Bitteliten Svart 23.November.2014 Del på Facebook Svart 23.November.2014 Jeg kan tenke meg at takstene blir som ferga pluss litt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 23.November.2014 Del på Facebook Svart 23.November.2014 (redigert) Den blir nok fergesatsen pluss "litt" ja.... Det skal bygges ny vei på begge sider også, og derfor det pluss litt.. Hvor mye pluss litt er vil tiden vise.. men jeg tipper vi kommer til å betale rundt 200 kroner +/- i 2030 om denne bruen da kommer.. Det er viktig at prisen holdes lav i salgsfasen, slik at de fremtidige kjøperne og ikke minst beslutningstagere jubler og stemmer i.. Når varen leveres så er det som vanlig "andre satsen®" som spilles, og den er stort sett mer heftig enn den første stasen.. Redigert 23.November.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 23.November.2014 Del på Facebook Svart 23.November.2014 Jeg kan tenke meg at takstene blir som ferga pluss litt Jeg er redd det blir mer enn "litt til". Dette sambandet drives idag helt uten utgifter for staten. Det er kanskje grunnen til den noe manglende entusiasme. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 26.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2014 http://www.tu.no/samferdsel/2014/11/25/dette-er-forslagene-til-ny-oslofjord-bru?utm_source=newsletter-2014-11-26&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter Kan vanskelig se for meg hvordan en kan benytte Håøya for plassering av brupilarer e.a. da alt dyre- og planteliv på Håøya jo er fredet. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Svart 26.November.2014 Del på Facebook Svart 26.November.2014 Revlingen utenfor Moss/Rygge, er også et vernet naturreservat. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
GeirFrode Svart 26.November.2014 Del på Facebook Svart 26.November.2014 Søndre Jeløy landskapsvernområde utgjør omkring 4,5 km² og ble opprettet i 1983 med hjemmel i naturvernloven.Moss kommune har ansvar for forvaltning og drift av badestrender, toaletter, turveiene og ferdselsregler.Kyststien er etablert gjennom området.Fylkesmannen -miljøvernavdelingen har forvaltingsansvaret i naturreservatene og for verneregler i landskapsvernområdet.Statens naturoppsyn er ansvarlig for oppsyn. Vet ikke helt hvordan det er med Gullholmen, men det er noe greier der ute også. Bl.a. Kystledhytte. Tror det er umulig å unngå at en ødelegger noen fredete områder. Spørsmålet er vel heller om en kan begrense det. Uansett, så vil mye bli ødelagt med en broforbindelse inn ved Gullholmen og Jeløy. I tillegg vil en ny bro fra Jeløy øst og over til Mosseskogen rasere store verneområder der også. Ikkje brrraa! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bøljan Svart 26.November.2014 Del på Facebook Svart 26.November.2014 Dispensasjoner vil nok sitte nokså løst vedr. verneområder i denne sammenheng. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 26.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2014 (redigert) Naturvernområder og annen form for landskapsvern er 'en ting. Freding noe helt annet. Er et område fredet kan ikke dette endres ved kommunevedtak og enkle pennestrøk. "Innen kulturminnevernet er fredning det sterkeste juridiske virkemiddelet og anvendes for å sikre langsiktig vern av bevaringsverdige kulturminner og kulturmiljøer av nasjonal interesse" Redigert 26.November.2014 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
GeirFrode Svart 27.November.2014 Del på Facebook Svart 27.November.2014 Kommentar i moss Avis i dag. Mye fornuftig skrevet der. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 27.November.2014 Del på Facebook Svart 27.November.2014 Nok ei Facebookgruppe. Det begynner å haste. Den nye konsesjonsperioden som løper fra 2017 forutsetter seks ferger. En ferge til, så må det være tre fergeleier i hver ende. Tiden løper også ut for Oslofjordtunellen. I 2019 må den stenges. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sone II Svart 30.November.2014 Del på Facebook Svart 30.November.2014 Tiden løper også ut for Oslofjordtunellen. I 2019 må den stenges. Å? Hvorfor det? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 30.November.2014 Del på Facebook Svart 30.November.2014 (redigert) Det er EU sitt "tunnelsikkerhetsdirektiv" som viser at sikkerheten i tunnelen ikke er god nok, og Norge har frist til 2019 med utbedre dette.. Dette gjelder ikke bare Oslofjordtunnelen, men er nok andre som også faller inn under kravet om maks 5% stigning, som er ett av kravene.. Mulig en beslutning om ny forbindelse kan gi dispensasjon til å bruke den gamle.. men det vet en ikke.. Nå kan selvsagt regjeringen la vær å følge dette direktivet, med de konsekvenser dette har.. Norges lover står fortatt og vil alltid stå over EU direktiver, men vi må ta konsekvensen av å ikke følge de. Redigert 30.November.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 30.November.2014 Del på Facebook Svart 30.November.2014 Langt alvorligere er det at den ikke har rømningsveier. I 2019 må den stenges eller trafikken må begrenses mye. Og da er det totale trafikkaos et faktum. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 30.November.2014 Del på Facebook Svart 30.November.2014 (redigert) Hvilke undersjøiske veitunneler i Norge har rømningsveier?.. Det betyr vel i praksis en egen tunnel sprengt ut for å ivareta rømning, om den ikke har to separate løp for trafikk? E39 nord for Stavanger mot Mortavika har vel rimelig grei trafikkmengde og dermed vil vel kravet om rømning også gjelde der? Redigert 30.November.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
