Mulligan Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 Protestkortesjen er vel allerede på plass. Heter Bastø 1, 2, 3, 4 og 5. Hvert 15. minutt over fjorden. Dersom de klarer å holde alle i drift da. Og så står det kilometerlange protestkortesjer av biler på fergeleiene på begge sider. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 Men Fylkesmannen finner sikkert noen frosker som ikke finnes andre steder og verneverdige trebåter nedgravd i mudderet ved et bropilar så de kommer med innsigelser Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nordan family 27 Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 Jeg synes det var et veldig negativt syn på konsekvensene for båtlivet. Litt bakgrunnstøy fra bilene tror jeg, når man har vendt seg til det, i realiteten ikke ødelegger så mye. Nå hører man jo trafikkstøyen fra veien på Hurum om man ligger i Sandspollen også i dag. For min del vil jeg nok raskt venne meg til og akseptere støyen som ikke verre enn lydene fra båter rundt meg. Selvsagt hadde det vært best uten ekstra støy, men jeg tror ikke det blir så dramatisk om den likevel kommer. Da veien over Hurum kom lagde den veldig støy for et par av byggefeltene der. Det kan man irritere seg veldig over, eller la seg bli vant til. Når jeg griller på hverandaen hos mine foreldre i dag hører jeg godt veien - hvis jeg vil. Men den plager meg ikke med mindre jeg ønsker å irritere meg over den. Jeg har i dag båtplass rett ved Europaveien i Sandvika. Klart jeg hører veien der også. Men sover jeg dårlig av den grunn når jeg overnatter ved brygga? Sover like godt, jeg. Tror det kommer til å gå bra Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Svart 5.April.2013 Del på Facebook Svart 5.April.2013 Litt i Fredrikstad Blad om dette i dag. http://www.f-b.no/nyheter/ser-pa-fjordbru-fra-vestby-1.7834120 Neppe noe særlig nytt her men, f-b pleier vel ikke å være særlig tidlig ute... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaftein ØL Svart 5.April.2013 Del på Facebook Svart 5.April.2013 Synes de heller bør vise handlekraft og bygge en skikkelig bro også kommende generasjoner vil få stor glede av... slikt sett ville en bro mellom Horten og Moss virkelig gjort susen! dyrt? Ja, men ikke hvis en ser det i et 50-100 års perspektiv. Langt dyrere å hele tiden drive midlertidig branslukning rundtomkring... Hvis det er slik å forstå at det uansett må bygges noe i nytt i drøbak pga EU-kravene vil en bro over ved storsand være det eneste fornuftige alternativet slik at det også er mulighet for tog, men synes besparelsen ved denne oslofjordtunnellen er minimal så lenge det mangler skikkelig vei hele veien til drammen... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Svart 5.April.2013 Del på Facebook Svart 5.April.2013 Synes de heller bør vise handlekraft og bygge en skikkelig bro også kommende generasjoner vil få stor glede av... slikt sett ville en bro mellom Horten og Moss virkelig gjort susen! dyrt? Ja, men ikke hvis en ser det i et 50-100 års perspektiv. Veldig enig Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Svart 15.November.2013 Del på Facebook Svart 15.November.2013 http://www.nrk.no/buskerud/dette-er-broen-3-1.11359601 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Nøtterøy Svart 15.November.2013 Del på Facebook Svart 15.November.2013 Helt vanvittig å bare tenke på å bygge bru fra Hurum og ikke over Horten/Moss. Hadde det vært 4 felts vei helt til Hurum så kanskje, men så lenge det bare er en kjerrevei vil det alternativet bli helt idiotisk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
