Jump to content

Modernisering og stell Windy22 FC 84modell


Maruma

Recommended Posts

Ja det skal gudene vite SoBo! Han er lakkerer av yrke og har dritpeiling på polering! Han viste meg et bilde av båten sin ferdig polert nå. Man ser nesten ikke skutesia pga gjenskinnet av alt rundt.... huff å huff.... Men moro er det læll :smiley: Er spent på den voksen ja...

Link to post
Share on other sites

Jeg får laste opp et bilde av nevnte kompis sin båt så Maruma ikke glemmer hvor lista ligger, hehe.

 

bilde

 

I fjor var denne skrogsiden matt og stripa var mer hvit enn blå av oksidering.

Heldiggrisen har båten i egen hall med 15 grader og kan kose seg gjennom hele vinteren med poleringsmaskina. Grønn av misunnelse :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Beklager mitt fravær her folkens. Vært litt mye annet styr den siste tiden, men jeg har pusla litt med båten innimellom slagene. Nå begynner fokuset å havne på riktig sted og jeg er i full sving :smiley:

 

Motorrommet er vasket ned og malt. Motor er inne i båten igjen og har fått koblet opp de elektriske komponentene som er nye i år. Lade/skillereleet har blitt koblet opp riktig nå, og har voltmeter for både start og forbruk på dashbordet. Den nye turtelleren er programmert og ser ut til å virke bra. Har montert inn vv bereder, det var en fryd å kunne vaske seg med varmt vann!!!! :smiley:

 

Så..... klarte jeg det kunstykket å spikke av meg en del av neggel og hjørnet på tommelen når jeg skulle kappe til en slange..... søren asså! Men jeg er ferdig med det værste møkkarbeidet heldigvis, men det videre arbeidet blir litt klønete framover...... Det fins mennesker med verre utfordringer veit jeg.... så jeg klager ikke :smiley:

 

Har tatt en del bilder som jeg skal få lagt ut etterhvert.

 

Ble fin den kalesjen Ehrnst! Likte farven :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Her var det god plass i motorrommet Maruma.

Ble skikkelig fint når du fikk malt nedi der  :thumbsup:

Ja det gjør seg med litt maling gitt :smiley: Det er helt grei plass, men man blir litt ugrei i kroppen av å sitte på huk nedi der over lengre tid har jeg merket......

 

Motorrommet i en Windy 22 er i særklasse. En drøm å jobbe nedi der.

Det har blitt godt å trangt foran motoren nå etter vekslermontering, den sperrer for alt nedenfor. Skal ta et bilde etterpå som viser mer.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Nå har jeg begynt på utsiden. Stripa på skrogsiden ville jeg ha bort, prøvde først å vaske den bort med litt forskjellige remedier uten å lykkes. Så det ble maskin og 240 papir, så 400 papir og våtslipe med 1200 tilslutt. Prøvde å rubbe med maskin og autosol med vann, funker dritbra og glansen kommer fram rimelig fort.

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

Så var det vannlinje..... Den var riktig for og bak men gikk i en nedadgående bue. Laservater er flotte greier! Vatra først båten sidelengs først og la laserlinja på siden så den stemte foran og bak. Merket opp med tusj sånn at jeg har noe å legge tapen etter.

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

Nå vil jeg ha mye fint vær framover så jeg blir ferdig og kommer meg på sjøen!

Link to post
Share on other sites

Dægern, den ble blank og fin i skroget :-)

Når jeg så det ene bildet, lurte jeg et øyeblikk på om du hadde montert på rød led-list under fenderlista akter, hehe.

 

Nå må du se å få ut skuta snart så vi får tatt oss noen kvelder i dinner bay :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ja det blir utrolig blankt med bare å rubbe, er skikkelig spent på sluttresultatet her etter polering og voksing. Det er også gøy å se orginalfargen kommer frem, den er skikkelig møkkete i coat'n.

 

Jeg har jo kjøpt meg sånne skikkelig kosete kosepledd SAP, ser fram til kveldskos i dinnerbay ja :lol: hvis du vil kan jeg ordne røde led'r og..... bare for å sette kronen på verket :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...