Jump to content

Årets båtentusiast 2005: Skipper_Worse!


Ingar

Recommended Posts

Ser at man ikke skal grunngi nominasjon, og regner derfor med at det derfor heller ikke finnes noen kriterer?

Kriterier har vært diskutert i disse trådene:

Vi kårer Årets Båtentusiast!

Årets båtentusiast 2004 - avstemning

Årets båtentusiast 2004

Definisjonen på Båtentusiast

 

PS: Vennligst sjekk listen i det første innlegget om vedkommende allerede er nominert før dere sender nominasjons-mail. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Kriterier har vært diskutert

Joda, har fått med meg diskusjonene og blitt litt klokere.

Tenkte bare om det i mellomtida er blitt laget noen formelle/avtalte kriterier som jeg ikke har fått med meg.

"baatplassen.no-entusiast" versus ren "båt-entusiast" fx, det lurte jeg litt på.

 

Min kandidat er forresten helt klar nå!

Link to post
Share on other sites

Jeg foreslår Lars H igjen. Han viste stort mot da han på høsten dro fra Son i bedrøvelig vær og fant ut at det beste var å snu.

 

Tenkte også på den veltalende Bergenser med Cognac og Cigarr sammen med 2-3 blondiner :lol:

Har dog registrert at han allerede er nominert.

 

Må man nominere noen på forumet eller kan man plukke vilkårlig ?

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Nominasjonen er avsluttet, nå kan dere stemme!

 

NB: Hvis du klikker på "Ønsker ikke å delta" fraskriver du deg muligheten til å stemme.

 

baatplassen vil være stengt for gjester frem til avstemningen er avsluttet, det er derfor ikke mulig å ytnytte "sikkerhetshullet" i Invision til å sjekke resultatet før man avlegger sin stemme.

 

Vennligst ikke post noe på forumet som avslører stillingen i avstemningen! :smiley:

 

 

Må man nominere noen på forumet eller kan man plukke vilkårlig ?

For at alle skal de ha samme grunnlag for å vurdere kandidatene er nominasjonen begrenset til medlemmer.
Link to post
Share on other sites

I år gir jeg min stemme til eysteind :flag: Han har vært med her på forumet siden den spede begynnelse, registrerte seg 20.09.02 bare 14? år ung og har vist voldsom båtinterresse og ikke minst et utrolig pågangsmot når det gjelder diverse båtprosjekter han (og faren hans?) går i gang med. Alltid ryddig og ordentlig i sin framferd på forumet og har absolutt vært blant de mest aktive hele tiden.

En verdig representant for neste generasjon båtfolk. :sailing:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Jeg tar det for gitt at vi nå ikke driver med mere valgkamp her, eller skryter av hvem vi har stemt på. Det er er vel ikke rettferdig overfor de andre som er nominerte, og god folkeskikk har vi vel selv om mange av oss kommer fra "lettere møblerte hjem" inkludert meg selv.. :lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Så er stemmeseddelen høytidelig lagt i urnen :smiley:

Bortsett fra en masse heder og ære, får den velfortjente vinnerentusiasten noe mer? Diplom? Medalje? Pokal? Skipperlue med eggerøre på skjermen?

Vinneren får diplom og en spesialutgave av baatplassen vimpelen. Lars H har lagt ut bilder her et sted.

Link to post
Share on other sites

Bare som en `remainder`' en som er pratesjuk er ikke etter min mening nødvendig årets båtentusiast. Stemmer derfor som alltid på............................... :yesnod: Fra en som har vært med fra begynnelsen. SOLO

:flag: Enig! Mitt valg ble derfor ..............; saklig, ryddig og poster når han har noe viktig å si.
Link to post
Share on other sites

Den som kommer inn hit har vel allerede stemt. Så åpenbare forsøk på manipulasjon er unødvendig og provoserende. Undertegnede føler seg i stand til å finne frem til en kandidat på egen hånd, uten hjelp fra andre. Det er sannsynligvis tilfellet med de andre medlemmene her også.