tilplan Svart 1.Desember.2014 Del på Facebook Svart 1.Desember.2014 Hvilke undersjøiske veitunneler i Norge har rømningsveier?.. Det betyr vel i praksis en egen tunnel sprengt ut for å ivareta rømning, om den ikke har to separate løp for trafikk? E39 nord for Stavanger mot Mortavika har vel rimelig grei trafikkmengde og dermed vil vel kravet om rømning også gjelde der? Det kommer Rogfast i stedet for den. Der blir det to løp, på samme måte som Ryfast. Da blir nåværende trasé en lokalvei til øyene uten gjennomgangstrafikk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 2.Desember.2014 Del på Facebook Svart 2.Desember.2014 (redigert) Vel Rogfast ligger vel ca. 10år ++ frem i tid..og spørs om en eventuell disp fra regleverket vil bli gitt.. Videre betinger Rogfast i henhold til NTP at 9 av 10 milliarder betales ved bompenger, og ett av regjeringspartiene har sagt nei til dette(den gangen de var i opposisjon vel og merke) Redigert 2.Desember.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Svart 3.Desember.2014 Del på Facebook Svart 3.Desember.2014 Hvilke undersjøiske veitunneler i Norge har rømningsveier?.. Det betyr vel i praksis en egen tunnel sprengt ut for å ivareta rømning, Hva med et hull i taket og en reol oppstigningsvester Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
CB. Svart 3.Desember.2014 Del på Facebook Svart 3.Desember.2014 La oss heller være litt konstruktive. Hovedpoenget med å ha en bro er at den blir billigere og som tidligere nevnt i tråden er nødvendig innenfor ett gitt tidspunkt. Det som kanskje hadde vært naturlig og billigst var vel å utvide Røyken banen med bro over fjorden, ja sågar tunnell for disse skinnene dog blir vel det enda dyrere. I Norge produserer vi veier som er akterutseilt for sin tid. Horten/Svelvik - Syd i Hurum og ett eller annet sted på motsatt side burde være naturlig ? Kombinasjon med tog. Alternativt ser jeg også for meg Lysaker - nord om Fornebu og over fjorden men forstår naturligvis at bolig eiere på Nesodden syd ikke er overbegeistret men det får så være så lenge det ikke ødelegger for båt idyllen Håøya, /Dragsun blir ødelagt, sågar nord......ja ja....en kanskje kanskje ikke bade inne i Dragsun da noen folk i båt slipper ut sitt fornødene der men...dog, slik blir det da seende ut Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 4.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2014 ...dog, slik blir det da seende ut Nei, slik kan det ikke bli seende ut, all den tid all vegetasjon og dyreliv på Håøya er fredet. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 4.Desember.2014 Del på Facebook Svart 4.Desember.2014 Det må bli slutt på at sære lokale interesser velter slike prosjekter. Jfr. E6 som er rutet i 40-sone forbi lokale kjøpesenter og treneringen av E18 i Østfold. Sentrale myndigheter må skjære gjennom. Bygg vei/bane bro fra Horten til Moss nå. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaftein ØL Svart 4.Desember.2014 Del på Facebook Svart 4.Desember.2014 Enig med Mulligan Det bør også tilstreves å legge bomsatsene såpass lave over denne forbindelsen at det blir attraktivt for tungtrafikken å benytte den mest mulig fremfor å kjøre gjennom Oslo Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 4.Desember.2014 Del på Facebook Svart 4.Desember.2014 Selv om det er en og annen fredet frosk, eller mygg på en holme, så kan ikke det stoppe infrastrukturutbyggingen. Her som ellers så må regjeringen skjøre gjennom og vedta. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Torsen67 Svart 4.Desember.2014 Del på Facebook Svart 4.Desember.2014 Jeg tror faktisk ikke dyre og plantelivet på Håøya vil ta nevneverdig skade av dette. Det må så klart tas hensyn under arbeidet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Regina III Svart 4.Desember.2014 Del på Facebook Svart 4.Desember.2014 Håøya???? Skal dette være en ringvei for Oslo for å slippe trafikken gjennom byen?? Vitsen må jo være å hjelpe trafikken over litt større områder og å erstatte fergeforebindelsen mellom Horten og Moss. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Torsen67 Svart 4.Desember.2014 Del på Facebook Svart 4.Desember.2014 Er vel et alternativ til enda ett løp med tunnel ove Drøbaksundet. Den tunnelen er vel ikke akkurat noe suksess. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.