TerjeFjern Svart 19.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2016 (redigert) Mye bra tips her. Har nettopp kjøpt en 1989 Riviera selv med TAMD61A motorer selv. Den er veldig godt holdt men ting kan alltid bli enda bedre osv. Første prosjektet blir å få inn septiktank . Mistenker at jeg sliter med å få ned tank de den originalt skal være da luken i dørken her ikke er stor da det ligger teak parkett på gulvet. Redigert 19.Oktober.2016 av TerjeFjern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 21.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2016 (redigert) Her har det vært stille veldig lenge må jeg si. Mange andre prosjekter ( ikke båtrelaterte ) har tatt all tid. Bergstad, fikk du sving på på maskinistene til slutt? Gratulere med prinsessa Terje Fjern. Godt båtvalg I høst har ikke annet enn landsetting, vask, påføring av vaselinolje og konservering. Vi kan jo "varme" oss med litt bilder ifra sommerens " prøveferie " (mens vi venter på nye prosjektoppdateringer ) Hadde en uke tidlig på sommeren østover til vakre Vestfold, vel og merke i mye vind. Stavern: Videre til "verdens ende" på Tjøme. Her var en del båt innom iløpet av helgen , ikke mange igjen på søndag Litt lenger inn mot Tønsberg ligger en annen flott "kjendis" fortøyd. Her står det i stil. Så venter vi på broåpning , for å slippe inn til Tønsberg Tønsberg gjestehavn Dersom man snur seg, ser man dette. Samme by. Flott trehusbebyggelse. Skummel ??? Kjent traver? I Sandefjord ligger en helt annen historie. FF... Redigert 21.Desember.2016 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Desember.2016 Del på Facebook Svart 23.Desember.2016 Godt med noen bilder som viser hva vi går i vente.... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Campingcruisern Svart 1.Januar.2017 Del på Facebook Svart 1.Januar.2017 Fy søren! Jeg er bare såå imponert over hvor flink du er på så mange forskjellige områder. Enten det er søm av kalesje, nye puter, trearbeid (bord, trapp osv), metallarbeid (diverse beskyttelser og "pyntegjenstander"), reparasjoner og bygg av nye elementer med glassfiber osv. Hva er det du ikke gjør med full perfeksjon?Selv synes jeg alt sånt er superspennende og skulle gjerne bare lånt en liten flik av talentet og oppfinnsomheten din. Hvor i alle verden får du alt fra? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 1.Januar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Januar.2017 (redigert) Godt med noen bilder som viser hva vi går i vente.... Ja Erikda nå går det den rette veien, lysere for hver dag som går. Fy søren! Jeg er bare såå imponert over hvor flink du er på så mange forskjellige områder. Enten det er søm av kalesje, nye puter, trearbeid (bord, trapp osv), metallarbeid (diverse beskyttelser og "pyntegjenstander"), reparasjoner og bygg av nye elementer med glassfiber osv. Hva er det du ikke gjør med full perfeksjon?Selv synes jeg alt sånt er superspennende og skulle gjerne bare lånt en liten flik av talentet og oppfinnsomheten din. Hvor i alle verden får du alt fra? Takk for det Askeladden3050. Vet ikke helt hvor jeg får alle "påfunna" ifra men er glad i å bruke henda. Er litt sånn at jeg ikke liker å gi meg. OG Godt Nytt År til Alle Skjer ikke så mye arbeid direkte på båten nå, men driver med litt småplukk som skal brukes i båten. Har limt sammen noen småfliser jeg hadde liggende, valnøtt og eik. Så kappet jeg ut fire biter med hullsag og pussa dem. Her skal det også være "ringer" av syrefast med i bildet. Litt koniske å den ene siden, Måtte slipe til en dor for å få banket til dette. Etter litt mer saging og hulltaging ser de slik ut. Hva er nå dette ( ikke dramglass, er jo hull i bunn ) FF... Redigert 1.Januar.2017 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
jeb Svart 1.Januar.2017 Del på Facebook Svart 1.Januar.2017 led lys holder Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
SoBo Svart 2.Januar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2017 led lys holder En "lysende" ide jeb, men ikke helt det jeg hadde tenkt å bruke dem til Kost meg videre med dette småpusleriet. Frest en 45 graders kant på treringene. Måtte skru dem fast fra undersiden i en plate , da det ikke var plass til å sette dem fast med skrutvinge. Så var det metallringene som fikk polert seg på utsiden. Ikke så pene innvendig heller. Så da var det å finne frem metallpussesakene til Dremelen. Noget bedre innvendig som utvendig. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