 

Mvh Bern

Link to post
Share on other sites

Når jeg studerer enkelte av de nominerte, så kommer jeg ikke utenom SVEINHA. En av de første medlemmene, fine og givende innlegg, egen flott hjemmeside om båt og tydelig en entusiast som få. Han må bli årets båtentusiast!

 

Enkelt og greitt! Etter mitt syn er det svært få ved siden men ingen over som fortjener det, som han.

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette blir ikke fair play. Når enkelte går ut med reklame for kandidaten sin, kan det påvirke resultatet og stemmegivningen. Her skulle det ikke vært anledning til å kommentere kandidatene. Vi får se på det som et morsomt tiltak .

 

C27

Jo da. Her er det lov å kommentere og anbefale så mye man vil :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ok, da tilkjennegir jeg mitt syn. Stemmen gikk uten tvil til Worse. Humoristisk, glimt i replikken, evner til noen dype betrakninger og tar seg selv lite høytidelig. Innleggene både irritere og gleder leserne på BP. Selvironi er ikke ukjent for Worse. Oppfordrer alle til å stemme på Worse. En soleklar vinnerkandidat.

 

C27

Link to post
Share on other sites

Ok, da tilkjennegir jeg mitt syn. Stemmen gikk uten tvil til Worse. Humoristisk, glimt i replikken, evner til noen dype betrakninger og tar seg selv lite høytidelig. Innleggene både irritere og gleder leserne på BP. Selvironi er ikke ukjent for Worse. Oppfordrer alle til å stemme på Worse. En soleklar vinnerkandidat.

 

C27

En ypperlig talsmann for båtfolket...
Link to post
Share on other sites

Hva er entusiast ? En sjøens entusiast ?

 

Tja, det er igrunnen et meget godt spørsmål.

 

Jeg ser på alle her i forumet som entusiaster på sin hals innen det maritime miljø. Men når man skal se på virkelige entusiaster så er der en del kriterier i bunn som legges til grunn :

 

-det maritime skal være det altoppofrende.....

-det maritime skal gå som en tråd i i alt man foretar seg i det daglige

-det maritime skal man helst ha svært god kompetanse på, "en resursperson"

-det maritime skal utgjøre så stor glede at man nesten blir som et lite barn

-det maritime skal gjenfortelles, skildres, og fortelles slik at alle klarer å sette seg inn i det

-det maritime skal bestå både av negative og positive ting

-etc etc

 

Der er spesielt èn person som utmerker seg med så til de grader flotte skildringer, enten om det dreier seg om enkle motor-reparasjoner til fiskeopplevelser, dog også slepeskildringer.

 

Der er spesielt èn person som utmerker seg når det gjelder "vid" kompetanse innen det maritime, ikke bare når det gjelder egen båt, men andres også, men ikke minst om godt sjømannskap og medmenneskelighet på sjøen.

 

Der er spesielt èn person som gjennomgående har velfunderte svar på problemstillinger, godt gjennomtenkte funderinger og veiledninger.

 

Der er spesielt èn person som klarer å innvie alle oss andre i maritime gleder etc., med å bidra med hundrevis av bilder som vi får lov til å se.

 

Der er spesielt èn person som hele tiden har fokus på det positive med det maritime liv, der er ikke tant og fjas med den fyren. Saklig, ærlig og fin fremferd.

 

Denne person har jeg aldri møtt, men føler at jeg kjenner ham innmari godt, og sikkert mange med meg, slik som han utleverer seg på baatplassen her, men som utfyller alle de kriterier ovenfor på en utmerket måte, og det er Walter.

 

Jeg ser at jeg er nominert, hvilket jeg er veldig overraska over, for det eneste det isåfall måtte være for, er at jeg er trebåttulling, ikke annet. Når det gjelder entusiast, når jeg ikke Walter opp til anklene engang, og ønsker at Walter blir kåret, det er den mannen fullt fortjent..........

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...