-morten- Svart 9.November.2012 Del på Facebook Svart 9.November.2012 Da må P66 være en eksepsjonell båt! Jeg hadde ikke klart 25 i 3m bølger med min Askeladd i hvertfal! Den er jo lit lettere og en halv meter korttere, men dog. 3 m bølger er utrolig store!! 3m bølger er ganske store selv for større båter Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
hanto1 Svart 9.November.2012 Del på Facebook Svart 9.November.2012 tja. godt mulig i gamle lange dønninger. I vind eller strømsjø vil dette være godt gjort. En bølge er ikke bare en bølge, det er stor forskjell om det er 10 eller 100 meter mellom bølgetoppene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gabi Svart 9.November.2012 Del på Facebook Svart 9.November.2012 Kanskje det viser forskjellen mellom sjøegenskaper i form av komfort og sjøegenskaper i form av tåleevne? Båten tålte mye men komforten var jo dårlig... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Svart 9.November.2012 Del på Facebook Svart 9.November.2012 tja. godt mulig i gamle lange dønninger. I vind eller strømsjø vil dette være godt gjort. En bølge er ikke bare en bølge, det er stor forskjell om det er 10 eller 100 meter mellom bølgetoppene. Klart det gammelsjø og dønninger er noe helt annet enn 3 metersbølger fororsaket av vind og strøm. Ute på havet kan du jo ha gammelsjø som har bølgelengde på 100-150 m om dem da er 3 m merker man det jo knapt. Men når noen sier 3m bølge så mener jeg det er bølger fororsaket av vind. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 9.November.2012 Del på Facebook Svart 9.November.2012 (redigert) Ja det er imponerende av P66. Vi pleier å dra ned til 15-20 knop når vi har tre meter sjø i baugen. 43 fot, 14 tonn båt Redigert 9.November.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gabi Svart 9.November.2012 Del på Facebook Svart 9.November.2012 Jeg vedder på at Boati er en ungdommelig type som liker extreme-sport! Derfor at han turte å kjøre så hardt! Det var godt at redskapen holdt, da! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 http://www.flatsea.net/draco-history/atlantic-crossing.html Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
lgboat Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 Den turen kan inspirere noen og hver til litt lengre turer........ Imponerende! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MT. Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 Jaggu skal du se over gnistfaren før du setter deg på 1600 liter bensin og kaster loss. Jeg tipper vi prater om en av de få danskene som ikker røyker. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Ragnar Thorset gikk Nordwest passagen med en Mørebas 7200 20 fot og påhenger! Jeg har kjørt samme båt med Volvo 31, men tror jeg hadde stått over den turen hehe. Gikk fint i sjøen, men umulig å holde stø i sakte fart Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
Marwin Svart 21.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2012 Testet min. Askeladden P66 weekend i 2-3 meter bølger, hadde 20-25knop. Kan vel ikke si det var en behagelig tur, men du verden for en prøvelse for båt og motoren. Han jeg hadde meg meg turte ikke filme for han regnet med vi skulle synke når ..... Som andre her sier, hva var bølgeLENGDEN? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Men hva forteller dette om en båts sjøegenskaper? En hvilken som helst 20ft "planende" båt som tynges ned til 2,5-3 tonn vil vel gå ganske rolig i sjøen. Ved nærmere tomme tanker er det nok mere spennende når storsjøen kommer. Draco 20ft var aldri konstruert for denne vekten så egenskapene for dette eksemplaret er ikke helt representativt. Båtskrog vil alltid være kompromiss men ift sin størrelse må det da være et pluss at man ikke blir utslitt av å stå til rors i grov sjø. Så vidt jeg forstår gikk mye av turen til den djerve danske i dorgefart, men å kunne holde halvplanerfart med et nogenlunde lavt forbruk er vel mere ønskelig? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