sailorboy Svart 15.November.2013 Del på Facebook Svart 15.November.2013 Kryssing av denne fjorden burde dere overlate til de i Statens Vegvesen som finner løsninger for kryssing av fjorder på vestlandet. Se på Rogfast prosjektet. http://www.youtube.com/watch?v=LFBwoUKzWrk Tunnel fra Dramstad E6 eller nytt kryss like ved Rygge flystasjon til Skoppum E18 med luftekanal på Bastøya vil bli ca 17 km lang. "A walk in the park" sammenlignet med Rogfast. Men for Rogfast er det prestisje for E39 som driver prosjektet. Stigning vil bli mindre med denne tunnelen enn ved Rogfast. SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Svart 16.November.2013 Del på Facebook Svart 16.November.2013 (redigert) Jeg bor på Hurum og er i mot at vi skal ha bro når vi har tunell. Det er da grenser på hva som skal sløses bort fra felleskassen. Nei la oss få en fjordforbindelseder det er mest hensiktmessig å legge den. Vi har Oslofjordforbindelsen som gir oss grei forbindelse østover. Jeg tror nok en ny fjordforbindelse kommer lenger sør. Som båtbruker av en av Oslofjordens mest benyttede område, rundt Åros - Drøbak, er jeg lite glad for den støyen en bro vil dra med seg i dette område. Vi merker lite til trafikken fra R23 når vi ligger i Sandspollen i dag. Redigert 16.November.2013 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 16.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2013 Det må uansett bygges en ny tunnel Astor, sa penger vil gå okke som. Bruk da heller penga på bro rett sør for Drøbak, omlag ved det gamle fergeleie på Storsand mener nå jeg. Fortsett så i dagen fram til Klokkarstua, og tunnel videre til ny bruforbindelse over til vestsia av Drammensfjorden, Sande osv. inn på E18. Da får mann en sikker og framtidsrettet forbindelse over fjorden for biler, tungtransport, gående, syklende og evt. for jernbane Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Svart 16.November.2013 Del på Facebook Svart 16.November.2013 Animasjonen i innlegg #57 viser at Hurum kommune ønsker broa ved Filtvedt. Med en god forbindelse videre mot vest er dette kanskje noe å tenke på? ... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Christensen Svart 16.November.2013 Del på Facebook Svart 16.November.2013 Her vil jeg bruke muligheten til å ytre min mening. Så videoen og gjør meg noen tanker rundt trasèvalget: Om traseen legges litt lengre nord på Vestfoldsida så ville den også kunne erstatte Svelvikveien til Drammen, vil da bli minst like raskt med den nye veien over til E18 og så nordover til Drammen. Dagens pendlervei er smal, svingete og full av 40-soner! Mulig dette blir litt mye "mele egen kake" men uansett så vil det lette hverdagen for oss Svelvikinger. Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 16.November.2013 Del på Facebook Svart 16.November.2013 (redigert) Jeg bor på Hurum og er i mot at vi skal ha bro når vi har tunell. Det er da grenser på hva som skal sløses bort fra felleskassen. Nei la oss få en fjordforbindelseder det er mest hensiktmessig å legge den. Vi har Oslofjordforbindelsen som gir oss grei forbindelse østover. Ikke alle er like fornøyde med denne tunnelen som deg, og hvor mange ganger i løpet av et år er den stengt? http://www.tu.no/bygg/2013/10/29/havarikommisjonen-slakter-sikkerheten-i-oslofjordtunnelen Har de forresten også forlenget bompengeinnkreving med ytterligere tre år som det var snakk om? Redigert 16.November.2013 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Svart 16.November.2013 Del på Facebook Svart 16.November.2013 Problemet med å bygge broa så langt inne i fjorden, er at man da fremdeles må ha fergesambandet Moss-Horten i all overskuelig framtid. Trafikkveksten gjør bare at man om noen år må bygge ut fergeterminalene på begge sider for å kunne håndtere de 8-10 samtidige fergene man må ha. Samme hvor dyr forbindelsen mellom Moss-Horten blir, vil den nedbetale seg raskere en flere av veiprosjektene i vest og nord. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 16.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2013 Jo, jeg ser den Honduras. Glem da ikke at hensikten med forbindelsen jo var å avlaste trafikken gjennom Oslo. Broforbindelse Drøbak-Sande med bra kapasitet vil også langt på vei dekke opp for Horten-Moss trafikken. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Svart 16.November.2013 Del på Facebook Svart 16.November.2013 (redigert) Ikke så lenge man skal sydover eller innover etter kryssingen. Da betyr Drøbak-Sande en omvei på minst 1 time. Så en ny bro lenger inne betyr svært lite for Moss-Horten. Redigert 16.November.2013 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor Link to post Share on other sites More sharing options...
