Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Ja, da er jeg endelig på første tur til "Borgen" denne sesongen ?

 

Og første tur hit i ny båt ?

 

image.png.c46bcd586ae4a339c6b98dfa1394c418.png

 

og selvfølgelig det obligatoriske "kald øl med havn i bakgrunnen"-bildet ?

 

 

image.png.99c84919e1608dd6a7e77d16faacfc5b.png

Blir ikke bedre enn dette ? Vel... Kanskje i morgen med 20 grader ☀️☀️

 

Kk

Link to post
Share on other sites

56 minutes ago, KongKing said:

Det obligatoriske "kald øl med havn i bakgrunnen"-bildet ?

 

 

image.png.99c84919e1608dd6a7e77d16faacfc5b.png

Blir ikke bedre enn dette ? Vel... Kanskje i morgen med 20 grader ☀️☀️

 

Kk

 

Mmm ...ser digg ut :yesnod:

vel så viktig som "havn i bakgrunnen" er "båten i bakgrunnen" :thumbsup:

 

Gratulerer så mye med ny skute KK :flag_bp:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hvordan er situasjonen på Borgen denne helgen? Vi vurderer en tur fra lørdag til søndag, men ankommer i så fall et godt stykke ut på lørdagsettermiddagen. Regner med at det er mulig å få seg en plass såpass sent som kl 1800-1900. 

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Er litt enig med @TICORA

Maten vår var heldigvis ikke elendig, men litt kjedelig og et godt stykke unna perfekt tilberedt.

Det er jo ikke SÅ vanskelig å steke en burger så det ordner seg sikkert, men kjedelig/lite tilbehør er trist :sad:

Men de nye var veldig hyggelige, så hvis de får litt sving på maten blir det veldig bra :thumbsup:

Roger H.

 

Fersk seilbåtkaptein :)

Link to post
Share on other sites

TICORA skrev for 7 timer siden:

Flott på Borgen nå men savner Milan og co på kroa. I går var alt annet enn puzzaen helt elendig. Grei service så vi slapp med halv pris. Håper det bedrer seg.

 

De fleste savner nok Milan og jentene. Det er en alvorlig konflikt på Havnekroa men det jobbes for å få alt tilbake slik vi er vant med. 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Det var ikke smekk fullt på Oscarsborg i helgen (ikke langt unna), med det kan vel tilskrives Østfoldtreffet vil jeg tro.

 

image.jpeg.d6ccca3438ddcf39a9892e3bcdab04a5.jpeg

 

Men full fart har det vært, og havnen er nå nær tom. Freden har senket seg og med 23 grader i lufta er det herlig å kunne ligge over til mandag uten å måtte reise i kveld ?image.jpeg.b13371fa5a537321b4fed48665e17a35.jpeg

 

image.jpeg.ab4a37a723c56638164cddba7a4a8e8d.jpeg

 

Vil anbefale alle å ta turen til Oscarsborgs "Escape room" der du på 60 minutter må løse gåter og koder så du går fyrt av kanonen som senket Blucher. Mer info her:

http://perfectescape.no/oscarsborg/

 

Ellers er det lang ventetid på kroa, da det er mange unge uerfarne servitører. Hvor er Milan?

 

Men vi kommer jo tilbake uansett ?⚓️☀️

 

 

 

image.jpeg

image.jpeg

Link to post
Share on other sites

Hadde vår andre trivelige borgen helg for sesongen. Ungene koste seg som vanlig og de voksne også. Men nå begynner kroa å bli virkelig irriterende. Bestilte som vanlig fiskesuppe og for 4de gang på rad hadde de den ikke. Servitøren sa "det var sjeldent de hadde den", vel 4 av 4 ganget til nå har de ikke hatt den. Pizzaen til ungene var oppspist før resten av maten kom. Det rådde fullt kaos med halvfull restaurant med en bitteliten meny som de ikke har alt på engang. Nabobordet ventet 20min på drikken.

 

Få Milan og co tilbake før de har ødelagt kroa!!

Link to post
Share on other sites

Tror jeg holder meg unna kroa og nyter medbrakt inntil videre. Bekymrer meg litt dette, om en drøy måned er det tid for den årlige "gutteturen" med båten og der er et fast innslag en skikkelig cowboyfrokost dagen etter på kroa. Men hvis det er så dårlig stelt som nå bør vi kanskje tøffe inn til Sætre istedenfor? Hvordan er maten der?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har kjøpt TV i båten med RiksTV.

tv2 er brukbar, NRK håpløst. Har ikke sjekket de andre kanalene. Er forholdene her på Borgen dårlige eller er antenna mi moden for utskiftning (stod på fra før)?

 

Har denne antenna:

image.jpeg.6341e24d7731d43f6b8f33322de76382.jpeg

 

og en boks inne jeg skrur på fullt:

image.jpeg.8248a8eb3ef262da59a9a717c0776d4b.jpeg

 

kk

Link to post
Share on other sites

Jeg har jobbet med RF antenneteknikk i noen år (ihverfall godt  over 30 år). Har sjekket med spektrumsanalysator, type HP8591 både på Borgen og Son da jeg har hatt problemer i mange år på disse stedene. Har meldt inn til Riks.TV (og ICE når det gjelder internett) mange ganger. Får til svar at det må være noe galt med antennen i min båt da ingen andre klager. Prøvde å forklare dem at dette er mitt yrke, men de sa at uansett, så må jeg sjekke antenne, tilkoblinger osv. Det at jeg henviste til målinger med spektrumsanalysator av proff kvalitet på hele frekvensbåndet, brydde ingen av selskapene seg om. De henviste bare til det teoretiske dekningskartet. Forstå det den som kan. Hjelper lite å være ingeniør på feltet her.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...