TerjeFjern Svart 2.Januar.2017 Del på Facebook Svart 2.Januar.2017 Dør og skuff håndtak Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 2.Januar.2017 Del på Facebook Svart 2.Januar.2017 Jeg har aldri klart noen av oppgavene dine før, SoBo, men denne gangen var det enkelt ! Selvfølgelig er det deler til det nye hjemmelagete høreapparatet ditt ! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 4.Januar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Da har vi forslag om LED lys holder, dør og skuff håndtak og deler til hjemmelaget høreapparat Vi er ikke helt der enda..... men gode forslag. Heller mer imot mat og drikke dette ?? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Campingcruisern Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Metalldingsen ligna litt på "helletuten" på en vannkaraffel :) Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Egge glass Sitér dette innlegget Link to post
Fjord28cs Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Kan det bli drammeglas for kortreist brennevin, smaksettes fra trebunnen? Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Da har jeg tre brilliante(som vanlig) forslag: - Tannpirkerholder med produksjonsfeil(skal ikke ha hull i bunnen) - Serviettholder eller serviettring - Lodd til bordduken(man lager en spiss i hjørnet av duken, og drar den gjennom hullet). Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Äggkopp var det första jag tänkte när jag såg dom :) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Knagg for å henge fra seg jakka Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Zitt Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Stikkord er visstnok "mat og drikke", Sitrin! Sitér dette innlegget Link to post
XardasKSP Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 (redigert) På bilde nr.2 i post #1303 hva slags 2 båter står det foran baugen på Rivieraen ? Er det mulig den "eldre" (til høyre foran baugen) er en Princess 415 ? De så virkelig pene og store ut, av og til ser jeg en flott båt på sjøen men får aldri med meg hva slags modell det er for å kunne sjekke priser etterpå På finn ser alle båter "mindre ut" av en eller annen merkelig grunn enn de gjør i virkeligheten. Redigert 4.Januar.2017 av XardasKSP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 4.Januar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 He he dette ble gøyalt gitt. Rett svar på "oppgaven" er det leopard og Scand29bal som har. Altså egge glass. Var lei av disse høye vaglete av plastikk. På dette bildet har jeg sprøytet på et lag med fortynnet epoxy. Så har jeg sprøytet på et lag til med fortynnet epoxy. Så blir det sprøytelakk som finishstrøk til slutt. XardasKSP : Snakk et jo med gutta som eide de båtene du tenker på. Den ytterste var en Fairline 50 squadron og den inn mot brygga var en Princess 415, som du nevnte. Dersom jeg husker rett da.... FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Kjempeflott, SoBo, du fortsetter i eliteklassen! Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Det ble flott , men gjenstår jo noe og ha eggelikøren i også Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
SoBo Svart 29.Januar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2017 (redigert) Takk til Zitt og jeb. Skulle så absolutt ha laget "beger" til å ha eggelikøren eller ankerdramen i ja. Eggeglassa er nå ferdig. Treverket er lakket 5 strøk med 2komp. PU lakk og tre og rustfritt er limt sammen. Har også nå startet med litt arbeid nede i kabinen. Fjernet noe tepper og er igang med å bytte disse ut med lister. Spray lakkering ongoing. Pusset lett med sandpapir i sporet og helt nederst på den rustfrie halsen før liming. Delene ble limt sammen med epoxy som var lett tynnet og da grei å få ut av en slik flaske. Ferdig. Med 2 lag epoxy og 5 lag lakk, skal disse tåle en "lett" oppvask. Det er en gang i tiden lagt shipsdørk nede i salong/pantry avdelingen. Som alle slike båter har teppet blitt lagt litt opp på skotta originalt. Denne teppestrimmelen blir nå byttet ut med list. Bort med tepperestene. Så litt skraping og limrestefjerning. To steder er det runde hjørner og disse må custom lages. Rotet rundt i gamle rester. Fant da en kloss som var laminert , men litt snau på høyden. Limte på en stump til. Buene hadde jeg mal av, så da var det bare å finne frem båndsaga. Finpuss ??? Prøving og tilpassing. Da står snekkeravdelingen igjen med dette (foreløpig) FF... Redigert 29.Januar.2017 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
TimJ Svart 29.Januar.2017 Del på Facebook Svart 29.Januar.2017 Ett ord: WOW???? Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 29.Januar.2017 Del på Facebook Svart 29.Januar.2017 Den snekkeravdelingen din er gull verdt, SoBo! Det virker som at jo mer vrient det er, jo gøyere er det for dem! Eggeglassene ble nydelige, og gleder meg til å se de ferdige sokkellistene! Sitér dette innlegget Link to post
LeviCorsair Svart 29.Januar.2017 Del på Facebook Svart 29.Januar.2017 me too... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.