SoBo Svart 22.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2013 Heiv meg over "uteputene" av skai i kveld, med børste og skrubb. Hadde på slik Black Streak Remover (http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Batpleie/Black-Streak-Remover-30566/), skrubbet med børste. Spylte putene så med vann og tørket med et håndkle. Ble meget rene, er å anbefale Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Eureka Svart 22.April.2013 Del på Facebook Svart 22.April.2013 angående jula-linken, kobler du bare båtens 12v direkte på LEDen, utenom transformator? Hvordan tåler de da båtens høyere spenning enn 12V? samt svingende spenningsfall og blinking i lysa, mtp ekempelvis bruk av fersvannspumpen, som trekker litt strøm? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 22.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2013 Koblet bare direkte ja.Har hatt lignende led i forrige båten, aldri noe problem. Disse lysa blir stort sett brukt når båten ligger i ro (motor av), men noe variasjon blir det. Som sagt hadde slike LED skinner/striper og spotter i forrige båten i fem år uten problemer. Tiden får så vise.. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 22.April.2013 Del på Facebook Svart 22.April.2013 Hvordan er lyset? Er det veldig blått og kaldt? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 22.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2013 Nei nei ikke blått lys, heller slikt behagelig svakt "lyspære" gult. Akkurat passe svak bakgrunns belysning. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 22.April.2013 Del på Facebook Svart 22.April.2013 Flotters! Da blir det tur til Jula i morgen. Nå har det begynt å koste penger å følge med på oppgraderingen din også! :lol::D:D Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 22.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2013 Flotters! Da blir det tur til Jula i morgen. Nå har det begynt å koste penger å følge med på oppgraderingen din også! Bra for Jula. Jeg har forøvrig ingen økonomiske fordeler av å handle på Jula, fordi om det til tider kan virke sånn Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Båtvant Svart 24.April.2013 Del på Facebook Svart 24.April.2013 Hei. Kjempefin tråd. Kjekt å lese om alle prosjektene dine. Hvilken symaskin benyttet du til å sy kalesjen din og hvor tykk var nåla? Sitér dette innlegget Link to post
maija27 Svart 24.April.2013 Del på Facebook Svart 24.April.2013 Jeg følger med og får nye tips og ideer ! Fin tråd ! Har fått bestillt digitale instrumenter på ebay jeg også nå ! Kan du fortelle hvor du har fått nye fester kalesjen på vindkjermen ? Tenker da på de uten vrider. Samler opp til neste besøk i min Riviera som ligger i Kroatia. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 24.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2013 Hei. Kjempefin tråd. Kjekt å lese om alle prosjektene dine. Hvilken symaskin benyttet du til å sy kalesjen din og hvor tykk var nåla? Takk for det Etter å ha tatt livet av et par andre symaskiner gikk jeg i fjor til innkjøp av en enkel og sterk "hjemmesymaskin" Type Singer Heavy Duty. Nålene er 90/14 eller 100/16. Tråden kjøpte jeg av en lokal "kalesjemaker" og er av en litt tynnere type. Her er bilde av en kalesje jeg sydde på denne maskinen og med denne tråden.(sønn i huset sin båt) Jeg følger med og får nye tips og ideer ! Fin tråd ! Kan du fortelle hvor du har fått nye fester kalesjen på vindkjermen Tenker da på de uten vrider. Takk takk. Er det disse du tenker på ? http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Presenning-og-overtrekk/Maljer-til-kalesjevrider-4-pk-251044/ Bruker du Rivieraen som "ferielelighet" i Kroatia? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
maija27 Svart 24.April.2013 Del på Facebook Svart 24.April.2013 Nei jeg tenker på de rette "spikerene" som står ut på vindskjermen. Ja vi bruker båten som et feriested. Sist sommer var den fineste jeg kan huske værmessig ! da kommer jo Rivierans konsept helt til sin rett ! Fast plass i et sted som heter Jezera. ACI havn. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 24.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2013 Spikerene OK. Ja har vel noen værmessige fordeler av å ha båt på de traktene ja Disse? http://www.seaside.nu/nb/kalejseduker-og-tilbehor/maljer-kalesjefestene/lift-the-dot-feste/tenax-maskinegjenget-skrue.html , http://www.ebay.com/itm/Super-Spot-Lift-The-Dot-Fastener-M5-Stud-Refill-Pack-/280868997513?pt=UK_CarsParts_Vehicles_BoatEquipment_Accessories_SM&hash=item416518c989 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Polarn Svart 24.April.2013 Del på Facebook Svart 24.April.2013 Er det mulig å være så flink? Syr du kalesje for meg til vinteren eller? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
