Guest Svart 24.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2019 (redigert) Det par ferske bilder. Båten bærer preg av og ha kjørt jorda rundt 5-6ganger, men det er mye som kan ordnes med litt sandpapir, olje, svamp og penger. Var vist en 330, ikke 370. Men samma til den prisen :) Redigert 24.Desember.2019 av Guest (see edit history) Link to post
Bruflaat Svart 2.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2020 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=166661267 Allerede ute for salg? Link to post
Guest Svart 2.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2020 Den skulle ikke vært det, hadde en avtale. Link to post
Tyro Svart 3.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2020 Fersk her, men ser at trådene går med god entusiasme. Kjøpte en 87 mod Halco 29, avertert som offshore, men jeg har kjøl. Tror derfor det er en økonomi. Liten motor. TMD 31A, 95 HK turbodiesel. MS4A girkasse. 1:1,9 utveksling. Turtall 3900 unloaded, og 3200 halvloaded. Iflg instruksjonsboken fra Penta. Kjøpte båten med visshet om at det står misstilpasset propell påmontert. Er det noen som kan gi meg et tips om propell? Tror det må være i nærheten av 17" diameter/12" stigning, men det er bare en "ide'". Skroget er fullstendig nedgrodd og jeg oppnår 8,5 knop på 2800RPM. Forrige eier sier at den skal masje på 14 og toppe på 17 knop. Ser frem til vårpuss, ny propell og normal tilpasning av propell. Kom med ideer, her er alle innspill interessante. :) Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2020 Tyro skrev 29 minutter siden: Fersk her, men ser at trådene går med god entusiasme. Kjøpte en 87 mod Halco 29, avertert som offshore, men jeg har kjøl. Tror derfor det er en økonomi. Liten motor. TMD 31A, 95 HK turbodiesel. MS4A girkasse. 1:1,9 utveksling. Turtall 3900 unloaded, og 3200 halvloaded. Iflg instruksjonsboken fra Penta. Kjøpte båten med visshet om at det står misstilpasset propell påmontert. Er det noen som kan gi meg et tips om propell? Tror det må være i nærheten av 17" diameter/12" stigning, men det er bare en "ide'". Skroget er fullstendig nedgrodd og jeg oppnår 8,5 knop på 2800RPM. Forrige eier sier at den skal masje på 14 og toppe på 17 knop. Ser frem til vårpuss, ny propell og normal tilpasning av propell. Kom med ideer, her er alle innspill interessante. :) Sammenliknet med andre på nett så vil jeg tro du oppnår 16+knop. Det er riktig som du sier at du har en økonomi, dersom du har kjøl ? Gratulerer med ny båt ? Link to post
Hardangerfjorden Svart 8.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2020 Ny her på forumet, har selv en Halco 29 økonomi med en Ford Dorset120 hk. Toppfart ved 2600 RPM er 17knop og marsjfart ca 13 knop på 2000 RPM. Link to post
TrikkerN Lønning Svart 8.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2020 Hardangerfjorden skrev for 1 time siden: Ny her på forumet, har selv en Halco 29 økonomi med en Ford Dorset120 hk. Toppfart ved 2600 RPM er 17knop og marsjfart ca 13 knop på 2000 RPM. Den så flott ut? Har du flere bilder ?? Link to post
Hardangerfjorden Svart 8.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2020 TrikkerN Lønning skrev 18 minutter siden: Den så flott ut? Har du flere bilder ?? Har et par til, :-) Link to post
Nortonis Havulk Svart 18.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 (redigert) Hei, har fått meg en Halco 29 Økonomi med en 70HK Sabb Mitsubishi M4.295. Ser den er preget av tidens tann, trenger litt reperasjon av veldig mangen småskader eller svakheter i overskroget. Vet noen fargekoden på overdelen på Halco ? Minnes Årsmodellen er rundt 1983. Tenkte og kjøpe noe gelcoat sparkel or slipe litt rundt såra og sparkle hullene. Er det man bruker for dette ? Redigert 18.Mars.2020 av Nortonis (see edit history) Link to post
