Jump to content

Tregt salg, har jeg priset for høyt?


kvimms

Recommended Posts

Har hatt båten til salgs 4 uker og 0 respons!!!

 

Har jeg priset for høyt? er ikke båten atraktiv??

 

Vært greit med litt synspunkter fra båtfolket!

 

Ligger ute til langt under selvkost og tør ikke tenke på alle timer jeg har brukt for å få den i såpass stand som den er!

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35708435

Link to post
Share on other sites

Vanskelig å selge nå i dagens marked.

90 talls amerikansk Er vel heller ikke så høyt ansett av mange.

Skal man selge en båt som er litt utenfor gruppen "hot" som mange vil ha, er det en ting som gjelder, og det er pris.

 

Har selv lagt ut en 2 år gammel daycruiser av de mest ansette merkene, og blir ikke akkurat nedringt jeg heller.

Vi skal 4-6 ganger opp i pris, så jeg ser også muligheten til å bruke båten som innbytte i en deal på båten vi skal kjøpe. Selger vil da ha frigjort +- 75% av midlene om han går med på innbytte og sitter igjen med en relativt ny og kurant DC.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Synes at denne ordlyden var meget uheldig;

 

Denne ble byttet ut i 2009 da disse med bensinmotor ruinerer deg på forbruket!

 

Du ønsker fokus på noe positivt og da skal du påpeke hva som er attraktivt med båten ikke hva som ikke er attraktivt så skryt av den nye motoren, at den er nesten ny, har lavt forbruk som gir billig bruk osv!

 

Tror nok dessverre at du har en båt; type, merke og alder som ikke er lettsolgt og særlig ikke i et marked hvor den ene etter den andre beklager seg som du gjør over total mangel på respons.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Null respons tyder kanskje på att den er for høyt priset.

La min snekke ut for en lite uke siden, har snart 1000 treff på annonsen, har flere henvendelser på mail, og har hatt 2 visninger, og en på gang til torsdag.

Men la meg ett godt stykke ned i prisen kontra en del andre, tenkte som så att bedre å selge den fortere og til en pris for kjøper, så kan jeg heller prøve å ta det igjen når jeg skal kjøpe.

 

Uten å bruke din båt som eksempel, for de kjenner jeg ikke, så er det noen som tror de selger gull virker det som.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Null respons tyder på at du har satt prisen for høy i forhold til båtens attraktivitet og utvalget i nyere, mer eller mindre identiske modeller for øvrig. Båten er bruktimportert. Du burde si noe om CE-merking og hvilket drev som sitter på hekken. Videre ville jeg ha dratt av teppene i cockpit og over motorluken og lagt på et par matter i dørmattestørrelse i stedet, stasjet sofaen med et par puter og eventuelt håndklær i andre farger enn blått og tatt nye bilder.

Link to post
Share on other sites

Det er nok også et moment at det er så mange båter på markedet. Har vært solgt uhorvelige mengder de siste årene. Samtidig virker det som flere mister interesen for båtlivet av grunner som dårlige somre, økende priser på drivstoff, båtplass, opplag osv. Virker som det er mange flere selgere enn kjøpere om dagen.

 

Et sted må det jo butte etter den gigantfesten som var på 80 og 2000 tallet...

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Vil nok også anbefale at det gjøres litt korrektur. At du nevner at du skal kjøpe større båt er greit, men hvorfor nevne at du vil kjøpe en nyere båt? Lei av gammel dritt? Man må tenke nøye gjennom hvordan potensielle kjøpere oppfatter teksten som følger annonsen for det er ikke din båt de skal kjøpe, men "sin" båt de skal kjøpe. Enig i at nye bordbein ikke er noe salgsargument og indikerer rpoblemer med å fylle annonsen med positive argumenter. Min mening!

 

Bildene er greie og båten ser ren, pen og ryddig ut og uten personlige eiendeler (bortsett fra et par sko!).

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Om du hadde giddet så hadde båten sett mere moderne ut med en mørkeblå stripe på skroget enn den turkis-"falmede" som er der. hehe.. Litt mye jobb, men hadde blitt mere attraktiv tror jeg.. Ellers kjøp et par blå/rød/hvite marineputer. Det er inn for tiden. Gjerne et matchende pledd også, og to sånne dørmattelignende som også er samme stil. Det pleddet så litt mindre bra ut.. Ellers så båten fin ut. Hadde jeg vært ferdigutdannet hadde jeg vurdert den;) huff.. Ble litt mye "jan thomas" preg på det innlegget.. jaja :giggle:

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Juli 2009, mens jeg fremdeles hadde tro på sommer på sørlandet og andre eventyr kjøpte jeg Seacoen for 1 mill.

Realisten i meg sier at den prisen er halvert hvis jeg ønsker å selge. Grunnen til dette tror jeg at det finnes flere

"folk i båt" slike som meg, en det finnes båtfolk. Siden jeg kjøpte båten har det stort sett regnet og vært kaldt.

Dette medfører få impulskjøp av "folk i båt" noe som medfører pressede priser. Få er interessert i kapitalbinding

og løpende utgifter hvis der ikke er noen positive knagger å henge utgiftene på.

Jeg tror været de siste årene er en viktig faktor her.

 

Nå har jeg hørt at det er slik at man har 7 dårlige år for så å få 7 gode, så jeg skal holde ut 4 år til før båten gis bort. :smiley:

Redigert av 2xDiesel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bildene dine er helt ok, men du bør absolutt gjøre som Mouche skriver, nemlig å slette at du ønsker deg en nyere båt. Tror neppe puter, pledd eller tepper redder salget, men derimot en kraftig prisreduksjon. Bayliner er en litt "rar" båt for spesielt interesserte, noe som også gjenspeiler pris og interesse.

Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai:

http://stjerneglimt.tumblr.com/

Link to post
Share on other sites

Bayliner er en litt "rar" båt for spesielt interesserte, noe som også gjenspeiler pris og interesse.

Med all respekt Dahling. Mener du har feil der. Da er det mange spesielt interreserte. Det går mange Baylinere på sjøen. Det bør du ha sett når du er på fjorden.

En velholdt Bayliner er mye båt for penga, og den jeg selv hadde før, hadde mange interresenter da jeg solgte den. Alt koker ned til prisforlangende.

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Rett pris er den prisen som du får solgt båten for, så dersom du har 0 respons så er prisen du forlanger i utakt med kjøperene. Så enkelt er det desverre.

Bayliner har ikke det beste ryktet, og med en motor som heller ikke er av nyeste årgang så er nok mitt svar på overskriften din: JA...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...