ronjahund Startet 7.Februar.2013 Del på Facebook Startet 7.Februar.2013 Hei,noen som vet Åssen isforholdene fra Oslo til Fredrikstad er? Skal til engelsviken fra Oslo i helgen,Båten er en 49 fot aluminiumsbåt Er det mulig? Vil helst unngå og stampe i is hele veien Fins det muligheter for og finne ut av sånt yr metrologisk inst. El lignende? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 7.Februar.2013 Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 Hvorfra skal du dra i Oslo? Det hjelper lite om det er isfritt lengre ute om du ikke engang kommer ut av havna du ligger i. (jeg vet IKKE hvordan det er med is utover fjorden) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Worry II Svart 7.Februar.2013 Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 (redigert) Det ser isfritt ut sør for Moss, her fra Rygge/Fuklevik kamera: Men det er nok værre lenger innover.. Redigert 7.Februar.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ronjahund Svart 7.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 Takker for svar Ligger på kongen men kan nok få brøyta meg løs og ut i leden,ser ganske bra ut til lindøya nå!får vel følge litt med i dagene fremover Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 7.Februar.2013 Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 Så lenge du kommer deg ut fra havna og inn i leden skal det ikke være noe problem nå så lenge det er meldt nordavær. Det blir kaldt og det blir sikkert nyis, men den brytes lett opp. Kystverket har istjeneste på nett, men jeg er ikke så imponert. http://www.kystverket.no/Maritime-tjenester/Meldings--og-informasjonstjenester/Istjenesten-i-Norge/Ismeldinger/ Svenskene har jo ismeldingene for Østersjøen og området rundt. Ikke så detaljert for Oslofjorden, men ganske bra oppdatert. Trykk på fargekodet kart så ser du at fargene viser spredd drivis i Oslofjorden bortsett fra i Drammensfjorden der det er tett drivis. En grov skisse av temperaturen på overflatevannet finnes også. http://www.smhi.se/oceanografi/istjanst/is_prod.php God tur. Tenk sikkerhet. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
Worry II Svart 7.Februar.2013 Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 Lars har en fin liste med overvåkningskameraer: http://trudelutt.com/kamera/webcam.php Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 7.Februar.2013 Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 Er så få av nettkameraene som funker nå. Hadde vært fint med et oppegående nettkamera mot Drøbaksundet f.eks. som filmet litt større område. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
Bøljan Svart 7.Februar.2013 Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 http://www.kamerakartet.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 7.Februar.2013 Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 Nå endrer isforholdene seg time for time i Drøbaksundet. Akkurat nå er det en tynn stripe med is. Hvordan det er på nordsiden av Borgen kan jeg ikke se. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
ronjahund Svart 11.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Noen ser isforholdene nå fra Drøbak og nedover? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Sist helg var det is så langt jeg kunne se utover Krogstadfjorden. Trolig ut til Sletter. I gå var isen på vei tilbake og det var 6/7 grader i vannet. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Bøljan Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Var på hytta i helga og da jeg kjørte bil langs hurumlandet var det åpent fra Storsand til Filtvet, noe drivis på vei ut med nordavind. Fortsatt nordavind iflg yr.no Sitér dette innlegget Link to post
ronjahund Svart 11.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Takker,jeg skal(skulle)egentlig til engelsviken slipp idag,men fikk akkurat en tlf fra dem,og dem lå vist etter med jobb,så det ble utsatt i minst 2 uker!! Det var jo no dritt tatt fri fra jobb og greier,men men,kanskje isproblemene er borte innen den tid... Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Tvilsomt at det legger seg noe ny is med det første. Langtidsvarselet på yr melder rundt null grader fra torsdag til tirsdag. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Hadde vært fint med et oppegående nettkamera mot Drøbaksundet f.eks. som filmet litt større område. http://drobak.mine.nu:8000/view/view.shtml?id=24232&imagePath=/mjpg/3/video.mjpg&size=1 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Trulte37 Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Takker for den. På kamera 4 kan man få et inntrykk av forholdene ute i sundet. Kjipt med utsettelsen og sen beskjed fra Engelsviken ronjahund. Uansett ikke den dummeste dagen å ha fri på da. Flott vær. Tenk på at du kan få en fantastisk tur utover fjorden på vei til Engelsviken i begynnelsen av mars om du er heldig. En stille soldag på sen vinter/tidlig vår er etter min mening da fjorden kan fremstå på sitt aller vakreste. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
