Jump to content

Isforhold i oslofjorden


ronjahund

Recommended Posts

On 2/8/2020 at 7:08 PM, jotto said:

Ubrukelig vinter :(

 

Underlig å høre slikt her på forumet - normalt klages det vel mest dersom folk er "innefrosset" til påske.

 

Man skal ikke så veldig langt opp i Oslomarka for å finne perfekte skøyteforhold, og det er fine skiforhold (om enn mye rasfare) i mesteparten av landet.

 

Båtrelatert skvalper det nok litt nå, men blir kanskje fin-fine forhold for båttur til helga som kommer?

Redigert av tobixen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

tobixen skrev 29 minutter siden:

 

Underlig å høre slikt her på forumet - normalt klages det vel mest dersom folk er "innefrosset" til påske.

 

Man skal ikke så veldig langt opp i Oslomarka for å finne perfekte skøyteforhold, og det er fine skiforhold (om enn mye rasfare) i mesteparten av landet.

 

Båtrelatert skvalper det nok litt nå, men blir kanskje fin-fine forhold for båttur til helga som kommer?

I Lommedalen meldes det om "vann-vittige" ski forhold, om skiene er godt trutnet, skal man klare å plane i 20knop i nedoverbakkene for tiden.:wink:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

I helgen som var, var det rundt 30 gjestebåter der.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev for 16 timer siden:

I helgen som var, var det rundt 30 gjestebåter der.

Takk for det! Hadde litt lyst til å ta en liten overnattingstur, men Yr har bommet på tåka, som ifølge dem i går skulle ha oppløst seg magisk i 11-tiden, noe som ikke har skjedd...Og skal jeg komme fram før mørket faller på måtte jeg ha vært underveis nå.

 

Så da dropper jeg den tanken og ser på ski-VM hjemmefra istedenfor...

 

Har fri fra søndag og til torsdag i neste uke, så ikke umulig at jeg prøver noe da. Er vel bare Østre Bolærne og Oscarsborg som har strøm tilgjengelig på denne tiden av året, og jeg må ha litt ekstra varme på hvis jeg skal overnatte.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...