Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Flid skrev 18 minutter siden:

Det ligger en båt på Oscarsborg ( S/Y Odine ) i dag, de skal på jordomseiling. Planen er å bli borte 3-4 år. To voksne og to små barn.

 


Håper det går bra -  siden de jo også har 2 små barn å ta hensyn til.....
Ønsker dem alle
Lykke til!

Redigert av jma001 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

@sap_2000  Der hadde Karma fått vann under kjølen og ankommet Borgen. Gratulerer med overstått :thumbsup:

 

5ae2315d63b44_KarmaOscarsborg..jpg.56344c9bf90e39af0254fd95caf9459c.jpg

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Alt du ser på bildet nedenfor er gjesteplasser, bortsett fra det jeg har ringet inn med rødt. Om vinteren brukes en del av plassene til vinteropplag av båter, men de er vanligvis borte før påske. Der det er longsideplasser er det merket på bryggekanten med minste båtlengde. Når det er mange båter, ligger de da i 2-3 lag. Den korte flytebryggen, nordsiden av den er ikke særlig egnet for seilbåter med kjøl. Det går nemlig line mellom bunn av bøyene for akter/baugfortøying hvor en kan hekte fast kjøl og ror på slike båter. Det er merket med lapper på de bøyene. Eget anker er totalt forbudt i havnen.

 

gjesteplasser.jpg.4d1fe41bba739c23eae2b4b9cc3cc3a9.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det huset er havnekroa, med servering inne og ute langs sjøen. I huset til høyre på bildet er det dusjer og toaletter.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ikke gjør sånn med oss som ligger på land enda :sweat:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det er vel slik det er i indre Oslofjord om sommeren, når fellesferien starter drar mange som har båtene her ned til Sverige eller Sørlandet, og dermed blir det nok av plass for oss som venter litt...

 

I år som i fjor tar jeg min båtferie i august. Da er det stille og rolig og godt med plass etter fellesferiekaoset. I år er jeg litt urolig for at alt det fine været har blitt brukt opp når vi kommer til august, men båtferie skal det uansett bli!!!

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
12 minutes ago, Sjøbliss said:

Noen som vet om det er lov / mulighet for å campe med telt på øyene på Oscarsborg? Vi har gjester med telt i helgen som ønsker å bli med på overnatting.

 

Det er ikke lov å campe på Oscarsborg. Det står her: https://www.forsvarsbygg.no/no/festningene/finn-din-festning/oscarsborg-festning/besoksinformasjon/ofte-stilte-sporsmal/

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...