CB. Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Fra Horten og over høres bra ut, 2 etasjer slik at en får plass til jernbanen samtidig og naturligvis dobbelt spor. Veien må være 4 felts. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Det er helt urealistisk å tro at man vil bygge en slik bro der Oslofjorden er på det bredeste. Kostnadene vil bli astronomiske, og byggeperioden uakseptabel. Nei, bygg brua over Storsand som det sørligste traseen på kartet viser. Her får man høyden gratis fra topografien på begge sider. Dette vil bli en storslått seilingsportal inn til den kanskje fineste hovedstaden i Europa. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
Thorlyn Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 helt enig at og bygge broen over ved Horten / Moss er utfordrene men ingen umulighet.. En meget stor risiko ved bro ved Horten er at skipene som skal inn til slagen ligger for anker rett utenfor.. og det har skjedd og vil skje at de kan komme i driv.. med de katastrofale følger dette kan ha for broen hvis en slik driver inn... Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Jeg tenker at en bro ved Hvitsten omtrent kan bli bra. Med skikkelige commute veier til E6/E18 Les utredningene. Mange interessante tanker Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Flott bro Horten-Moss med 4 felts vei og jernbane, til en budsjettert kostnad på ett halvt Oslo OL Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Jeg tenker at en bro ved Hvitsten omtrent kan bli bra. Med skikkelige commute veier til E6/E18 Les utredningene. Mange interessante tanker Er vel ikke så mye å tjene på det hvis man må helt ned til Svelvik for å komme over fra vestsia. Eller tenker du på en ny bro fra Tofte/Rødtangen? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
CB. Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 4 felts vei og jernbane, til en budsjettert kostnad på ett halvt Oslo OL Tror ikke du får den så billig ellers så mangler jernbanen på din bro men du hadde kanskje tenkt deg skinner der hvor småpikene går ? Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post Share on other sites More sharing options...
Thorlyn Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Jernbanen er tegnet inn under veibanen i dobbeltspor Contraband jeg personlig ville blitt svært overasket hvis vi hadde hvert så heldige og fått en slik løsning.. til tross for at det koster et knapt OL.. Samferdsel er desverre et tragisk kapitell hvor ordet motorvei ikke var stuerent og innføre i politikken før 2000 tallet.. gud forby.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Tror ikke du får den så billig ellers så mangler jernbanen på din bro men du hadde kanskje tenkt deg skinner der hvor småpikene går ? Jauda, toget er der det, det henger bare under kjørebanen... Se video fra statskanalen sine hjemmesider Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
CB. Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 Bevares, jaggu var det ikke en liten bane under der. Hadde egentlig tenkt meg jernbane. Skulle tro det er mere praktisk slik at folk slapp å gå ut og inn av toget men det gjør kanskje nytten. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaskazi Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 Det blir dyrt okke som. En forsker fra Transportøkonomisk institutt var på skjermen forleden og uttalte noe som at "for hver krone investert i Osloregionen må det investeres 2 kroner i distriktene"! Er kostnaden på brua 7 mildr med søkke og snøre, må departementet hoste opp 21 mldr. Det kan holde hardt. Veiinvesteringene er allerede på en minimum med et betydelig vedlikeholdsetterslep anslått til 45 - 75 mldr. Hvor broa skal ligge er et annet spørsmål som sikkert vil ta år å utrede og ikke minst å behandle politisk. Her vil det bli utstrakt handel med og uten hestekjøtt. Enkelste løsning er vel å plassere broa ved Storesand. Det krever en del investering i veinettet på Hurumsiden. Allerhelst med en ny bru over Drammensfjorden. Nytten ved dagens tunnell er begrenset. Det tar i dag faktisk lengre tid å kjøre Drøbaktunnellen enn i gjennom Oslo. Unntatt på fredag ettermiddag da. Jeg tror at vi vil vente leeenge på denne broa... Båtelskere rundt Håøya og Sandspollen kan bare senke skuldrene og nyte rødvinen i solnedgangen uten partikkelforurensing fra biltrafikken. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
