Jump to content

No-name Webasto Air Top Kina-kopi, erfaringer?


Banarne

Recommended Posts

Selve gjennomføringen er av messing,og slangen er selvfølgelig lagt i svanehals,tipper lengden på min er ca 50 cm.. .....................

 

Kan ta noen bilder og mål når jeg skal ut i båten neste gang.

 

Eg ser for meg å lagt opp i svanehals. Men eg har aldri sett så store gjennomføringer. Slangen er vel 70mm?

...., hvor gammel er din D4L? -tror min er fra 1982/83..

hmmm husker ikkje 89 kanskje, trur kanskje det er skilt på den eg kan sjå i morgon

Link to post
Share on other sites

hvis du har ut-luften ut av skrog blir det vel ikke særlig varmt inni båten?? :lipseal:

Er jo derfor jeg startet denne tråden :giggle: Men på den gamle Ardicen så er det : eksos,friskluft inn,forbrenningsluft ut og oppvarmet luft inn i båten.. Har selvfølgelig oppvarmet luft inn i båten.

Link to post
Share on other sites

1 er luft som varmes opp og går ut av 3(denne varmluften ledes til defrosterspjeld e.l)2er luft inn til brenneren og den går ut av 4eksos. Eksosen er den eneste som føres ut igjennom skrogsiden. 1 bør hentes utenfra, med god avstand fra båtens og varmerens eksos. 2forbrenningsluften kan også hentes innvedig, såfremt det er nok av den og den ikke er for varm, ellers hentes den utenifra, med god avstand til 4eksos

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

har fått 2 alternative priser det ser ikke så ille ut her er prisene.

 

Hello

Thanks for your message.

Here are out offers below:

1.USD465/piece CIF Nowry by DHL.payment method: 100% TT by Bank account

2.USD489/piece CIF Nowry by DHL.payment method: 100% TT by Aliexpress

 

Any other questions,contact me freely.

Best regards

Elva

 

her er hjemmesiden adressen.

 

http://autostrading.com.cn/product/html/?18.html

 

 

jeb

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

har erfaring med begge. ved vannvarmer må en ha mye batteri. I båten jeg skal ha det i er Draco 25. 2kw bruker mindr enn 1 A dvs 9 w på minimum. Tenkte på en vannvarmer satt i lukket krets mot 19L vv bereder, ikke ha motor involvert, da lager enn varmvann til dusj ved behov(har 4 stk eber vanvarmer liggende).

Erfaring er at når en er på steder der det er mye båter er det vanskelig å få landstrøm. Tenkte på 2 stk 2kw da kan en varme opp/tørke under kalessesjen dersom en har nok strøm/landstrøm. 2stk 2kw bruker 44w på fullt, en stk 5kw bruker 90w på fullt og minimum 15w.

 

Vannvarmerer 5kw går med 2 steg iallefall eber (denne ligner) luftvarmer har trinnløs iallefal webasto (som denne ligner på http://autostrading.com.cn/product/html/?18.html)

Link to post
Share on other sites

Har brukt min 5kw luftvarmer en god del i vinter. Den varmer opp min 30ft båt også under kalesjen akter. Jeg har plukket ut termostaten (sitter på en plugg enkelt å komme til) og puttet denne inn i en koblingsboks (med luftehull) inn i kabinen. Da regulerer den helt fint. Den går raskt ned på effekten da det blir fort varmt. Jeg er veldig fornøyd med den.

 

 

hls Trude III

Link to post
Share on other sites

Hei.

Jeg har ikke lest hele tråden, men fikk med at noen lurte på hvordan skaffe deler til disse Kina produserte varmerene.

Disser er sikkert så eksakt kopiert at vi her kan kjøpe orginal deler når noe går i stykker.

var bare en tanke.

mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Greia med "kina-produserte" varer er at de ser KLIN like ut som et "orginalt" produkt på utsiden, men er da totalt annerledes på innsiden (evt til du skrur den på).

som feks denne: http://news.softpedia.com/news/Chinese-Nokia-N9-Knock-Off-Runs-6-Operating-Systems-and-2-UIs-237189.shtml

nå er dette en telefon da, så det er ikke akuratt det samme. men det gjelder ganske mange av disse produktene som kommer fra kina.

 

For meg så virker det som at de har prøvd å lage et kvalitetsprodukt i denne varmeren, istede for å kopiere et annet produkt.

men vet ikke før jeg får nevene mine i en. som jeg tror er om 7-10 dager :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...