Jump to content

Isforhold i oslofjorden


ronjahund

Recommended Posts

Det knaste godt i isen da jeg flyttet båten fra fast plass i Sonskilen til opptaksbryggen på mandag.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hvordan er det med is i Sætre nå? Jeg skal antakelig dit på onsdag, med overnatting i båten og retur tidligtidlig torsdag. Har vel mulighet til å bli kjørt med bil, men har mest lyst å ta båten! Noen som vet om det er strøm på gjestebryggene fortsatt?

 

Hvis det blir veldig nattefrost så kan det vel ligge litt snerk i Sætrepollen, men nå skal det være varmegrader de neste par dagene, og da tipper jeg det blir greit å komme seg inn og ut.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
Pequod skrev On 20.11.2016 at 23.57:

Hvordan er det med is i Sætre nå? Jeg skal antakelig dit på onsdag, med overnatting i båten og retur tidligtidlig torsdag. Har vel mulighet til å bli kjørt med bil, men har mest lyst å ta båten! Noen som vet om det er strøm på gjestebryggene fortsatt?

 

Vi undersøkte om strøm sent i fjor høst. Bendikbrygga og gjestehavna var avstengt da. Hvis det ikke er is er det vel muligheter hos båtforeningen på den innerste brygga hvor vinterbåtene ligger.

Link to post
Share on other sites

Sætre Båtforening skryter av å ha eget webkamera, men jeg mistenker at det ikke fungerer. Det er mistenkelig lite snø på bildet nederst på denne websiden: http://www.havneweb.no/sbf-hurum/

 

Du kan kanskje prøve å spørre båtforeningen direkte om isforholdene, via facebook: https://www.facebook.com/sbfhurum/

 

Kan ellers bekrefte det Flid sier om at det er strøm på den innerste brygga tilhørende båtforeningen, der vinterbåtene ligger. Der er det alltid strøm, men jeg vet ikke om det er noen ledige gjesteplasser der nå. Jeg ville tatt kontakt med dem og hørt om både isforhold og muligheten til å ligge på "vinterbrygga". Forklar din situasjon og hør om de har en fornuftig plass. De er stort sett veldig imøtekommende.

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...