quantumduck Svart 9.Mai.2013 Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 hvor er det stor trafikke eller ikke se http://marinetraffic.com/ais/no/. Herlig, da er vi igang igjen. Betyr dette at regel 44 ikke skal anvendes i alle norske farvann likevel? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Svart 9.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 Hvordan ressonerte du deg dit Q? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" Link to post Share on other sites More sharing options...
quantumduck Svart 9.Mai.2013 Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 (redigert) Hvordan ressonerte du deg dit Q? Dit resonnerte jeg meg utifra regelteksten som sier hvor regel 44 kommer til anvendelse og knbo's antydning om at ikke alle farvann er sterkt beferdet lei. Redigert 9.Mai.2013 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
knbo Svart 9.Mai.2013 Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 For mer er det enkelt. når jeg legger er på skøen så legger jeg ikke ut på måfå. hver gang jeg legger om en kurs så forsikrer jeg meg at jeg ikke kommer i konflikt med andre. Vurdere farten til båter bak om de vil nå meg igjen eller ikke. Dersom de gjør så legger jeg kursen slik at de tydelig ser at jeg holder unna og at det ikke skal oppså noe problemer. Det er så enkelt dersom en vil. I ei trang og uoversiktlig lei så må en jo tilpasse farten silk at en kan reagere i tide og gi plass til de i næring. Det er så enkelt, og trykt. Sitér dette innlegget HUSK TTT (TIDLIG, TYDELIG, TILSTREKKELIG), OG IKKE LITT OG LITT, SLIK AT ANDRE FORSTÅR HVA DU GJØR. Vis sjøvett og ha en god tur. KB Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 9.Mai.2013 Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 Nå har nyttetrafikken større problemer med å gå klar av skjær og av andre fartøy enn småbåter. At de kjører på skjær og kolliderer med andre skip er ikke uvanlig Kollisjoner med småbåter er derimot meeeeeeget sjelden og forekommer nesten ikke. Derfor er problemet oppblåst http://www.moss-avis.no/nyheter/foreren-ble-kastet-i-vannet-og-baten-forsvant-1.7880409 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Svart 9.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 Dit resonnerte jeg meg utifra regelteksten som sier hvor regel 44 kommer til anvendelse og knbo's antydning om at ikke alle farvann er sterkt beferdet lei. Ok, så litt feil. Ja den skal vel ikke benyttes i ALLE Norske farvann.. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" Link to post Share on other sites More sharing options...
knbo Svart 9.Mai.2013 Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 Herlig, da er vi igang igjen. Betyr dette at regel 44 ikke skal anvendes i alle norske farvann likevel? jeg sa at dette ikke var hele blildet. Se på inder Oslofjorden, hvor stor er trafikken der. Eller i Bamle osv. vi snakker der om VTS områder. Hvor trafikken styres av en sentral, forde den ansees så stor at det er nødvendig med spesiell overvåking. Så kan du sammeligne med andre steder. Da blir vell svaret noe annet. Sitér dette innlegget HUSK TTT (TIDLIG, TYDELIG, TILSTREKKELIG), OG IKKE LITT OG LITT, SLIK AT ANDRE FORSTÅR HVA DU GJØR. Vis sjøvett og ha en god tur. KB Link to post Share on other sites More sharing options...
quantumduck Svart 9.Mai.2013 Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 Da blir vell svaret noe annet. Javel, og svaret er ... ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ribtjenester Svart 9.Mai.2013 Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 Lurer litt på om det er noen skippere her som er på Oslo fergene:)? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.