All In Svart 16.November.2013 Del på Facebook Svart 16.November.2013 La oss få bru nå. Mange flere muligheter enn begrensninger. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Svart 16.November.2013 Del på Facebook Svart 16.November.2013 Har de siste 16 årene vært yrkessjåfør og kun stått en gang og ventet pga stengt tunnel. Brukte tunnellen to ganger daglig. Er fortsatt av mening at et nytt tunnelløp er bedre enn en byggeplass i Drøbaksundet. Det er lett å kaste seg inn i hylekoret mot tunnel. Allikevel er det flertallet som tier i denne debatten. Kommer det en fjordforbindelse så blir det ikke over Hurumlandet men lenger sør. Vi får se.... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 17.November.2013 Del på Facebook Svart 17.November.2013 Når denne tunnelen har vært stengt opp mot 300 ganger i året så er det noe merkelig at en yrkessjåfør av alle som benytter denne to ganger per dag lovpriser denne tunnelen, men det finnes jo som bekjent et unntak til enhver regel! http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Tunnelen-stengt-300-ganger-i-aret-5123177.html Mener også å huske at den var stengt for alle kjøretøy over 7,5 tonn i mange måneder! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Svart 17.November.2013 Del på Facebook Svart 17.November.2013 Og da tuslet jeg igjennom. 7.5 tonn! Snakker av egen erfaring. Jeg dro avgårde 04.30 og retur på ettermiddagen. Kun en gang var den stengt. Nå er jeg pensjonist og vil ha fjorden for båtfolk og ingen bygningsmasse. Litt egoist er det lov å være. Takk og lov. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 17.November.2013 Del på Facebook Svart 17.November.2013 Litt? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Svart 17.November.2013 Del på Facebook Svart 17.November.2013 Jeg passerer tunnelen hver gang jeg skal på båten, og det er ca 80 ganger i løpet av et år. Jeg tror det er kun en gang at den har vært stengt (for to år siden). Nattestengningene i forbindelse med vedlikehold medfører at jeg kjører om Asker i stedet. Slik jeg forstår det er de aller fleste stengningene kortvarige inntil man har fått ryddet bort problemet (10-20 minutter og noe ala ventetiden om man hadde hatt ferge med andre ord). Jeg synes det er meningsløst å skulle koste på mye penger for å få et løp til. Derimot hvis man får til en bro lengre ut slik at man slipper å lede trafikken inn via Drammen, så vil det være et viktig løft. Av den grunn synes jeg at forslaget om bro ved Filtvet og vei videre til Sande må være spennende å utrede sammen med alternativer lengre sør. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 17.November.2013 Del på Facebook Svart 17.November.2013 Rundt 10% av stengningene er grunnet vedlikehold og 90% skyldes andre grunner. Den enkelte får selv gjøre seg opp en mening om dette er bra tall, eller ikke, med utgangspunkt i at en slik tunnel kan være i deres nærmiljø og den eneste veien til/fra heimen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Svart 17.November.2013 Del på Facebook Svart 17.November.2013 av antallet ja, men det hadde vært morsomt å se statistikk for varigheten av stengningene. Jeg oppfatter det som om at de fleste er kortere enn en halvtime i hvertfall. Og det tar jo ikke mye over en time å kjøre rundt heller. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.