Jump to content

Tregt salg, har jeg priset for høyt?


kvimms

Recommended Posts

Det jeg mener er at det gjør noe med bruksgleden.

Mange mener at det er bedre å betale litt mer i innkjøp for å så slippe å tenke på kroner ved bruk. Så kommer annenhåndsverdien, samt større kjøpergruppe inn også.

Som sagt. Jeg ser vel omtrent aldri noen som er på langtur/ ferietur med bensinbåt.

 

Hadde bensinen kostet 2 kroner ville det nok stillt seg annerledes. Men når den koster 15-17 kroner literen tør jeg påstå at større båter med bensin såvel som svære drog av amerikanske biler som bruker 2,5 liter på mila ansees som ukurrant av størstedelen av befolkningen.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Baylinereiere omtaler båten/e sin/e i positive ordelag mens folk ellers tillater seg å nevne at båtmerket ikke akkurat er forbundet med kvalitetsstempel. Jeg skal ikke si hvem som har rett.

 

I USA anses merket som et billigmerke med lav inngangspris og ditto kvalitet, men at det har vært solgt mange båter av merket er det ingen tvil om.

 

Selv har jeg aldri vurdert en båt av dette merket hverken mens vi bodde i USA eller her i landet!

 

Til trådstarter; Du nevner ofte som din kommentar fra innspill hva du synes om dette og hint, men hva du mener er egentlig ikke så interessant siden du vel er den eneste som ikke er potensiell kjøper av båten om du skjønner hva jeg mener? Mitt råd til deg vil nå være (forutsatt at den mot formodning blir solgt i år) å ta den på land, gjøre de kosmetiske endringer du har blitt rådet til og sette den på markedet igjen i april til en pris som gjør vondt og håpe på det beste!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg har sett på div båter i 20+ fot størrelse. Ca 100 000 kr. Masse baylinere, men jeg har alltid klikket fort forbi. De ser pene ut, men det er bare noe som sier..... Stopp. Bare tanken på p skulle gå rundt båten i litt sjø... Finnes jo ikke dollbord engang. Utgang gjennom front vinduet osv. Jeg endte opp med en norsk klassiker istedet, aldri angret når jeg ser "amerikanske" båter kommer å skal legge til, legge seg utenpå og dermed bevege seg ut og inn. Bare det å henge fendere kan bære problematisk. Det lar seg fikse med fester, bøyler osv.. Men men. Bayliner eiere føler ofte det samme som chrysler eiere. De har en kvalitetsbåt, men veldig ofte blir det ansett som et "lada" merke blandt andre. Jeg har ingen personlige opplevelser med bayliner, men jeg har en mening som jeg ser mange andre også deler. Amerikanske båter er "billig" i forhold til norske osv.

Link to post
Share on other sites

Har en bror som prøver å selge en Nimbus 230R med en Volvo Penta 5.7 GXI båten er strøken går som et uvær, men har ligget ute til salgs i 2 sesonger nå, så ja tror det vanskelig å selge, men for meg som skal kjøpe HURRA :-)

 

Når det kommer til Bayliner, vel jeg også har mine tvil men ikke bare til Bayliner, tvilen er der med alle de amerikanske båtene er noe med hva de er bygd for, har jo blitt bedre nå med Sea Ray som har kommet med såkalte nordiske versjoner men nei, Jeg kjøper heller en brukt Skibplast 20 fot til 100k enn amerikansk, men dette er nå bare min personlige mening som kjøper :-)

Men til trådstarter:

Jeg tror Mouche har et poeng i sin siste tråd, båten må skille seg ut, se bedre ut en andre lignende båter, og koste det samme eller billigere.

Jeg har akkurat solgt en bil nå av typen stasjonsvogn, den hadde ligget ute siden september ifjor, det var 1 som ringte på henne i forrige uke. For å si det sånn han dro herfra med et smil etter å fått MYE bil for penga og ja vondt var det men endelig kvitt den.. :-)

Link to post
Share on other sites

Når jeg passerte 70 l/h med bensin for å holde den i plan var ikke avgjørelsen min vanskelig!!!

Var riktignok full båt med full tank bensin.. men når jeg da betalte 14:40 pr liter så var jeg ikke i tvil.

