Jump to content

Bobåt, mellom 40 og 50 fot. Anbefalinger?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Vært en snartur i Strømstad i dag. Sitter på Bastøferga.. å tenker. :-) Jeg likte veldig godt løsningen med tre kabiner foran. Helt grei Bysse. God å romslig salong.. Men det var mugnet veldig mye ombord. Kan sikkert fjernes med vask. Men det var faktisk mosegrodde vindusrenner. På innsiden. Følte ikke at jeg satt inne i en million å godt å vel det.. Gikk frem på dekk å det knaste litt under beina. Enkelte steder.. ble litt skeptisk.

Takk for hyggelig prat Sap.. :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Hvis du var i Strømstad og så på den 43/45 gikk du forbi Marida på brygga, der sitter det vel to stk Cat 3208. De er vel nærmest uslitelige, men tørste. Dpiller liten rolle hvis du skal bo mest og kjøre lite. Akkurat denne Fairline var tungt i vannet i våres, sa selgeren noe om årsaken til dette? Kan være derfor det er tilløp til mugg oppi der.

Link to post
Share on other sites

Lurer på hva selgeren tenker på. Finnes det virkelig kjøpere som ikke sjekker båt til 1 mill? Alle vil nok snu i døra når de ser mose langs vinduet;) Blir nok liggende på finn flere år om ikke prisen halveres...

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Nåja.. det var vel å trekke den litt langt.. har langt fra full kontroll. men Roland har vært svært hyggelig i denne prosessen. :-) både ringt og sendt mail. Etter at jeg ringte han første gangen. Han er en ivrig selger. Det liker jeg.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Den mangler ett soverom.. men absolutt en bra båt. Er der muligheter for å gjøre de om til tre kabiner tro?

 

I lille Mariell kan jeg gjore om Dinetten tvers av byssa nede til en soveplass med forheng. Problemet er at det ikke blir saa veldig privat.

 

Vaer obs paa at fuktskade ved vinduene er mer eller mindre vanlig paa eldre Trawler/Tradere. Mariell intet unntak.

Men om man greier aa leve med noen skjolder I teaken ved vinduene og moderat cruise hastighet, finnes det ikke bedre Bobaater.

 

Runder 5 aar som baatboer I Mariell, en 36 fots Marine trader Sundeck. naa I Mars.

Denne er nok for liten for en familie, men glimrende for meg alene eller to personer.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...