Jump to content

Sommerbåten minutt for minutt NRK


Lagavulin

Recommended Posts

Tydeligvis noen som kunne trengt seg en god omgang sex. Gretne gamle gubber blir mindre sure da tipper jeg. Hvis de er så heldige å ha en partner som stiller opp da. Vær litt positive da folk. Må jo være mye bedre å se dette på TV, enn å nerde foran BP hele kvelden. God sommer

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

 

Tja, Oslofjorden er de ute av nå, og det er sendt 5 programmer fra den fjorden, og frem til 9 august vil de ferdes tur retur Kirkenes, så jeg tror nok resten av kongeriket blir rikelig dekket... Men for de trangsynte, så er de nok litt vel opptatt av å være kritisk til Oslofjorden, men de med gangsynet i behold evner å se hele landet, og evner på nyte mangfoldet langs den vakre kysten vår

 

Dette er seilingsplanen

 

Takk fro seilingsplanen SV! :thumbsup: Nå kan man jo planlegge ut fra de strekka man har sett før og de man ikke har sett, gleder meg spesielt til de skal passere stadt, for det har jeg ikke sett før, som så mye annet nordover som jeg gleder meg til å se. :smiley: (men er ett eller annet spesielt med Stadt som tiltaler meg..)

 

Noen tror forresten at dette bare er for de eldre, jeg er 35 og er veldig fasinert av programmet.

Tidligere nick Seil-løs

 

RS Totalmedlem

Link to post
Share on other sites

Her leverer NRK ekte og gode varer. Selve Sommeråpent har jeg ikke sett på enda, men alle overfartene har jeg fått med meg. Koser meg hver gang jeg ser noe idyllisk på land, eller en følgebåt som skjærer eller planer i sjøen...storkoser meg.

Enig! Derfor jeg å liker å se på.. Alle båtene og de fine plassene langs kysten...

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Slik er Norge, varierende vær og natur, dette er noe de fleste vet og skjønner uten at vi henger oss opp i det. Programmet er greit som bakgrunn, så titter man innom i ny og ned.. uten å la seg irritere over hverken hav eller vær

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Sørvestlandets perle, Egersund, besøker de ikke, De haster vist forbi Farsund også. på oppturen, Samt Mandal,

 

Og nedturen skal de gå fra Stavanger til Flekkefjord.

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Nå begynner det å bli litt bedre (ref. Innlegg # 24+33) (Trange sund og natur)

Sjekker AIS på iPad og ser at appen Marine Traffic er best.

SeaPilot har også med AIS, men har svært dårlig dekning.

Ellers begynner det å bli intr. å se hvordan endel av fremmøtte fritidsbåter oppfører seg i litt skvalpesjø :-)

Andre kommentarer er at den flua som har slått seg ned på den ene kameralinsa, kunne ha funnet seg annet oppholdssted. Linselus?

Og at de ikke har særlig sommervær....

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Den flua på kameraet skal hvertfall være med helt frem ! :lol:

 

Tittet litt på programmet i går kveld og den flua har visst kommet seg innenfor beskyttelsesglasset på det øverste kameraet på båten. Den blir nok med hele runden den, Norges mest bereiste flue! :lol:

 

De går i Sognefjorden nå, verdt å få med seg! :smiley:

Tidligere nick Seil-løs

 

RS Totalmedlem

Link to post
Share on other sites

Kikket på oppsummeringen av seilasen i går, og Alversund var imponerende ... Kapteinen holdt tunga rett i munnen og med stødige kommandoer til rormannen .. Får kikke på oppsummeringen i kveld også.. på vei nordover..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

ser på programmet og lengter tilbake hjem til vestlandet.

at Oslo fjorden er kjedelig til langt forbi slagentangen er vel ikke

noe og grine over, slik er det bare.

neste uke skal jeg rusle rundt i Ryfylke i seilbåt og får da anledning til å friske opp gamle

minner og gjøre meg nye betraktninger over hvor lite spennende det er å ha båt i indre

Oslo fjord i forhold til resten av våre flotte kyst.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...