TrikkerN Lønning Svart 18.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 Småskader i gelcoat er bare å sparkle . Husk å vaske godt før påføring. Link to post
Pettersenmotor Svart 27.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2020 Noen som vet hvem som hadde denne 870en når den gikk sør i landet? Står en steyr 236 med bravo2 drev i den. Litt spesiell med at det er stikkabin bak under dekket og. Link to post
Skippy80 Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Hei. Så bra at det finnes en tråd for de med Halco. Har akkurat gått til anskaffelse av en Halco 19, og har veldig lyst til å få en kalesje til den. Noen som har noen tips der? Eventuelt har en å selge? Hardtop er også av interesse. Tenker det blir en litt koseligere turbåt hvis jeg ikke trenger å bekymre meg så mye for regn ? Link to post
Finito Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 (redigert) Er det nokon som har liggande ein intercooler til Ford/Sabb 2704 ET? Har litt for liten fart på min Halco 26 når båten er full i folk, og da får eg ikkje meir enn 2100 omdreininger. Slik eg forstår det får eg økning fra 150 Hk til 180 Hk om eg monterer på ein intercooler. Vil det hjelpe å flytte filteret som står på turboen ut i sida på båten for å få kjøligare luft inn i motoren? Redigert 27.Juli.2020 av Finito (see edit history) Link to post
Dieselminken Svart 30.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 Hei. Akkurat kjøpt en Halco26 med ford motor borg-warner gir og Stern-powr 1000 aggregat... etter litt motortrøbbel, (falsk luft og bytte av demperplate) står aggregatet for tur, noen som har eller vet om trimsylinder? Skulle også hatt ny propell, da den som står på er for stor (16×23) skulle hatt en 19×16 høyre.. har en 19×16 men den går venstre... (aggregatet er byttet fra venstregående til høyregående) Link to post
Roger og Olina Svart 29.August.2020 Link til dette innlegget Svart 29.August.2020 Finito skrev On 27.7.2020 at 6.47: Er det nokon som har liggande ein intercooler til Ford/Sabb 2704 ET? Har litt for liten fart på min Halco 26 når båten er full i folk, og da får eg ikkje meir enn 2100 omdreininger. Slik eg forstår det får eg økning fra 150 Hk til 180 Hk om eg monterer på ein intercooler. Vil det hjelpe å flytte filteret som står på turboen ut i sida på båten for å få kjøligare luft inn i motoren? Har en intercooler til Ford 2704ET Sabre 212hk.. og nei, du får ingen effekt av å flytte ut filteret. Bare trøbbel, Link to post
Roger og Olina Svart 29.August.2020 Link til dette innlegget Svart 29.August.2020 Dieselminken skrev On 30.7.2020 at 15.07: Hei. Akkurat kjøpt en Halco26 med ford motor borg-warner gir og Stern-powr 1000 aggregat... etter litt motortrøbbel, (falsk luft og bytte av demperplate) står aggregatet for tur, noen som har eller vet om trimsylinder? Skulle også hatt ny propell, da den som står på er for stor (16×23) skulle hatt en 19×16 høyre.. har en 19×16 men den går venstre... (aggregatet er byttet fra venstregående til høyregående) Er det 180hk du har? Mulig jeg har en 19" liggende. Må bare sjekke evnt hvilken vei den skal gå... Link to post
Finito Svart 31.August.2020 Link til dette innlegget Svart 31.August.2020 Roger og Olina skrev On 29.8.2020 at 22.27: Har en intercooler til Ford 2704ET Sabre 212hk.. og nei, du får ingen effekt av å flytte ut filteret. Bare trøbbel, Hei Er den til salgs, eventuelt kva skal du ha for den? Link to post
Intimidator Svart 1.September.2020 Link til dette innlegget Svart 1.September.2020 Hei, Ny her, har gått til anskaffelse av 29 Offshore Fly, noe sliten, og en del arbeids er påbegynt, først få den tett for regnvann. Har allerede skiftet styregaffel med tetninger, står en aqad41a som er veldig tungstartet men så snart den har blitt litt varm så går den godt, ingen røyk, bruker ikke olje, den har fått nye br.st.ventiler og turbo. Bestilt ny kallesje nå, så får jeg ta litt om gangen, båten Octopus II som har gått i Bergens området er nå i Romsdal. Link to post
