Jump to content

Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera)

SoBo

Recommended Posts

Hei. Kjempefin tråd. Kjekt å lese om alle prosjektene dine. Hvilken symaskin benyttet du til å sy kalesjen din og hvor tykk var nåla?

Takk for det :smiley: Etter å ha tatt livet av et par andre symaskiner gikk jeg i fjor til innkjøp av

en enkel og sterk "hjemmesymaskin" Type Singer Heavy Duty. Nålene er 90/14 eller 100/16.

Tråden kjøpte jeg av en lokal "kalesjemaker" og er av en litt tynnere type.

Her er bilde av en kalesje jeg sydde på denne maskinen og med denne tråden.(sønn i huset sin båt)

bilde

Jeg følger med og får nye tips og ideer ! Fin tråd !

Kan du fortelle hvor du har fått nye fester kalesjen på vindkjermen

Tenker da på de uten vrider.

Takk takk.

Er det disse du tenker på ? http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Presenning-og-overtrekk/Maljer-til-kalesjevrider-4-pk-251044/

Bruker du Rivieraen som "ferielelighet" i Kroatia?

Da har "Damen" fått vann både nedentil og forsåvidt oventil.

Det er godt at mesteparten av tyngden er bak i båten og at at den ikke skulle fraktes mer

enn ca.100m.

bilde

Hadde griseflaks i dag da båten nesten var nede i det våte element.

Innfestinga til støttelabben på lastebilen (denne firkantprofilen støttebeinet går inn i )

revnet med et smell. Støttelabben gikk opp i svingkransen på krana og stoppet der (lastebilen bikket

over en smule kan man si) Phuu. man kan bli skremt av mindre :pray:

Det virket som "Damen" var våryr og glad for å få strekke litt på seg. Forsatt fart og futt her.

bilde

Var litt spent på om baugspydet hadde blitt "vannrett" etter mine beregninger.

Ser bra ut detta :smiley:

bilde

FF...

Redigert av SoBo (see edit history)

Hei å takk for meget nyttig og flott tråd!

Jeg har samme båt, å lurer på hvor du har plassering av septik tanken, har ikke dette i dag og jobber med å installere dette nå.

Har nå malt skutebunnen med topcoat fra BT, og ser for meg å plassere den under dørken utenfor toalettet. Er det der den blir plassert originalt?

Godt å se damen er i våryr stemning

Takk igjen!

Heisann!

Vår båt var nok ikke levert med septiktank originalt den heller.

Den er plassert der du tenker å montere din, på tvers nede under den største

luka utenfor toaletten. Problemet er å få stor nok tank. Vår er i minste laget etter

min smak En annen mulighet er under køya forut. Dersom den ikke kommer i konflikt med

skuffen under senga, eller baugpropell dersom du har det ?

Ja ok, da er jeg hvertfall på riktig spor.

Var innom Univa og så på noen tanker fra Vetus, men ønsket tank m pumpe ble litt for stor i målene.

Har ikke baug prop i dag, så tanken har streifet meg. Bare så utrolig mye enklere å installere der du har din nå..

Skal ta noen nøyaktige mål og se om jeg får sveiset en med skrogform.

Takk for svar og god sommer!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...