 

kostet meg noen kroner der og da å kjøpe ny motor, men syns fortsatt det var verdt det :)

 

Gleden med å fylle diesel kontra bensin er stor ;) koster ikke skjorta å dra på tur lenger, en annen ting er når folk snakker om hva båten sin bruker er det mye løgn og bedrag ut å går!!

 

At den bruker 25 l/h i snitt er ikke relevant.. jeg kjører i marsj 95% av tiden så da er jeg kun intresert i forbruk på l/nm

Link to post
Share on other sites

I bilen er du skilt fra bensinledningene av et gulv av stål. I båt er det noe helt annet. Det har gått i luften maange båter opp igjennom tidene med bensinmotor.

 

Dette er bare vissvass og tullprat uten noe sammenheng fra ende til annen i både hendelsesforløp årsak og resultat. Det er større sjangs for å omkomme i rutefly.

At du er redd for bensinmotorer uten noe som helst reelt grunnlag i er en helt annen ting, det er folk som er redd de ville blomstene i veikanten også men det betyr ikkje at de faktisk er så farlige.

 

 

Det er mange som,lyger på forbruk ja, men det er noenlunde likt fordelt ut uavhengig av hva som er på tanken. Det er akkurat samme greia med bil om en spør noen hva kjerra bruker så er de lynsnare å skulle fortelle hvor gjerring den er og kommer med tall for langkjøring... noe som foregår kun èn gang i sommerferien og er ekstremt lite interessant i det daglige. Det må være en norsk sjukdom det der at der er om å gjøre at alt med motor skal bruke så lite som mulig = bra greier.

 

 

70l/h i normal planefart?? det er meir enn en vanlig smallblock greier supe i seg på full spiker. hva i alle dager var det for slags maskineri du hadde da sa du? :confused:

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Utrolig med sleivspark i denne tråden. Noen liker ikke Bayliner og andre gjør det, er det noe mer å diskutere?

Båten som diskuteres har mange potensielle kjøpere, men ett tips er å sette seg inn i kjøpers situasjon, du har lyst på daycruiser ala den du selger, bruk finn og se hva du får tak i, hvor mye kan du prute? 25% ned på finn prisen? Det er iallefall slik jeg hadde tenkt om jeg skulle en dag bytte ut Baylineren min :giggle:

Link to post
Share on other sites

Mye rare meninger fra folk her. Jeg hadde en 2005 Bayliner 275, med bensinmtor. Den ble tatt godt vare på, og luktet hverken det ene eller det andre ombord. Jeg kom inn på markedet for en grei pris i forhold til f.eks. om jeg skulle kjøpt en norsk, eller evt. svenskprodusert båt. Båten krever litt mer omsorg ift. fukt, pga. materialvalget i innredning/kledning, men det fikset Torrbollen for meg. Når det gjelder bensinmotoren, så er det du selv som bestemmer hvor mye du vil at den skal bruke.Dette har noe med kjøremønsteret å gjøre. Jeg måtte betalt 100 000; mer for en tilsvarende båt med diesel, og de pengene hadde ikke jeg da. Vi fikk da en tre år gammel båt for en billig penge, og var kjempefornøyd. En som kjøper Bayliner, vet at han ikke har kjøpt Windy, og har heller ikke betalt for en Windy.

Link to post
Share on other sites

Hei. Så på annonsen, og de øvrige kommentarene her.. er nok enig med de fleste her. Tidlig 90-talls amerikaner er nok dessverre ikke blandt de hotteste objektene, selv med nyere kraftig diesel motor. Har overvåket markedet siden begynnesen av 80-tallet og har også meglet og taksert rimelig mange båter gjennom tidene. Det er fælt å si det, med tanke på arbeidet du har lagt ned, men båten må nok ned til under 300.000.- for at du skal få noen flere napp. Dessuten skjer det lite i markedet i skoleferien - du hadde nok fått noen flere interresenter hvis den hadde vært lagt ut i april/mai - nå skjer det nok lite før i slutten av august.

Link to post
Share on other sites

Når jeg passerte 70 l/h med bensin for å holde den i plan var ikke avgjørelsen min vanskelig!!!

 

At den bruker 25 l/h i snitt er ikke relevant.. jeg kjører i marsj 95% av tiden så da er jeg kun intresert i forbruk på l/nm

Tja... l/h eller l/nm du er interessert i mon tro??? :lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...