Jump to content

Sommerbåten minutt for minutt NRK


Lagavulin

Recommended Posts

For mye elektronikk ombord?

Harmonisk støy og dårlig nettimpedans er en lei kombinasjon.

Elektronisk støy har nok sannsynligvis lite med mekanisk svikt å gjøre. Det har jo fungert helt utmerket frem til nå. Om det skyldes elektronisk støy, så ville man vel merket problemet før nå. Uansett er det fint å kunne sitte her å spekulere i det uten at vi har den fjerneste ide om hva problemet er. Jeg foreslår at noen fra BP border skuta og får orden i sakene...

Redigert av leif_erikg (see edit history)

Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt

Link to post
Share on other sites

Det kommer vel en oppsummering på rikskringkastingen kanal nummer 1 i aften tenker jeg, og da kan kan en vel se deler av turen..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er mange av de som har betjent båten oppigjennom årene og som har ei lita forening bestående av ca 300 av tidllgere besettningsmedlemmer som ett kjært forhold til båten som ble skuffet i dag . Her er noen klipp fra kommentarene !

 

Kommentar fra moderator: Fjernet da det kommer fra lukket FB grupe.
Link to post
Share on other sites

Greit at du la ut et tips om Sommerbåten ønsket å komme i kontakt med de som har seilt på denne båten på en lukket facebook side, men at du poster utdrag av hva medlemmene mener med deres fulle navn synes jeg ikke er greit.... Siden gruppen er lukket og da poster man ikke innlegg på en slik måte fiskebaat.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hei. Det er naturligvis ikke hyggelig å høre at noen er skuffet. Er det omfanget av omvisningen som er årsaken? Vi har (heldigvis) stor pågang av publikum som vil om bord for å se, men har (dessverre) ikke all verdens hverken kapasitet, plass eller mulighet til å ta om bord folk. På grunn av både sikkerhet, utstyret vi har om bord og programmet vi må holde oss til har vi begrenset med tid og ressurser til å gjennomføre omvisninger, men vi forsøker i alle fall å la flest mulig få sjansen til å se litt av båten vi er om bord på.

 

Rent praktisk legger vi til kai mellom 12 og 14 hver dag. Stort sett starter vi omvisninger så snart landgangen er på plass. Rundt klokken fire begynner forberedelsene for alvor til kveldens sending: da er det mye aktivitet om bord, med kameraer som skal på plass, kabler som skal strekkes, samt at kamera-, lyd- og lysprøver skal gjennomføres. Rundt klokken seks skal folk ha mat, og samtidig begynner gjestene til kveldens sending å komme. Da trenger vi "alle mann på dekk" for å få loset gjester dit de skal til rett tid, i tillegg til at alt det tekniske og praktiske skal på plass. Alt dette gjennomføres av rundt 40 personer om bord på et skip som er langt fra tilpasset en TV-produksjon. Det går bra, for all del — men da har vi samtidig ikke mulighet til å foreta så grundige og lange omvisninger som både vi og dere gjerne skulle ønsket seg.

 

På mange måter tror jeg vi kunne foretatt en seilas langs kysten med båten, kun som museumsfartøy: vi hadde sikkert fylt opp båten med besøkende i hver havn, men i denne omgang er ikke det primæraktiviteten vår. Som nevnt forsøker vi likevel å få til en omvisning, slik at flest mulig skal få mulighet til å se så mye vi rekker av båten når vi ligger i havn. Vi er i alle fall utrolig glade og takknemlige for det engasjement vi opplever blant publikum, og håper dere får i alle fall noe utbytte av både minutt for minutt-sendingene, Sommeråpent og det vi legger ut på nettsidene nrk.no/nrksommer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...