Jump to content

Noen som har Meaco DD8L tørkerotorbasert avfukter


Targa 23.1

Recommended Posts

Liten korreksjon til min egen uttalelse: Jeg har nå sjekket med produsenten, og det viser seg at man kan se på maskinen om dette er første eller andre generasjon. Dersom maskinen har tekst på betjeningspanelet så er det første generasjon som slår av varmen men lar viften gå. Dersom det er symboler på panelet (1, 2, 3 dråper etc) så er det andre generasjon som slår av både varme og vifte.

"If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!"

Link to post
Share on other sites

For oss som ikke har kjøpt enda: Fra når ble bare andregen. levert sluttforhandlerne?

 

Andre generasjon kom til oss i oktober i fjor, så det er nok ingen forhandlere som har første generasjon lenger. Alt man får kjøpt nå er andre generasjon (med strømsparingen).

"If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!"

Link to post
Share on other sites

Andre generasjon kom til oss i oktober i fjor, så det er nok ingen forhandlere som har første generasjon lenger. Alt man får kjøpt nå er andre generasjon (med strømsparingen).

Hei Akvanauten har en jeg kjøpte av deg høsten 2011 fungerer helt utmerket, båten er knusk tørr ingen tegn til fuktighet i skott eller cabiner.

hadde alle uteputer og dyner sengetrekk i skap uten en eneste tegn på mugg eller fuktighet etter endt vinter opplag. Båten min ligger ute hele året.

Men i år har vannet og slangen blitt noe missfarget dvs at slangen er blitt nesten svart inni. Har du en naturlig forklaring på dette eller er det normalt. Takker for svar

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Hei Akvanauten har en jeg kjøpte av deg høsten 2011 fungerer helt utmerket, båten er knusk tørr ingen tegn til fuktighet i skott eller cabiner.

hadde alle uteputer og dyner sengetrekk i skap uten en eneste tegn på mugg eller fuktighet etter endt vinter opplag. Båten min ligger ute hele året.

Men i år har vannet og slangen blitt noe missfarget dvs at slangen er blitt nesten svart inni. Har du en naturlig forklaring på dette eller er det normalt. Takker for svar

Dette høres snodig ut, og jeg vil igjen påpeke viktigheten av å holde luftfilteret rent. Antagelig skyldes det støv som har kommet inn i maskinen og som har gått gjennom hele prosessen og brent opp i varmeelementet, og blitt til aske i vannet som kommer ut.

"If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!"

Link to post
Share on other sites

Dette høres snodig ut, og jeg vil igjen påpeke viktigheten av å holde luftfilteret rent. Antagelig skyldes det støv som har kommet inn i maskinen og som har gått gjennom hele prosessen og brent opp i varmeelementet, og blitt til aske i vannet som kommer ut.

Støvsuger filtrene minst en gang i uken når den sette på. men har nye tepper i hele båten, mulig det kan ha en påvirkning?

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Tømte fullt kar i kveld igjen. 1 grad i lufta ute, og 6 grader inne i båten. Har strømforsyninga til avfukteren liggende igjenom luka ned til salongen, slik at den ikke tetter 100 %. (Vil ikke ha den via båtens landstrøm) Denne sprekken er kanskje med å senker temepratuen inne i salongen, og øker fuktigheten.

Link to post
Share on other sites

Takk for masse nyttig info, Akvanauten. Min modell er første generasjon, med skrift istedet for symboler. Men den har vært veldig kjekk å ha i vaskekjelleren også, så kanskje jeg vil ha en til... :-)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Erfart det samme.

Snakket akkurat med Shipshop. Nytt parti er nå ankommet UK, og bør være hos dem til uken.

 

Ps. Han lo godt og var enig i at omtalen på BP ikke akkurat hadde redusert salget.

BP rabatt?? :wink:

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Hei igjen godtfolk.

