Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Lars H. skrev 33 minutter siden:

Kanskje vi kan legge oss kailangs helt inderst? Vi drar igjen på torsdag før neste helgeinnrykk.

 

Egentlig er det meldt kjølig vær, men iom. at vi drar på "sommerferie" nedover svenskekysten om en drøy uke, og at jeg har jobbet mye på motoren i vinter, er det greit å få testet at alt fungerer.

 

kailangs_borgen2.jpg.986c80b934c761633c6a9a36814f71a0.jpg

Du kan ligge slik når du kommer Lars👍
Avklart med havneverten rett før vi kastet loss.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
Havelle skrev On 9.5.2020 at 23.16:

Der håper jeg da. Vi prøvde to ganger i fjor, og det var skuffelse begge ganger, til tross for at vi var skrubbsultne. 
 

Hadde vært topp om det nå ble bedre mat der. Da spiser vi nok der oftere :)

Vi var på Oscarsborg og hadde båtkontor tirsdag til onsdag. Legger ut et bilde, helt fantastisk vær og veldig hyggelig, (Vurderer å lage en "Havelle på tur 2020 tråd, men det får vente til en mer ordentlig tur).

 

Kan ellers bekrefte at maten nå er veldig god! Anbefales!

 

IMG_0775.jpg.1a21b1a03b5ec0499b3fa5bf0dea77b7.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Vært stille her i år, men nå kom vi oss for første gang på lenge endelig en tur til Borgen. Takk for en fin helg 👍

 

IMG_20200920_130705.jpg.9acbe0aecf2133efddbefc0131b6fa80.jpg

 

Jeg så deg løpe forbi med skipshunden @Lars H. men før jeg fikk summet meg var du dratt. 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Ja, det var fint på Borgen i helgen, men er du sikker på at det var meg du så? Det er nok lenge siden jeg har løpt. Jeg går langsomt. 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg er helt sikker men mulig jeg overdriver løpingen 😂😂 ja dere lå vel utenfor Marexen om jeg husker rett. Vi kom inn i går ettermiddag. Mye gitarmusikk og sommerstemning i går. La oss håpe det varer noen uker til 🤸🙏

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg lå ved siden av Marex'n. Jeg får si som deg, og håpe på flere helger. Denne helgen var i hvert fall herlig med over 20°C og full havn.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
KongKing skrev for 2 timer siden:

Hvordan er det på Havnekroa om dagen? Er det åpent? Er det kun takeaway eller har de åpent for gjester for et glass og ev matservering?

 

kk


Havnekroa er åpen for besøkende, ja. Dvs de var i hvert fall det for to helger siden da vi spiste der. Men da var det ikke alkoholservering, så det får du nyte i båten før/etter maten.

 

https://www.havnekroa.com

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Det er en brygge som Berit (sjefen selv) fikk lagt ut for selv å legge til og så lettvint komme iland med barn og barnevogn.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...
  • 1 år senere...

Nedgang i besøket på Borgen tror jeg skyldes hovedsakelig to ting:

Den nye havna i Tåjebukta har mange plasser og sammen med brygga i Dragsund tar disse en del av kundene som ellers kanskje ville valgt Borgen. At det også så vidt jeg vet er gratis på begge disse stedene gjør nok også sitt. 

 

Så er det jo også endringer i driften av havnekroa som hotellet nå har tatt over. Innføring av nettbasert bestilling av mat og drikke synes jeg trekker mye ned og passer veldig dårlig på et sånt sted. Mye av sjarmen og stemningen  tidligere drivere tilførte stedet er etter min mening helt borte. 

 

Link to post
Share on other sites

Takeaway til Dragsund er en god løsning 🙌 da kan man bade og spise god mat samtidig. Denne årstiden velger vi ofte bort Borgen fordi det ikke er så fint og rent å bade der som i Tåjebukta eller Vestre Dragsund. 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

@Lazyjack, det er mulig du har rett på begge punkter. Flere alternative plasser i området (Tåjebukta og Dragsund) og endret drift kan påvirke belegget på Borgen. Selv synes jeg online bestilling er helt greit - slipper å lete etter meny, og så slippe å vente på servitør er bare positivt i min bok.

 

@Sjøbliss, skal jeg få til takeaway til Tåje eller Dragsund med treeeg seilbåt så blir maten kald. 😂 Da griller jeg heller maten selv ombord. Har jo grill på rekka.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...