StåleK Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Svar på trådenstarter sitt spørsmål: Jo, det legges fremdeles vekt på sjøegenskaper. Hvilke Norske bestselgere har dårlige sjøegenskaper? Det er ikke lenger noe problem å lage fantastiske skrog. Lommeboken avgjør. Vil du ha en hurtiggående båt som tåler mye sjø, kjøp en Sundt klasse redningsskøyte. Vil du ha en ubrukelig overpriset jålebåt som funker fint inn og ut til Lillesand i 80 knop. Kjøp en Goldfish med steppeskrog. Vil du ha en mektig båt som tåler mye sjø og gir kred i de riktige miljøene så kjøp en Nordhavn. Vil du ha en båt som gjør at du blir kliss bløt selv om det er finvær, så kjøp en GH14.Vil du ha en ok allround båt med mye resonansstøy og billige løsninger, så kjøp en polskbygd Uttern. Vil du ha en halvplaner som alle andre tror er en fantastisk sjøbåt, men som egentlig er en middels båt som planer på kjølen og brått og uventet legger seg over på siden så kjøp en 90 talls Viknes. Mulighetene er nærmest uendelige. Det hadde vært morsomt om folk kom med eksempler på båter som er får i ulveklær. Skikkelige dårlige båter som ikke holder kursen og som føles ut som om de er livsfarlige å kjøre.i hastigheter under 20 knop. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Vi kan vel si at sjøegenskapene prioriteres her: Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
cosmic Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 (redigert) Noen som har noe negativt å innvende mot Saga 315 og sjøegenskaper? ingen? Redigert 22.November.2012 av cosmic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rogeri Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Re: Vi kan vel si at sjøegenskapene prioriteres her: Det er vel ikke tvil om at Windy lager kvalitet, men denne filmsnutten viser jo bare en 31 foting på flatt hav!? Hvilken 31 foting ville hatt problemer i denne settingen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Marwin Svart 23.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2012 Enig! Den viste nesten flatt hav. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 23.November.2012 Del på Facebook Svart 23.November.2012 Det er ikke noen skikkelig test nei. Vi må vel ut å prøve selv Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rogeri Svart 23.November.2012 Del på Facebook Svart 23.November.2012 Denne testen gir et noenlunde bra inntrykk av forhold man gjerne ønsker å unngå! Ligger forresten en slik på finn.no http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=38515296 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 23.November.2012 Del på Facebook Svart 23.November.2012 Interceptor er nok laget for grov sjø ja, katamaranen med flybridge er en wildcat 40 og den ser ut til å trives bra den også. Noen som vet hvordan Catafoil gjør det i sånne forhold? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Audiquattro Svart 23.November.2012 Del på Facebook Svart 23.November.2012 Denne båten får kjørt seg: Skal være godt skrudd sammen for å tåle den turen der. Både båt og fører . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
boati Svart 23.November.2012 Del på Facebook Svart 23.November.2012 (redigert) Jeg vedder på at Boati er en ungdommelig type som liker extreme-sport! Derfor at han turte å kjøre så hardt! Det var godt at redskapen holdt, da! Nei, men måtta ha farten for å "hoppe" til neste bølge, prøvte å dempe ned, da slo bølgene inn over dekk og til midten av ruta. Så det gikk ikke, så da var det bare å gi gass. Jeg var utslitt og svett etter den turen :) Throttla som røkke gjeldsten og i :p Redigert 23.November.2012 av boati (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jan Svart 24.November.2012 Del på Facebook Svart 24.November.2012 Her har du båt med sjøegenskaper og bygd for stor fart.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
atvv Svart 24.November.2012 Del på Facebook Svart 24.November.2012 Må si jeg har sikla på den interceptoren noen ganger ja. Men det må nok en radikal lønnsforhøyelse til først. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MT. Svart 24.November.2012 Del på Facebook Svart 24.November.2012 det må nok en radikal lønnsforhøyelse til først. Du får ta det opp med sjefen din. Legge frem en diskret henstilling om at lønna ikke samsvarer med livsførselen som var din intensjon. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.