SoBo Svart 24.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2013 Syr du kalesje for meg til vinteren eller? Jada, bare si ifra hvor mange du vil ha.. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Polarn Svart 24.April.2013 Del på Facebook Svart 24.April.2013 Det holder med en som er to delt Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
ray Svart 25.April.2013 Del på Facebook Svart 25.April.2013 Hallo. Lurer på di føttene/festene til lanterne bøyla. er di å få kjøpt løse og hvis, hvilken rørdiameter passer da inn Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
SoBo Svart 26.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2013 Er utenlands for øyeblikket men mener festene er til 25mm rør. Har kjøpt dem på Jula. Sondre Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 30.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2013 (redigert) Da har "Damen" fått vann både nedentil og forsåvidt oventil. Det er godt at mesteparten av tyngden er bak i båten og at at den ikke skulle fraktes mer enn ca.100m. Hadde griseflaks i dag da båten nesten var nede i det våte element. Innfestinga til støttelabben på lastebilen (denne firkantprofilen støttebeinet går inn i ) revnet med et smell. Støttelabben gikk opp i svingkransen på krana og stoppet der (lastebilen bikket over en smule kan man si) Phuu. man kan bli skremt av mindre Det virket som "Damen" var våryr og glad for å få strekke litt på seg. Forsatt fart og futt her. Var litt spent på om baugspydet hadde blitt "vannrett" etter mine beregninger. Ser bra ut detta FF... Redigert 30.April.2013 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Marida Svart 30.April.2013 Del på Facebook Svart 30.April.2013 Kjempeflott ble dette. Gleder oss til å se på treffet Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2013 Kjempeflott ble dette. Gleder oss til å se på treffet Blir beklageligvis ikke "treff" på oss i år Vi får heller prøve igjen dersom det blir noe neste år igjen. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Cemaso Svart 30.April.2013 Del på Facebook Svart 30.April.2013 Hei å takk for meget nyttig og flott tråd! Jeg har samme båt, å lurer på hvor du har plassering av septik tanken, har ikke dette i dag og jobber med å installere dette nå. Har nå malt skutebunnen med topcoat fra BT, og ser for meg å plassere den under dørken utenfor toalettet. Er det der den blir plassert originalt? Godt å se damen er i våryr stemning Takk igjen! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2013 Heisann! Vår båt var nok ikke levert med septiktank originalt den heller. Den er plassert der du tenker å montere din, på tvers nede under den største luka utenfor toaletten. Problemet er å få stor nok tank. Vår er i minste laget etter min smak En annen mulighet er under køya forut. Dersom den ikke kommer i konflikt med skuffen under senga, eller baugpropell dersom du har det ? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Cemaso Svart 30.April.2013 Del på Facebook Svart 30.April.2013 Ja ok, da er jeg hvertfall på riktig spor. Var innom Univa og så på noen tanker fra Vetus, men ønsket tank m pumpe ble litt for stor i målene. Har ikke baug prop i dag, så tanken har streifet meg. Bare så utrolig mye enklere å installere der du har din nå.. Skal ta noen nøyaktige mål og se om jeg får sveiset en med skrogform. Takk for svar og god sommer! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2013 Å få sveiset en som følger skroget er nok tingen med tanke på størrelse. God båtsommer til dere også Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
maija27 Svart 8.Mai.2013 Del på Facebook Svart 8.Mai.2013 Ampermeteret til strømtavla er på vei fra ebay (håper jeg ). Jeg ser på tegninga at det er fire tilkoplinger på den. Den gamle har to. Har du tips om tilkoblingen ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.