Roger og Olina Svart 1.September.2020 Link til dette innlegget Svart 1.September.2020 Finito skrev On 31.8.2020 at 17.22: Hei Er den til salgs, eventuelt kva skal du ha for den? Hei. Kjøpte den bruk for kr 6.000,- for å ha i reserve. Kan selge den for det jeg ga evnt. Roger Link to post
abro Svart 1.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 Hei, akkurat kjøpt en 1997 modell Halco 31 Royal med Cummins Bta 5,9 motor på 250 hk i. Med aksling. Gleder oss til neste sommer? Link to post
dsm Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Gratulerer Har maken. Eldre utgave også med Bta 5,9. God og veldig praktisk båt, den blir du fornøyd med. Link to post
abro Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 dsm skrev for 1 time siden: Gratulerer Har maken. Eldre utgave også med Bta 5,9. God og veldig praktisk båt, den blir du fornøyd med. Takker for det? Vet du forresten hvor smørekopp til aksling sitter på båten? Selger visste ikke og jeg har ikke hatt tid til å lete enda? Link to post
dsm Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Jeg har vannsmurt hylse og ingen smørekopp. Link to post
abro Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 (redigert) dsm skrev for 2 timer siden: Jeg har vannsmurt hylse og ingen smørekopp. Har en mistanke om at det er det hos meg og. Får krype ned å ta en kikk? Redigert 2.Oktober.2020 av abro (see edit history) Link to post
tomisto Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Hei Abro og dere andre med Halco 31 Har nylig kjøpt en 31 express/offshore helplaner med hekkaggregat som skal få nye motorer og hekkaggregat i vinter....lang historie men ble lurt opp i stry av forrige eier og installasjonene som står i nå må byttes. Har gått til innkjøp av 2 stk komplette KAD44 motorer med DP-E hekkaggregat som blir hjertetransplantert i løpet av vinteren. Har noen spørsmål til de som har litt erfaring med disse båtene: Min båt har toalett med klargjort for dusj bak på babord side bak salongen. Noen som har erfaringer med dette? legger jo merke til at det ikke er tett mellom vindu sidevegg i "kabinettet". Holder det med et dusjforheng eller er det noen som har funnet på noen smarte løsninger? Badeplattformen er en utrolig dårlig designet glassfiberinnretning som ikke gir tilgang ned til inspeksjon og rengjøring av drevene gjennom luker. Noen som har kastet den gamle driten og bygget ny med teakdekk, inspeksjonsluker osv? Bilder, erfaringer, innspill og råd tas i mot med takk. Motorluken er tung som bly og bør motoriseres. Noen inspill evt bilder av hvordan dette kan gjøres? Er det noen som har kappet ut hele eller deler av akterspeilet for port/luke for enklere adkomst? (så man slipper å slå "nøttene" flate hver gang man skal klyve over hekken)? Lurer på å kappe vekk hele hekken ned til dørken og lage en "lem" som hengsles i bunn og vippes ut som en slags forlenget badeplattform. Marino APB29 har denne løsningen som jeg liker godt. Noen som har erfaringer og tips?Må man forsterke skroget i hekken? Skyvedøren inn til kabinen er tung å skyve på for åpning og lukking. Noen tips? Bytte skinner? noe smøring eller teflon innlegg? Skyvedøren mangler lås og det ser ut som om det aldri har vært noe lås der, men det er et hull i plexiglasset. Noen som har bilder av gode løsninger på dette? Bakveggen har "knekk". Gode kalesjeløsninger setter jeg også pris på å få bilder av hvis noen har.... Bruker vinteren på endel oppgraderinger og ny-installasjon av drivpakker. Så får jeg ta det andre etterhvert.... Alle kommentarer og tips mottas med takk :-) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn