Jump to content

Modernisering og stell Windy22 FC 84modell


Maruma

Recommended Posts

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Heisann.... Har ikke fått med meg at det er folk som har vært inne her.

 

Tim: Takk for fine ord :smiley: Forkjellen er vel bare at FC'n (Fun Cab) har ca 20cm høyere dekk. Autocorectur er gøy :lol:

 

Jangul: Båten skulle jo vært MYE blankere! Rakk bare en runde med Autosol og vann. Men fikk bort all møkka og den ble litt blankere :smiley:

 

Nå er det min tur til å ha tankproblemer. Ferien ble avbrutt i Hankø, skulle egentlig til Brattholmen. På vei til Hankø var det brukbart med sjø over Sletter så jeg tror det er denne turen som har gjort noe med tanken, selv i 8 knop hadde vi noen to-tre sekunders vektløse svev før vi traff bånn av bølga og fikk masse vann på dekk å greier, gutta mine på 5 og 7 år syns det kjempe gøy å bli våte av sjøsprøyten :thumbsup:

 

Så over til tank ut prosjekt.

Var på biltema å kjøpte en billig elektrisk bensinpumpe for å få resterende bensin over på kanner.

1437774407.jpg

Det ble mye venting men fikk av tilsammen 80 liter. Vinterens motor jobb har gjort underverker! Jeg fyllte full tank i Hankø og tanken tar 160 liter. Det var skikkelig bra vær når vi dro og lå i plan mellom 20-30 knop hele veien hjem, turen tok et sted mellom 3,5 til 4 timer, motoren bruker da rundt 20 liter i timen.

30 liter gikk på bilen......

 

1437775147.jpg

Og resten på kanner.....

 

1437775248.jpg

Tok med meg en stropp som jeg fikk lagt under tanken i framkant og løfta i den og stigerøret, vips så var tanken ute.

 

1437775462.jpg

1437775492.jpg

Positive her er at jeg nå får vasket under tanken :thumbsup:

 

1437775577.jpg

Mangler videre bilder, men tok med tanken hjem og fylte den med vann. Tetta igjen så godt jeg kunne for å litt trykk og så en tinywiny stråle som sto ut av sveiseskjøten i bakkant. En kompis av meg har et kikkekamera for pc så jeg skal ta en titt inni tanken, den er jo i rustfritt men på 30 år kan jo ting skje.... Ser det greit ut banker jeg sveisen for å se om det løser saken. Når jeg merket bensinlukta i Hankø (kl 03:00) ble det iverksatt full gjenomgang og det eneste jeg kunne finne var litt fukt av bensin i kjølsvinet. Dro hjem med dørkene av for å lufte, bensinlekasje er ikke til å spøke med!

Forts.følger.....

Link to post
Share on other sites

Maruma: Når jeg merket bensinlukta i Hankø (kl 03:00) ble det iverksatt full gjenomgang og det eneste jeg kunne finne var litt fukt av bensin i kjølsvinet. Dro hjem med dørkene av for å lufte, bensinlekasje er ikke til å spøke med!
Forts.følger.....

 

Nei, for all del og kjekt å se at dere tar det alvorlig. Har overhodet ikke lyst å lese om dere på forsiden av VG, i en fillete t-skjorte og sorte ringer rundt øynene. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Gikk med litt tid til unga som måtte på do og greier, de klarer ikke å samkjøre den greia der ennå, var vel ut og inn av plan sikkert 10 ganger på turen. Og en tur innom vollen for å kjøpe is :smiley: På vei ned brukte den vel dobbelt tenker jeg, lå mye i halvplan for å få båten til sette seg så turen skulle bli så komfortabel som mulig, da ser man nåla går nedover....

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ble overrasket når jeg hørte det i dag jeg også.

Om den skulle bli solgt vil jeg si den nye eieren er en heldig når man tenker på alternativene i samme alder.

 

Som jeg sa til deg tidligere i dag, så ikke la den gå for lett eller billig da den etter alt du har gjort med den har en vesentlig større verdi enn hva man får betalt for den i penger.

Og husk, du får ikke lov å selge uten å ha en ny skute i kikkerten, hehe ;-)

 

Link til annonse http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=62465361&q=Windy+22&sort=1&ref=fas

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

 

Liker ikkje det eg ser på finn.no Maruma.
Eller blir det kanskje eit nytt prosjekt?
 
Mvh Tom Erik

 

Ja, kan du forstå at vi ikke blir tatt med på råd? Vi har jo blitt glad i denne båten, og vil ikke finne oss i at den blir solgt til hvem som helst! Et fremtidig kjærlig og godt hjem er det minste vi må kunne forlange! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hei folkens! Hyggelig å se at dere er bekymret :smiley:

 

Hva som skjer framover vet jeg ikke enda, men mulig det blir en ny oppussingstråd om en stund. Jeg vil tenke meg godt om, dukker det "riktige" prosjektet opp slår jeg til. Som ventebåt blir det mulig en jeep så lenge, må jo komme meg på sjøen!

 

Uansett, båten er nå solgt til et veldig hyggelig ektepar. Båten havner i gode hender :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Grattis med salget :-) de som kjøpte har fått seg en knallbra båt :-)

 

Skummelt med ventebåt, kompis :-) kan risikere å gro fast, hehe.

Tipper det kommer noen gode kandidater utover høsten som folk gjerne vil slippe opplag og vårpuss på.

Finn en et stykke unna, så drar vi og henter'n :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...
Nonsense skrev On 30.5.2013 at 16.02:

Tenker du på å selge båten noen gang?

 

Jeg har kikket på en del båter hvor eier har laget sine egne løsninger og modifiseringer. Alle har for min del forringet verdien. En oppgradert og velholdt båt er som regel mer verdt enn en modifisert, selv om eier kan ha brukt vannvittige summer på å følge sine ideer. Det er din båt dog, og har du lyst har du lov.

 

Jeg tenker aldri på at noe skal selges igjen. Veldig sjelden jeg selger noe egentlig :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...