hendte nå og ikke når vi var midt utpå i 12-13 sekundmeter vind!"

 

Godt med alt som går galt FØR shøsettng! Lykke til!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...