Jump to content

Bru over Oslofjorden


REM

Recommended Posts

Den blir nok fergesatsen pluss "litt" ja.... Det skal bygges ny vei på begge sider også, og derfor det pluss litt.. Hvor mye pluss litt er vil tiden vise.. men jeg tipper vi kommer til å betale rundt 200 kroner +/- i 2030 om denne bruen da kommer..

 

Det er viktig at prisen holdes lav i salgsfasen, slik at de fremtidige kjøperne og ikke minst beslutningstagere jubler og stemmer i.. Når varen leveres så er det som vanlig "andre satsen®" som spilles, og den er stort sett mer heftig enn den første stasen..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

http://www.tu.no/samferdsel/2014/11/25/dette-er-forslagene-til-ny-oslofjord-bru?utm_source=newsletter-2014-11-26&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter

 

Kan vanskelig se for meg hvordan en kan benytte Håøya for plassering av brupilarer e.a. da alt dyre- og planteliv på Håøya jo er fredet.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Søndre Jeløy landskapsvernområde utgjør omkring 4,5 km² og ble opprettet i 1983 med hjemmel i naturvernloven.
Moss kommune har ansvar for forvaltning og drift av badestrender, toaletter, turveiene og ferdselsregler.
Kyststien er etablert gjennom området.

Fylkesmannen -miljøvernavdelingen har forvaltingsansvaret i naturreservatene og for verneregler i landskapsvernområdet.
Statens naturoppsyn er ansvarlig for oppsyn.

Vet ikke helt hvordan det er med Gullholmen, men det er noe greier der ute også. Bl.a. Kystledhytte.

Tror det er umulig å unngå at en ødelegger noen fredete områder. Spørsmålet er vel heller om en kan begrense det.

Uansett, så vil mye bli ødelagt med en broforbindelse inn ved Gullholmen og Jeløy. I tillegg vil en ny bro fra Jeløy øst og over til Mosseskogen rasere store verneområder der også.

Ikkje brrraa! :thumbsdown:

Link to post
Share on other sites

Naturvernområder og annen form for landskapsvern er 'en ting. Freding noe helt annet. Er et område fredet kan ikke dette endres ved kommunevedtak og enkle pennestrøk.

"Innen kulturminnevernet er fredning det sterkeste juridiske virkemiddelet og anvendes for å sikre langsiktig vern av bevaringsverdige kulturminner og kulturmiljøer av nasjonal interesse"

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det er EU sitt "tunnelsikkerhetsdirektiv" som viser at sikkerheten i tunnelen ikke er god nok, og Norge har frist til 2019 med utbedre dette.. Dette gjelder ikke bare Oslofjordtunnelen, men er nok andre som også faller inn under kravet om maks 5% stigning, som er ett av kravene.. Mulig en beslutning om ny forbindelse kan gi dispensasjon til å bruke den gamle.. men det vet en ikke..

 

Nå kan selvsagt regjeringen la vær å følge dette direktivet, med de konsekvenser dette har.. Norges lover står fortatt og vil alltid stå over EU direktiver, men vi må ta konsekvensen av å ikke følge de.

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvilke undersjøiske veitunneler i Norge har rømningsveier?.. Det betyr vel i praksis en egen tunnel sprengt ut for å ivareta rømning, om den ikke har to separate løp for trafikk?

 

E39 nord for Stavanger mot Mortavika har vel rimelig grei trafikkmengde og dermed vil vel kravet om rømning også gjelde der?

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvilke undersjøiske veitunneler i Norge har rømningsveier?.. Det betyr vel i praksis en egen tunnel sprengt ut for å ivareta rømning, om den ikke har to separate løp for trafikk?

 

E39 nord for Stavanger mot Mortavika har vel rimelig grei trafikkmengde og dermed vil vel kravet om rømning også gjelde der?

Det kommer Rogfast i stedet for den. Der blir det to løp, på samme måte som Ryfast. Da blir nåværende trasé en lokalvei til øyene uten gjennomgangstrafikk.
Link to post
Share on other sites

Vel Rogfast ligger vel ca. 10år ++ frem i tid..og spørs om en eventuell disp fra regleverket vil bli gitt.. Videre betinger Rogfast i henhold til NTP at 9 av 10 milliarder betales ved bompenger, og ett av regjeringspartiene har sagt nei til dette(den gangen de var i opposisjon vel og merke)

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

:lol::lol::lol:

 

La oss heller være litt konstruktive. Hovedpoenget med å ha en bro er at den blir billigere og som tidligere nevnt i tråden er nødvendig innenfor ett gitt tidspunkt.

 

Det som kanskje hadde vært naturlig og billigst var vel å utvide Røyken banen med bro over fjorden, ja sågar tunnell for disse skinnene dog blir vel det enda dyrere.

 

I Norge produserer vi veier som er akterutseilt for sin tid. Horten/Svelvik - Syd i Hurum og ett eller annet sted på motsatt side burde være naturlig ? Kombinasjon med tog.

 

Alternativt ser jeg også for meg Lysaker - nord om Fornebu og over fjorden men forstår naturligvis at bolig eiere på Nesodden syd ikke er overbegeistret men det får så være så lenge det ikke ødelegger for båt idyllen :thumbsup:

 

Håøya, /Dragsun blir ødelagt, sågar nord......ja ja....en kanskje kanskje ikke bade inne i Dragsun da noen folk i båt slipper ut sitt fornødene der men...dog, slik blir det da seende ut :nonod:

 

bilde

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

...dog, slik blir det da seende ut :nonod:

 

 

Nei, slik kan det ikke bli seende ut, all den tid all vegetasjon og dyreliv på Håøya er fredet.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Selv om det er en og annen fredet frosk, eller mygg på en holme, så kan ikke det stoppe infrastrukturutbyggingen. Her som ellers så må regjeringen skjøre gjennom og vedta.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...