CB. Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 Det ble vel også nevnt fra samme sted at beregningene ikke fungerer riktig. Slik at hver kr investert i vei i Oslo regionen er kr 2,70 i nytte. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaskazi Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 En tidligerere, frittalende veidirektør uttalte at den samfunnsmessig beste investeringen man kunne foreta, var å putte pengene i veiprosjekter i Osloregionen. Det vil nok ikke politikerne høre. Bedre med en bro til en ubebodd øy på vestlandet. Hels hemat kalles det! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 Det som tråden begynte med er en av mange ting Veivesenet ser på. De har også et alternativ så langt sør som Slagentangen. Det er veldig viktig at den brua plasseres riktig. Plasseres den over eksisterende tunell vil den ha lite effekt og fergene vil fortsette å gå samt at Horten og Moss drukner i stadig økende trafikk. Her er litt bakgrunn: http://www.vegvesen.no/_attachment/327062/binary/572791 Den er riktignok noen år gammel. Trafikken har økt mye siden da. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fabricius Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 Brualternativet ved Oscarsborg har en del av oss vært med å stoppe før, og vi vil gjøre det igjen. Det kommer til å bli massivt bråk denne gangen også. Et alternativ lenger ut som ikke ødelegger så store friluftsområder kan selvfølgelig være mer akseptabelt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Thorlyn Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 Det som tråden begynte med er en av mange ting Veivesenet ser på. De har også et alternativ så langt sør som Slagentangen. Det er veldig viktig at den brua plasseres riktig. Plasseres den over eksisterende tunell vil den ha lite effekt og fergene vil fortsette å gå samt at Horten og Moss drukner i stadig økende trafikk. Helt riktig Mulligan.. om en bro legges slik at man må oppom sande for og kunne komme seg over vil Horten- Moss Sambandet bestå i beste velgående i all framtid.. Og bygge en bro nord for Jeløya er totalt waste of money og vil ikke kunne demme opp noenting for trafikken sydfra.. man må huske på at Vestfold er det meget tett befolket og det bare øker på.. med storinnrykk fra byn.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post Share on other sites More sharing options...
CB. Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 (redigert) Helt enig Fabricius. Alternativet med bro over håøye/oscarsborg er uaktuelt etter mitt syn. Sågar meningsløst. Heldigvis tror jeg alle her på forumet inkludert flertallet av politikere er enig i det samme. Enten må det bli bro fra storsand, eller fra Horten om en skal være noe realistisk vedrørende kostnader. Redigert 1.Mars.2013 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 Etter mitt syn ville en forbindelse mellom Østfold og Vestfold være av stor samfunnsverdi, og noe man bør strekke seg langt fremfor et nytt tunnelløp eller bro lengre inne. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
CB. Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 Det koster men er helt enig i at en bro fra vestfold over til østfold, sågar Sverige kunne være en god løsning. Problemet er at det er urealistisk, sågar Horten/moss i dagens situasjon og med nåværende regjering som tenker 20 år for sent i alt de foretar seg., Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 2.Mars.2013 Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 (redigert) Morsomt å se hvor lenge denne tråden har fått stå i båtforumet, og ikke flyttet til OT umiddelbart. Siden denne tråden er overhodet ikke båt relatert selv om den tiltenkte broen er tegnet inn til å gå over båtplassen til en av formets "grand old man", ... Tenkte at nå er det på tide å stille spørsmålet.. . Redigert 2.Mars.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Fabricius Svart 2.Mars.2013 Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 Hvis det blir snakk om noe som ligner på det gamle alternativet som vi stoppet i 1990, med ei bru rett på nordsiden av Kaholmene, er jo dette i høyeste grad båtrelevant. Det handler jo om trivselsgrad for tusenvis av båtfolk i indre Oslofjord. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 2.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 Tråden omhandler vandalisering av det største og mest benyttede rekreasjonsområde som båtfolket har i Oslofjordområdet og antagelig det mest benyttede utfartsområde for båtfolket i hele Norge. Den nordlige trasseen vil gjøre store deler av Furuhlomen, Rognholmen, Bergerholmen, Sandspollen og Kaholmen/Oscarsborg uegnet som nattehavn. I tillegg vil veien skjære tvert gjennom Håøya og gjøre denne uegnet som rekreasjonsområde. Søndre del av Håøya er unik og fredet pga. barskogsreservatet med mange sjeldne og spesielle plantearter. Å hevde at dette ikke er båtrelevant vitner i beste fall om mangel på kunskaper Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 Jeg ser for meg protetskortesjenene... Merk dere at det foreslås statlig regulering her. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tom Rør Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 protetskortesjenene... Hva betyr dette Bitteliten? :-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tom Rør Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 Er det protestkortesjene du mente? :-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.