Jump to content

No-name Webasto Air Top Kina-kopi, erfaringer?


Banarne

Recommended Posts

hva med den russiske som nevnt over er den tilgjengelig i Norge tro.

 

jeb

Det er tvilsomt, jeg undersøkte hvem som markedsfører/produserer denne i Russland og det er autoterm.ru under navnet Planar. den nærmeste forhandleren som er oppført er i Finnland. Ingen i

Norge. Det er synd egentlig for det virker som om prisen på disse varmerene er meget konkuranse dyktige.

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Kjøpte nylig en slik 5000W luftvarmer av merke Belief. Jeg driver nå og monterer den i båten. Den ser svært forseggjort ut. Bruksanvisning og farge på kabler er helt likt Webasto 5000.

Jeg har satt den opp i benk og testet den. Den fyrte opp og blåste godt og varmt på kort tid. Støyen er trolig som en Webasto. Kom meg på 5500,- Kjøpte en nydelig eksosgjennomføring fra England (ebay) som kom på ca. 300,-.

For denne prisen tar jeg sjansen.

 

Om noen uker tipper jeg at den er ferdig installert. Skal gi en tilbakemelding da.

 

Hilsen Trude III

Link to post
Share on other sites

Nå fant jeg de varmerne på Aliexpress. Spørsmålet er om jeg skal bestille en bensindrevet (jeg har bensinbåt) eller diesel(montere egen tank) rent sikkerhetsmessig... Tror kanskje det blir diesel.. ( bensin inni en dings fra Kina koblet til en 200 liters bensintank er kanskje ikke så smart?)

Link to post
Share on other sites

I beskrivelsen ( på ekstremt dårlig engelsk) ser det ut som dette er en vannvarmer, men på bildene er det jo en luftvarmer!

I forklaring er dette en luftvarmer ren kopi av D2 bare andre farger på deksel. brukes på gass og diesel. hvis disse er billige og reservedeler kan kjøpes på fabrikken, skjønner ikke jeg hvorfor vi skal gi det dobbelte her hjemme. disse er sikkert laget på samme fabrikken som weber eller webastoen.
Link to post
Share on other sites

Nå har jeg laget meg en Escrow konto. Det koster 25 dollar i gebyr for å overføre 600 usd til selger. Leveringstid 3-7 dager( regner vel egentlig med det 3-dobbelte av tid, men det spiller ingen rolle, jeg er på sjøen på jobb:D

 

da venter vi i spenning på resultatet etter montering. vurderer faktisk en selv.

Link to post
Share on other sites

Nå skal jeg prøve å finne en skroggjennomføring for eksos. Det ser ut som eksosslangen som følger med varmeren er 22mm, mens webasto gjennomføringen er 24mm... så det går ikke. Noen forslag?http://www.ebay.com/itm/Thru-Hull-Fitting-Boat-Eberspaeche-Espar-Webasto-/150972783872?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item2326addd00&vxp=mtr

Link to post
Share on other sites

jeg synes nesten det var rart at de har bommet på dimensjonen, men jeg kan jo kjøpe denne

 

http://www.ebay.com/itm/Quality-Marine-heater-Exhaust-Hull-Skin-Fitting-KIT-suits-Webasto-or-Eberspacher-/271019358856?pt=UK_CarsParts_Vehicles_BoatEquipment_Accessories_SM&hash=item3f1a033a88

 

Da følger det med slange på 24 mm, også forer jeg opp med noe shims på rørstussen på varmeren. Evt så kan det jo hende at rørstussen passer perfekt i en 24mm slange. Vet aldri hvordan de kineserne har tatt målene:)

Link to post
Share on other sites

Nå skal jeg prøve å finne en skroggjennomføring for eksos. Det ser ut som eksosslangen som følger med varmeren er 22mm, mens webasto gjennomføringen er 24mm... så det går ikke. Noen forslag?http://www.ebay.com/itm/Thru-Hull-Fitting-Boat-Eberspaeche-Espar-Webasto-/150972783872?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item2326addd00&vxp=mtr

Jeg mener at min skroggjennomføring er for 22mm slange. Kanskje det finnes to størrelser?

Link to post
Share on other sites

jeg leste litt på et amerikansk forum om de kinesiske varmerne, og det eneste negative jeg finner er at temp sensoren som regulerer lufttemperaturen sitter i innsuget. Dvs at inn-luften også bør tas fra det området man skal varme opp, ellers vil varmeren gå for fullt hele tiden, og hvis man skrudde den ned til lav temperatur hadde den en tendens til å stoppe etter en stund. Dette gjaldt ikke akkurat denne typen, men en type som het "Snugger" som visstnok også var kina-produkt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...