Nå som det begynner å bli kaldt rundt omkring så får vi noen henvendelser fra kunder som er litt bekymret. Det kan oppstå situasjoner der maskinen blinker på dioden for middels viftehastighet. Dette gjør den for å fortelle brukeren at avfukteren selv kjører seg ned på halv effekt for å beskytte seg selv og får å forlenge levetiden på avfukteren. Dette oppstår i situasjoner der det er både kaldt og tørt samtidig. Det skjer om man har en temperatur under 10 grader og samtidig en fuktighet under 45%RH. Det er ikke noe galt med maskinen av den grunn, og det er bare å la den stå i ro og styre seg selv. Når fuktigheten eller temperaturen stiger igjen så vil den automatisk gå tilbake til normalmodus. Det er bare dersom alarmlampen lyser (Varseltrekanten) at det er på tide å ringe oss.

Når det gjelder de som har bestilt men ikke mottatt avfukter enda så kan jeg berolige dem med at det ikke er lenge igjen å vente nå. Vi har solgt ut alt vi har, og det er samme situasjon på lageret i Danmark og England også, så det har vært ganske vanskelig å skaffe nok varer i år. Men nå er nytt parti på båten over fra England til Norge, så nye maskiner sendes ut om kort tid.

"If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!"

Link to post
Share on other sites

Akvanauten min modell som ble innkjøpt i fjor har begynt og fuske litt. går i alarmmodus etter et par timer, filter er støvsugd 1 gang pr uke. Når jeg slår av og på enheten ved og dra ut støpsel starter den som normalt og går i et par timer før den går i alarm modus på nytt.

Noen gode ideer forslag mottas med takk :thumbsup:

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Akvanauten min modell som ble innkjøpt i fjor har begynt og fuske litt. går i alarmmodus etter et par timer, filter er støvsugd 1 gang pr uke. Når jeg slår av og på enheten ved og dra ut støpsel starter den som normalt og går i et par timer før den går i alarm modus på nytt.

Noen gode ideer forslag mottas med takk :thumbsup:

 

Det er her dt er viktig å skille på om det er alarmlampen som blinker eller om det er lampen for midterste viftehastighet som blinker. Er det midterste viftehastighet som blinker så er det ikke noe galt med den og det er bare å la den stå i ro og ordne seg selv. Er det alarmlampen som lyser så ta kontakt med oss så skal vi nok finne ut av det. Men gjør det gjerne direkte til oss, da vi ikke er inne på båtplassen daglig.

"If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!"

Link to post
Share on other sites

Det er her dt er viktig å skille på om det er alarmlampen som blinker eller om det er lampen for midterste viftehastighet som blinker. Er det midterste viftehastighet som blinker så er det ikke noe galt med den og det er bare å la den stå i ro og ordne seg selv. Er det alarmlampen som lyser så ta kontakt med oss så skal vi nok finne ut av det. Men gjør det gjerne direkte til oss, da vi ikke er inne på båtplassen daglig.

Det var ikke ment som om jeg ville legge ut dårlig reklame for deg. Denne maskinen er den beste jeg har hatt. Det var ment som kun et spørsmål her inne i tilfelle feil bruk av meg. Til opplysning så har den fungert perfekt igjen.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Det var ikke ment som om jeg ville legge ut dårlig reklame for deg. Denne maskinen er den beste jeg har hatt. Det var ment som kun et spørsmål her inne i tilfelle feil bruk av meg. Til opplysning så har den fungert perfekt igjen.

 

Det er godt å høre. Da er det nok bare maskinen som vil opplyse deg om at den går i beskyttelsesmodus siden du har en kombinasjon av lav temperatur og lav fuktighet. Da går den bare på halv effekt, men vil selv gå tilbake til normal drift når fuktigheten stiger.

"If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!"

Link to post
Share on other sites

Fryktelige påslag da gitt, I UK på postordre her £153.49 inc. VAT. Med en GBP på rett under 10 kroner er det surt å betale 2590,- hos Seatronic for samme boksen. :nonod:

husk at du også må betale norsk moms i tillegg da kommer den på ca kr 2000.- da er ikke frakten tatt med i beregningen + at posten beregner minste pris for å tolle den inn for deg :worry: kansje du spare et par hundrelapper men som Fargo sier så er det norsk forbruker rettigheter i tillegg ved og kjøpe den her hjemme :yesnod: .

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...