Artekno Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 (redigert) Har noen en idé om hvor tjukk den (jævla...) isen som ligger i Leangbukta er?? Det er LITT frustrerende å ikke komme seg utpå for en prøvetur etter en laaaang vinter!! Søndagen ble tilbragt i båten med skraping av lakk, pussing av teak, oljing og kaffekok. Det er vel et isbelte på 7-800 meter ut til isfritt vann. Et rimelig vannvittig skue å se 7-8 mann utpå bedrive isfiske, mens hvite seil krysser forbi utenfor iskanten. Frøkna skulle dra et artig poeng om dette på jobben på mandag og fortalte om "idioten" som seilte langs iskanten mens vi lå innefrosset (Vi så én båt...). Da kom det lett mumlende fra sjefen hennes at "Det var meg det...". Og det var det, ha ha!!! http://leangbukten.no/PTZBilder/index.htm Hvis noen med stor stålbåt skulle føle for å "teste" isbrøyteegenskapene så vanker det ankerdram ved ankomst brygge 4 ;) Redigert 12.April.2013 av H-35 (see edit history) Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Rastløs Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 Har noen en idé om hvor tjukk den (jævla...) isen som ligger i Leangbukta er?? Det er LITT frustrerende å ikke komme seg utpå for en prøvetur etter en laaaang vinter!! http://leangbukten.no/PTZBilder/index.htm Hvis noen med stor stålbåt skulle føle for å "teste" isbrøyteegenskapene så vanker det ankerdram ved ankomst brygge 4 ;) - deler din frustrasjon. Båten min ligger nå også sommerkar i Leangbukta og bare venter på bli seilt til sommerhavn. Isen er fortsatt ganske tykk, men med regnværet nå i helgen så har jeg godt håp om at årets første seiltur kan foretas neste helg. - Det er jo iallefall et godt tegn at det ikke er noen isfiskere på isen lengre Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 (redigert) Håper jo det samme. Værvarsel for uka er til dels mye vind, først regnvær og så sol. Hvis snødekket på isen blir borte absorberes mer av solvarmen, så vil vel isen råtne. vet ikke hvor tjukk isen er, men er den mer enn 30 cm vil det nok ta tid likevel. Jeg titter på webcam over havna hver dag, og ser fargeendring på isen, så noe skjer. Men litt fart i det kunne det blitt, om noen fikk et kraftig stålbåt til å prøve seg. http://leangbukten.no/PTZBilder/index.htm Redigert 13.April.2013 av H-35 (see edit history) Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Astor Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 Dere som er rastløse; Legg dere i en isfri havn neste vinter. Sier som naboen min; Man ligger som man reder. Jeg gjør dette hvert år. Og har båten klar hver påske. Ikke vondt ment. Bare et lite tips. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
DieselDahl Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 I følge en jeg snakket med er det mellom en halv og halvannen meter is i bunnefjorden. Han regnet med at vi må inn i mai før isen går der. Blir nok hektisk da. Noen dager med sønnavind så hjelper det nok bra men ikke regn med neste helg. Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 Det er håp no.. Bærum komune har ihverfall funnet isen i sandviksbukta utrygg.. Ikke før påtide.. Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Artekno Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 I følge en jeg snakket med er det mellom en halv og halvannen meter is i bunnefjorden. Han regnet med at vi må inn i mai før isen går der. Blir nok hektisk da. Noen dager med sønnavind så hjelper det nok bra men ikke regn med neste helg. Jeg kan forsikre deg om at dét er mildt sagt overdrevet!! Den dagen det er 1,5 meter is i Bunnefjorden har nok helvete også frosset igjen! Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Artekno Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 Dere som er rastløse; Legg dere i en isfri havn neste vinter. Sier som naboen min; Man ligger som man reder. Jeg gjør dette hvert år. Og har båten klar hver påske. Ikke vondt ment. Bare et lite tips. Det er nå ganske ekstremt med isen i år da. Leangbukta hadde dessuten bedre fasciliteter og parkering enn de fleste og til en pris jeg kan leve godt med! Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Rastløs Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 (redigert) - og etter å ha vært på inspeksjon i dag tror jeg det faktisk er håp om å komme ut neste helg Isen begynner å se veldig "gjennomsiktig" ut i Leangbukta. Redigert 13.April.2013 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.